Audi e-tron Forum banner

Nieuwe kerstlichtfunctie!

1.2K views 18 replies 9 participants last post by  CA-Q6  
#1 · (Edited)
Ik heb dit nu een paar keer gehad. Ik moet de auto vergrendelen en hem een tijdje laten staan voordat ik hem gebruik. Het is maar goed dat ik geen haast had bij een van de gelegenheden!

#2 ·
Krijg ik een prijs voor het meeste aantal waarschuwingen bij het opstarten?

Attachments

#15 ·
Je kunt dit zien in bijna elke EV als de 12v laag wordt - alle modules krijgen niet genoeg stroom, dus ze geven willekeurige fouten. Maar je krijgt zeker een soort prijs! En een los wiel is een behoorlijk grappige...
In ons geval gaf de 12V-batterij niet aan dat deze leeg was of ontladen. Het kostte hen 35 dagen en meerdere telefoontjes met Audi Engineering om te diagnosticeren dat het probleem te wijten is aan een defecte BCM.

#9 · (Edited by Moderator)
@rudy, de 12V-accu voedt de waarschuwingslampjes, koplampen, MMI, HVB en andere 12V-componenten. Dus als de 12V-accu bijna leeg is, krijg je de kerstboomverlichting.
De foto laat zien dat de HVB de 12V oplaadt, wat het bereik van het voertuig vermindert.

Image

12V-accubewakingssysteem

Image

Noco lader/onderhouder. Laad de 12V-accu regelmatig op in de garage om de optimale prestaties te behouden.

Image

Een startbooster, voor noodgevallen. Als je er een had gehad, had je aan de kant kunnen gaan staan en de 12V-accu ter plekke kunnen opladen.
Image

#12 ·
De OP heeft de MY24-25 Q6. Dus, minimaal een jaar oude 12V-accu. Tenzij de accu op het punt van geen terugkeer stond, DOD-conditie, dan is hij dood. Echter, op die foto wordt getoond dat de HVB de accu oplaadt, dus er is hoop dat de accu niet dood is.
Er staat dat hij oplaadt, maar we kunnen niet echt bepalen of dat waar is, tenzij u de stroom meet die wordt aangeboden om de accu op te laden. Het kan een paar dingen zijn. Batterijfalen zodat hij geen lading vasthoudt, problemen met de laadcircuits, of een enorme belasting van het systeem.