Audi e-tron Forum banner

Hulpklimaatregeling - alarm gaat af

2.4K views 7 replies 4 participants last post by  Mich2023  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een Audi Approved Used 2021 Q4 etron 35 gekocht. Sinds ik hem heb opgehaald, lijkt er een probleem te zijn met het alarm. Het gaat willekeurig af als hij geparkeerd staat en er geen obstakels in zicht zijn, en het gaat ook af als ik probeer de hulpklimaatregeling te activeren via de MyAudi-app. Ik krijg ook willekeurige meldingen van de app dat de klimaatregeling is ingesteld en gestart, hoewel ik hem niet heb gepland om te starten en ik hem ook niet zelf in de app heb geactiveerd.

Ik ben er een paar keer mee naar de dealer geweest en blijkbaar is het alarm in orde als de auto daar is. Ze hebben een paar controles uitgevoerd en kunnen het probleem niet identificeren. Ik heb ook de interieursensoren uitgeschakeld.

Ik vraag me af of iemand hetzelfde probleem heeft gehad? Gisteren heb ik de MyAudi-app verwijderd, omdat ik vermoedde dat deze mogelijk signalen naar de auto stuurde om hem af te laten gaan, en het lijkt erop dat het alarm de hele nacht niet is afgegaan. Ik zal het vandaag opnieuw in de gaten houden.

Nog een laatste ding: als ik oplaad, krijg ik soms 150 mijl bij 80%, maar dit daalt onmiddellijk naar 120 mijl als ik de auto start. Ik heb de auto in de efficiëntiemodus en de airconditioning staat uit. Zou ik zo'n daling in bereik moeten zien? De temperatuur in het VK is momenteel ongeveer 6 graden Celsius.

Ik zou graag inzicht willen om ons te behoeden voor meer slapeloze nachten.

S.

#2 ·
Het 35-model heeft volgens mij een kleinere batterij, dus de actieradius is waarschijnlijk in orde .......voor mijn Q4 geeft de actieradiusindicator snel een afname weer na een korte rit na het opladen, maar ik heb de neiging om dat te negeren en de batterijstatus te controleren.

#5 ·
voor het alarm lijkt het een sensorprobleem te zijn, staat de Q4 binnen of buiten? je hebt van een Audi-dealer gekocht, dus je zou de hele geschiedenis moeten kunnen krijgen en kunnen zien of het probleem bij de vorige eigenaar was. kat? Het 35-model heeft een kleinere batterij IIRC, dus de actieradius is waarschijnlijk in orde .......voor mijn Q4 geeft de actieradiusindicator snel een afname weer na een korte rit na het opladen, maar ik heb de neiging om dat te negeren en de batterij laadtoestand te controleren.
ja, de auto staat buiten, in een zeer rustige doodlopende weg. Ik probeer de servicegeschiedenis van de auto te achterhalen, de dealer was de vorige eigenaar. we hebben onze audi-apps verwijderd en gemerkt dat het probleem minder vaak voorkomt. we vermoeden dat het iets te maken heeft met het relais tussen de app en de auto. dit zou kunnen verklaren waarom ze hetzelfde probleem niet kunnen waarnemen als het bij de dealer is

#3 · (Edited)
Ik denk dat het belangrijkste symptoom is dat het alarm afgaat bij een poging om de HVAC te activeren via de myAudi-app. Er moet wel iets ernstig mis zijn in de boordelektronica om dat te laten gebeuren, IMO.

Als de dealer het niet nodig heeft geacht om dit te doen, zou een harde reboot van de MMI en "terugzetten naar fabrieksinstellingen" waarschijnlijk een goed begin zijn. Maar het kan een hardwareprobleem zijn. Deze auto's zijn rijdende computers.

Om geen angst te zaaien, maar een andere mogelijkheid is dat een vorige eigenaar nog steeds toegang heeft tot het voertuig via myAudi, misschien onbedoeld. Dat is een andere goede reden om opgeslagen instellingen van de MMI te wissen. Of het kan mis zijn op de servers van Audi. Ik heb heel weinig vertrouwen in de myAudi "service" en ik probeer mijn vrouw ervan te overtuigen om het niet te gebruiken. Het is een puinhoop.

Zit er toevallig een "paniekknop" op de myAudi-app? (Ik zou het niet weten...)

#4 ·
Ik denk dat het belangrijkste symptoom is dat het alarm afgaat bij een poging om de HVAC te activeren vanuit de myAudi-app. Er moet wel iets serieus mis zijn met de boordelektronica om dat te laten gebeuren, IMO.

Als de dealer het niet nodig heeft geacht om dit te doen, zou een harde reboot van de MMI en "terugzetten naar fabrieksinstellingen" waarschijnlijk een goed begin zijn. Maar het kan een hardwareprobleem zijn. Deze auto's zijn rollende computers.

Om geen angst te zaaien, maar een andere mogelijkheid is dat een vorige eigenaar nog steeds toegang heeft tot het voertuig via myAudi, misschien onbedoeld. Dat is een andere goede reden om opgeslagen instellingen van de MMI te wissen. Of het kan mis zijn op de servers van Audi. Ik heb heel weinig vertrouwen in de myAudi "service" en ik heb geprobeerd mijn vrouw ervan te overtuigen om het niet te gebruiken. Het is een puinhoop.

Heeft de myAudi-app toevallig een "paniekknop"? (Ik zou het niet weten...)
Bedankt hiervoor. Ik zou hebben aangenomen dat de reboot gebeurde toen ik hem voor het eerst ophaalde en ik ben er twee keer mee geweest, dus dat had echt gedaan moeten worden, denk ik. Maar helaas zal ik de dealer vragen.
Er is geen paniekknop op de app.

Bedankt!

#6 ·
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2023 Q4 Etro bij het op afstand activeren van de hulpklimaatregeling. Ik bracht hem naar de dealer, die zei dat het een probleem was met mijn paniekknop op de sleutel en dat een vervanging $1000 zou kosten. Ik ging naar huis en gebruikte mijn gloednieuwe reservesleutel en hetzelfde probleem bestaat. Ik ben ten einde raad en gefrustreerd over de dealer die een mogelijk onnodige vervangende sleutel voorstelde.