Audi e-tron Forum banner

Audi Etron Batterij Software update 2025 uk

1 reading
1.1K views 11 replies 7 participants last post by  spitz356  
#1 ·
Ik ontving een bericht in mijn Audi-app dat mijn Etron 2020 55 een software-update nodig had vanwege een softwarefout in de batterij, Campagne 93HV. Ik bracht hem naar mijn lokale Audi-dealer en ze zeiden dat de update een dag zou duren. Aan het einde van de dag zeiden ze dat ze een probleem hadden met de update en de auto een tweede dag moesten houden. Toen zei een andere telefoontje dat de update problemen had veroorzaakt met een van de batterijcellen en dat ze de auto niet meer konden starten. Hij gaat nu naar een ander Audi-centrum op een aanhanger waar technici met een hogere opleiding het probleem gaan proberen op te lossen! Ik las eerder in het jaar over deze update die problemen veroorzaakte, maar nam aan dat die problemen inmiddels waren opgelost, kennelijk niet. Zijn er anderen die vergelijkbare problemen hebben gehad met deze update en zijn die opgelost?

#3 ·
Ik kreeg dit ongeveer een maand geleden op mijn 2019 e-tron 55. De app heeft me ook op de hoogte gebracht. Het is echter niet te wijten aan een storing, maar omdat Audi de batterijsoftware heeft verbeterd. De actieradius van mijn auto was consequent ongeveer 10-15% hoger bij een 100% lading, elke keer dat ik hem na de update oplaadde. Ik moest hem een dag bij de Audi-dealer laten om de update uit te voeren. Toevallig heb ik de auto onlangs ingeruild voor mijn nieuwe 2024 Q8 e-tron Sportback, maar ik denk dat wie mijn vorige e-tron koopt, zal profiteren van de software-update.

#6 ·
Ja, de MyAudi-appmelding was behoorlijk hardnekkig, en de Audi-dealer stelde geen vragen toen ik mijn auto ervoor boekte (en ze zijn niet de meest deskundige dealer). Je vraagt je af waar het echt over ging. Als het een "leuke" software-update was, zou de dealer er dan zeker kosten voor in rekening brengen? Misschien was het toch een fout.

#7 ·
Ja, de MyAudi-appmelding was behoorlijk hardnekkig en de Audi-dealer stelde geen vragen toen ik mijn auto ervoor boekte (en ze zijn niet de meest deskundige dealer). Je vraagt je af waar het echt over ging. Als het een "leuke" software-update was, zou de dealer er dan zeker kosten voor in rekening brengen? Misschien was het toch een fout.
De terugroepactie gaat over het feit dat cellen in de LG-batterij kortsluiting kunnen veroorzaken en zonder waarschuwing een batterijbrand kunnen veroorzaken. De software-update installeert de mogelijkheid om de cellen te bewaken om vooraf een waarschuwing te geven.

#8 ·
Ik heb de software-update een paar maanden geleden gedaan, het ging soepel. Ben momenteel halverwege Australië (8.500 km van een roadtrip van 14.000 km). De actieradius is een zeer duidelijke verbetering van 15%, wat geweldig is geweest voor deze reis. De typische actieradius bij 100% is nu 360 km (bij een gemiddeld verbruik van 25 kWh/100 km), erg blij met de extra actieradius!

#9 ·
Update, mijn Etron 55 heeft celstoring opgelopen tijdens de software-update. Als gevolg daarvan heeft. Zelfs nodig om de batterijbak te laten zakken om die cel te vervangen. Slechts één Audi-batterijverlagingsframe beschikbaar in Sussex, dus de auto staat nog steeds in de werkplaats in afwachting van de levering van een nieuwe cel. Nu 14 dagen!

#10 ·
Update, mijn Etron 55 heeft celstoring opgelopen tijdens de software-update. Als gevolg daarvan heeft. Zelfs nodig om de batterijbak te laten zakken om die cel te vervangen. Slechts één Audi-batterijverlaagframe beschikbaar in Sussex, dus de auto staat nog steeds in de werkplaats in afwachting van de levering van een nieuwe cel. Nu 14 dagen!
Dat is vreselijk. Ik hoop dat ze je een leenauto hebben gegeven.

#12 ·
Ik kreeg een bericht in mijn Audi-app dat mijn Etron 2020 55 een software-update nodig had vanwege een batterijsoftwarefout, Campagne 93HV.
Ik bracht hem naar mijn lokale Audi-dealer en zij zeiden dat het een dag zou duren om de update uit te voeren. Aan het einde van de dag zeiden ze dat ze een probleem hadden met de update en de auto een tweede dag moesten houden. Toen zei een telefoontje dat de update problemen had veroorzaakt met een van de batterijcellen en dat ze de auto niet meer konden starten.
Het wordt nu op een trailer naar een ander Audi-centrum gebracht waar technici met hogere training zullen proberen het probleem te repareren!
Ik las eerder dit jaar over deze update die problemen veroorzaakte, maar ging ervan uit dat die problemen inmiddels waren opgelost, blijkbaar niet.
Zijn er anderen die soortgelijke problemen hebben gehad met deze update en zijn deze opgelost?
Ik heb een 21 /55. Ik had ook de update. (Blijkbaar geen keuze?) Sinds ik hem heb, laadt mijn batterij niet meer zoveel kilometers op als vroeger bij 10-15% minder lading, in tegenstelling tot wat anderen zeggen. Had ook wat storingen. Ik breng hem terug, maar maak me zorgen over de uitkomst.