Audi e-tron Forum banner

2024 Q4 E-Tron - een week oud, zoveel problemen

1 reading
14K views 51 replies 22 participants last post by  lanedesgeorges  
#1 ·
Hallo allemaal,

Dit is onze eerste Audi en ik kan niet begrijpen hoe er zoveel technische problemen kunnen zijn in een state-of-the-art Audi-auto. Toch zijn we hier.

1. CarPlay werkt, dan weer niet.
2. Het piepen voor het overschrijden van de snelheidslimiet komt steeds terug, hoe vaak we het ook uitzetten.
3. De radio schakelt terug naar FM, hoe vaak we hem ook op Sirius laten staan ("Lithium" of "Deep Tracks" voor degenen die geĂŻnteresseerd zijn).
4. Het CarPlay-pictogram verwijdert zichzelf uit de snelkoppelingen aan de linkerkant van het scherm.
5. Minstens 4-5 andere afwijkingen die ik niet zal opsommen.

Hoe kan Audi in godsnaam een auto leasen met bekende problemen als deze? Ik wil de auto morgenochtend naar de dealer brengen en hen vertellen dat we een leenauto nodig hebben en ons pas te bellen als ze de software hebben bijgewerkt en ons hebben bewezen dat de auto zich niet langer zo zal gedragen.

Alle inzichten of suggesties zouden geweldig zijn. Dit is de reden waarom ik tien jaar bij Lexus ben gebleven en daarvoor zoveel jaren bij Acura.

#37 ·
Ja, enorm veel laagfrequent geluid, naast andere dingen. FWIW, de Mark Levinson in mijn Lexus LS is de beste die ik heb gehoord in de meest akoestisch comfortabele auto waarin ik heb gereden (inclusief mijn EV's, en afgezien van S-Klasses). Ze hebben allemaal nog steeds hetzelfde fundamentele probleem in vergelijking met een kamer: een enorme ruisvloer, en je moet op de weg letten. Zou er persoonlijk geen cent aan uitgeven.

#38 ·
Hoi allemaal,

Dit is onze eerste Audi en ik kan niet begrijpen hoe er zoveel technische problemen kunnen zijn in een ultramoderne Audi-auto. Toch zijn we hier.

2. Het piepen voor het overschrijden van de snelheidslimiet komt steeds terug, hoe vaak we het ook uitzetten.
3. De radio schakelt terug naar FM, hoe vaak we hem ook op Sirius laten staan ("Lithium" of "Deep Tracks" voor degenen die geĂŻnteresseerd zijn).
4. CarPlay-pictogram verwijdert zichzelf uit de snelkoppelingen aan de linkerkant van het scherm.

Hoe kan Audi in godsnaam een auto leasen met bekende problemen als deze? Ik wil de auto morgenochtend naar de dealer brengen en hen vertellen dat we een leenauto nodig hebben en ons pas te bellen als ze de software hebben bijgewerkt en ons hebben bewezen dat de auto zich niet langer zo zal gedragen.

Alle inzichten of suggesties zouden geweldig zijn. Daarom ben ik tien jaar bij Lexus gebleven en daarvoor zoveel jaren bij Acura.
mbh_etron, wat is het model/type # van de Q4-eTron?
Ik heb begin mei een '55' SUV (d.w.z. NIET de Sportback) geleased en een hele reeks vreemde dingen meegemaakt (meest bijzondere: de tijd op de MMI-klok klopte niet - dat wil zeggen, ik stap in en de tijd was onjuist - met uren; reed, daarna uit, daarna opnieuw gestart en de tijd was OK. Deze situatie herhaalde zich willekeurig). Had ook problemen met de iPhone-verbinding.
Kortom: slechte 12-volt batterij; deze is in augustus vervangen. De dealer had de auto een week en toen ik hem ophaalde, kreeg ik te horen dat er een 'batch' slechte 12-V-batterijen in een reeks auto's was geĂŻnstalleerd - ik kwam niet te weten wat de 'bouw'-locatie, noch de tijdsperiode, noch welke modellen waren.
Een deel van de uitleg (excuus?) was dat ik een van de vroege 55's had aangeschaft (blijkbaar begon de beschikbaarheid in maart 2024).
Geen herhaling van problemen (tot nu toe).
P.S. Net als u ben ik momenteel teleurgesteld in Audi (ik had er verschillende in de jaren 80/90) en vooral in de dealer (verkoop & service).

#39 · (Edited)
We krijgen willekeurige schommelingen van de tijd die op de MMI wordt weergegeven in onze 2022 Q4 50, maar de tijd is altijd correct op het virtual cockpit display!

Is uw 55 sinds de nieuwe 12V-batterij gestabiliseerd op een tijdstandaard?

Wat CarPlay betreft, het lijkt prima te werken met een bekabelde verbinding. Ik werd moe van draadloos dat gevechten veroorzaakte tussen de telefoon van mijn vrouw en die van mij, en ik besloot dat het geen zin had om een relatie van meer dan 40 jaar in gevaar te brengen voor de paar seconden die nodig zijn om een verdomde USB-kabel in te pluggen. :cool:

#40 ·
We krijgen willekeurige afwijkingen van de tijd die wordt weergegeven op de MMI in onze 2022 Q4 50, maar de tijd is altijd correct op het virtuele cockpitdisplay!

Is uw 55 sinds de nieuwe 12V-batterij gestabiliseerd op een tijdstandaard?

Wat CarPlay betreft, het lijkt prima te werken met een bedrade verbinding. Ik werd moe van draadloos dat gevechten veroorzaakte tussen de telefoon van mijn vrouw en die van mij, en ik besloot dat het geen zin had om een relatie van meer dan 40 jaar in gevaar te brengen voor de paar seconden die nodig zijn om een verdomde USB-kabel aan te sluiten. :cool:
'getmoving', ja, de tijd op de MMI lijkt in orde te zijn. Ik zal er een punt van maken om regelmatiger en zorgvuldiger te kijken - en LYK,

#41 ·
Mijn auto heeft 400 mijl. Eerst laadde hij niet op. Bleef zeggen dat hij veilig geparkeerd stond. Hij stond in de garage. Plat. Alle ramen en deuren op slot. Die reparatie duurde 2 weken. VRAAG ALTIJD om een leenauto. Het is onderdeel van uw garantie. Een paar dagen na de reparatie overleed het hele systeem. Moest op een dieplader naar de dealer worden gesleept. Kreeg na wat overleg een leenauto. ;-). Er werd me verteld dat deze reparatie twee weken duurt. Ander onderdeel. De snelheidswaarschuwing moet elke keer worden uitgeschakeld als ik de auto start. Dat is de magische drie. Het is een nee. Hij moet worden vervangen door een andere auto. Ze doen er cool over. De citroenwet is van toepassing.

#42 ·
Ik had de volgende TSB in september door mijn dealer op mijn 2024 Q4 Etron laten installeren en het werkt nu prima. Als ik de waarschuwing voor de snelheid van verkeersborden uitschakel, blijft deze uitgeschakeld totdat ik hem opnieuw activeer - wat nooit gebeurt. Gevonden op AudiWorld. TSB 20733711. Sorry, ik kan je niet helpen met je andere problemen.

#43 ·
Hoi allemaal,

Dit is onze eerste Audi en ik kan niet begrijpen hoe er zoveel technische problemen kunnen zijn in een state-of-the-art Audi-auto. Toch zijn we hier.

3. De radio keert terug naar FM, hoe vaak we hem ook op Sirius laten staan ("Lithium" of "Deep Tracks" voor degenen die geĂŻnteresseerd zijn).
4. CarPlay-pictogram verwijdert zichzelf uit de snelkoppelingen aan de linkerkant van het scherm.

Alle inzichten of suggesties zouden geweldig zijn. Dit is de reden waarom ik tien jaar bij Lexus ben gebleven en daarvoor zoveel jaren bij Acura.
Ik heb de volgende TSB in september op mijn 2024 Q4 Etron geĂŻnstalleerd en het werkt prima. Wanneer ik de waarschuwing voor de verkeersborden uitschakel, blijft deze uitgeschakeld totdat ik hem opnieuw activeer - wat nooit gebeurt. Ik heb het gevonden op AudiWorld.
TSB 20733711.

#45 ·
Hoi allemaal,

2. De piep voor het overschrijden van de snelheidslimiet komt steeds terug, hoe vaak we hem ook uitzetten.
3. De radio keert standaard terug naar FM, hoe vaak we hem ook op Sirius laten staan ("Lithium" of "Deep Tracks" voor degenen die geĂŻnteresseerd zijn).
4. Het CarPlay-pictogram verwijdert zichzelf uit de snelkoppelingen aan de linkerkant van het scherm.

We zitten in hetzelfde schuitje met een nieuwe auto die 650 mijl op de teller heeft en al twee keer terug is geweest naar Audi en ze zeggen elke keer hetzelfde. Dan gaan ze verder met te zeggen dat dit grote softwarepakket pas in het 1e kwartaal van 2026 wordt uitgebracht. We voelen ons bedrogen en opgelicht en overwegen nu de "Lemmon"-wet van Colorado als een middel om een oplossing te krijgen en/of gecompenseerd te worden. Zo teleurgesteld in Audi en het gebrek aan transparantie met de q4 eTron..

#46 ·
We zitten in hetzelfde schuitje met een nieuwe auto die 650 mijl op de teller heeft en al twee keer terug is geweest naar Audi en ze zeggen elke keer hetzelfde. Dan zeggen ze dat dit grote softwarepakket pas in het 1e kwartaal van 2026 uitkomt. We voelen ons bedrogen en afgezet en overwegen nu de "Lemmon"-wet van Colorado als middel om een oplossing en/of compensatie te krijgen. Zo teleurgesteld in Audi en het gebrek aan transparantie met de q4 eTron..
Wat doet het?

#47 ·
Welnu, de onze gaat in de master-waarschuwingsmodus met de batterij die oplicht, evenals volledig hersenverlies bij elke "sleutelomdraai", zoals ze het noemen. We krijgen de melding op het scherm dat sommige elektrische functies mogelijk niet werken, waardoor we ons afvragen welke functies niet zullen werken en wanneer de auto gewoon besluit te stoppen met rijden. Dus hij staat bij Audi en ze moeten de 12V-batterij opladen omdat deze een lage waarde aangeeft en dus wat hersenproblemen veroorzaakt. Nogmaals, deze auto heeft pas 680 mijl op de teller en opnieuw moeten we alles opnieuw programmeren, tot aan de My Audi-app... wat heb jij meegemaakt?

#48 ·
Welnu, de onze gaat in de hoofdwaarschuwingsmodus met de accu die oplicht, evenals volledig hersenverlies bij elke “sleutelomdraai”, zoals ze het noemen. We krijgen de melding op het scherm dat sommige elektrische functies mogelijk niet werken, waardoor we ons afvragen welke functies niet zullen werken en wanneer de auto gewoon zal besluiten te stoppen met rijden. Het is dus bij Audi, zoals we spreken, en ze moeten de 12v-accu opladen omdat deze een lage waarde aangeeft en dus enkele hersenproblemen veroorzaakt. Nogmaals, deze auto heeft pas 680 mijl op de teller en opnieuw moeten we alles opnieuw programmeren, tot aan de My Audi-app toe. Wat heb je meegemaakt?
Ik heb geluk gehad (2022 e-tron 30.000 mijl) geen problemen behalve presets die om de paar maanden verdwijnen. Lage spanning van die 12v-accu zou waarschijnlijk allerlei problemen veroorzaken, misschien lost een volledig opgeladen accu het op!

#52 ·
Hoi allemaal,

3. De radio keert standaard terug naar FM, hoe vaak we hem ook op Sirius laten staan ("Lithium" of "Deep Tracks" voor degenen die geĂŻnteresseerd zijn).

Alle inzichten of suggesties zouden geweldig zijn. Daarom ben ik tien jaar bij Lexus gebleven en daarvoor zoveel jaren bij Acura.
We hebben dezelfde problemen gehad en de onze is terug in de werkplaats en ze hebben een aantal updates uitgevoerd en de 12v-accu opnieuw opgeladen. Mijn favoriete ding dat ze me vertellen is dat er in het 1e kwartaal van 2026 een GROTE update komt van Audi. Ik krab me op mijn hoofd en denk "huh"? Waarom zou Audi een nieuwe auto uitbrengen, ze leasen en dan geen functionele computer hebben die deze auto's bestuurt?

We gaan onze auto morgen ophalen en ik zal het nog een keer proberen, maar als hij voor de derde keer teruggaat, gaan we de LEMMON LAW starten die we hier in Colorado hebben. Ze kunnen deze auto's op geen enkele manier leasen met bekende problemen en geen updates bekendmaken die nodig zijn, maar nog niet zijn uitgebracht door Audi.

Onze nieuwe Genesis GV70 Electrified is op zijn zachtst gezegd geweldig geweest.

Dit wordt onze laatste Audi!