Audi e-tron Forum banner

Snelheidswaarschuwing via OBD deactiveren

526 views 2 replies 2 participants last post by  BrunoEtzkorn  
#1 ·
Hallo,
heeft iemand een oplossing gevonden om de snelheids waarschuwing permanent uit te schakelen via OBD-programmering in A6/S6/Q6/SQ6 e-tron?

#2 ·
Hoi,

heeft iemand een oplossing gevonden om de snelheids waarschuwing permanent uit te schakelen via OBD programmering in A6/S6/Q6/SQ6 e-tron?
Het is een EU-verordening zoals gepost op andere Facebook en forums. Het zou niet verwijderd moeten worden, het zou daadwerkelijk moeten werken en geschikt moeten zijn voor het doel, maar het lijkt erop dat Audi oude gegevens gebruikt. Ik weet niet of iemand iets kan doen met de OBD met het nieuwe systeem.

Ik weet dat de laatste MMI-update echter wel enkele kaartgegevens heeft bijgewerkt, dus ik hoop dat ze dit uiteindelijk zullen corrigeren.

#3 ·
Ik woon in de EU (Duitsland) en ja, het is een EU-verordening voor elke nieuwe auto sinds 2024. Maar deze vervelende functie kan zeker worden uitgeschakeld of verwijderd, aangezien deze alleen van toepassing is op de EU, niet op andere markten.
In het verleden (oudere MMI-systemen) kon het worden verwijderd met OBD-tools zoals OBDeleven of VCDS.
De nieuwere systemen zoals A6/S6 e-tron hebben helemaal geen opties in OBDeleven...