Audi e-tron Forum banner

Nieuw lid - Ipace of Etron Sportback 55

2.4K views 11 replies 4 participants last post by  RB1  
#1 ·
Hallo - ik ben nieuw.

Als huidige Jaguar F-pace-eigenaar die op het punt staat een verandering door te voeren, is de gemakkelijke optie voor mij om elektrisch te gaan rijden, in een Ipace te stappen, die consequent goede recensies heeft. Ik vind de look van de Etron Sportback echter wel leuk, en hoewel ik geen van beide heb gereden, dacht ik dat iemand hier er al ervaring mee heeft. Beide zijn voor mij relatief grote sprongen qua elektrisch en kosten, maar ik zou dankbaar zijn voor iedereen die beide al heeft ervaren en wat uw indrukken zijn/waren. Ik weet uit deze recensies dat de actieradius in een Etron lager kan zijn, wat geen enorme zorg is, maar wat vond u het leukst? (Ik besef dat er op dit forum natuurlijk een bias kan zijn)

Alle antwoorden zouden worden gewaardeerd.

Bedankt
Robert

#3 ·
Hoi Robert

Welkom. Ik heb er van elk een (OK de eTron is de SUV), dus ik ben misschien een goede plek om te beginnen ... ze zijn heel verschillend. Wat zou je willen weten?

View attachment 1869
Hoi Graham, bedankt voor je reactie en mooie foto trouwens. Qua rijden, zou je zeggen dat de Audi meer een cruiser is dan de Ipace, die meer "spiritueel" zou zijn? Welke rijd je persoonlijk het liefst, de go-to? Zijn ze even betrouwbaar als elkaar en is de efficiëntie ongeveer hetzelfde?

Bedankt
Robert

#4 · (Edited)
Er zit veel in. Ik zou zeker aanraden ze allebei te proberen. Om uw specifieke vragen te beantwoorden:

Audi is zeker meer een cruiser, terwijl de iPace licht, levendig en veel meer op de bestuurder gericht aanvoelt. Audi is stiller en comfortabeler dan de iPace, maar voelt in vergelijking erg traag aan, zelfs in de Dyamic S-modus. Je voelt echt het gewicht ervan in een bocht. De iPace weegt iets minder, maar het is nog steeds een enorm ding, maar voelt in vergelijking ongelooflijk wendbaar aan. Ik rijd liever in de iPace, maar de Audi is een betere plek om in te zitten, de kwaliteit en het comfort van het interieur zijn zeker een stuk beter.

Betrouwbaarheid: Gelijkspel. Beide nieuw gekocht. Audi, 9000 mijl, geen grote storingen. Een paar DC-laadproblemen. iPace: 13000 mijl, geen grote storingen. Een paar DC-laadproblemen (opgelost met software-updates).

Efficiëntie (en dus bereik): Grote winst voor de iPace (met een voorbehoud). Verslaat de Audi, ik weet niet wat ze anders hebben gedaan in de ene auto in vergelijking met de andere, maar het lijkt onwaarschijnlijk dat een gewichtsverschil van 300 kg zoveel impact zou kunnen hebben. Bereik: Audi 120 winter, 180 lente (nog geen zomergebruik). Jaguar: 180 winter, 210 lente, 250 zomer

Het voorbehoud is dat de Audi sneller oplaadt op een snelle DC-lader met hoog vermogen (100 kW en hoger), misschien 2x zo snel. Dus hij heeft minder bereik en de kilometers kosten je meer, maar op een lange reis zouden ze elkaar kunnen opheffen.

Als ik er maar één zou moeten houden, zou ik de Jaguar houden, maar anderen zullen een andere mening hebben.

#5 ·
Er staat veel in dit. Ik zou zeker aanraden om ze allebei te proberen. Om uw specifieke vragen te beantwoorden:

Audi is zeker meer cruiser, terwijl de iPace licht, levendig en veel meer op de bestuurder gericht aanvoelt. Audi is stiller en comfortabeler dan de iPace, maar voelt in vergelijking erg traag aan, zelfs in de Dyamic S-modus. Je voelt echt het gewicht ervan als je een bocht ingaat. De iPace weegt iets minder, maar het is nog steeds een enorm ding, maar voelt ongelooflijk wendbaar aan in vergelijking. Ik rijd liever in de iPace, maar de Audi is een betere plek om in te zitten, de kwaliteit en het comfort van het interieur zijn zeker een stuk beter.

Betrouwbaarheid: Gelijkspel. Beide nieuw gekocht. Audi, 9000 mijl, geen grote storingen. Een paar DC-oplaadproblemen. iPace: 13000 mijl, geen grote storingen. Een paar DC-oplaadproblemen (opgelost met software-updates).

Efficiëntie (en dus bereik): Grote winst voor de iPace (met een kanttekening). Verslaat de Audi, ik weet niet wat ze anders hebben gedaan in de ene auto in vergelijking met de andere, maar het lijkt onwaarschijnlijk dat een gewichtsverschil van 300 kg zo'n grote impact zou kunnen hebben. Bereik: Audi 120 winter, 180 lente (nog geen zomergebruik). Jaguar: 180 winter, 210 lente, 250 zomer

De kanttekening is dat de Audi sneller oplaadt op een snelle DC-lader met hoog vermogen (100 kW en hoger), misschien 2x zo snel. Dus hij heeft minder bereik en de kilometers kosten je meer, maar op een lange reis zouden ze elkaar kunnen opheffen.

Als ik er maar één zou moeten houden, zou ik de Jaguar houden, maar anderen zullen een andere mening hebben.
Hoi Graham

Bedankt voor je openhartige mening, dat is erg nuttig - ik heb net een proefrit in de Audi en daarna in de Jag geregeld, dus ik zal zien wat bij me past. De nieuwe Q4 kan interessant zijn, maar ik heb net te horen gekregen dat ik er misschien pas in december een kan krijgen. De ene kleine schok van je opmerkingen is het bereik in de Audi, ik was ervan uitgegaan dat je 200 mijl kon halen (of zou moeten halen), maar je winterbereik lijkt met name laag, zoals gezegd is dit niet alles voor mij, maar was daar niet op voorbereid. Hoe dan ook, veel waardering voor de samenvatting, bedankt.

Robert

#7 ·
Dus ik bezat de I-Pace ongeveer een jaar en ruilde hem in voor de e-Tron, die ik nu een maand heb. Ik denk dat ik een andere kijk op de auto's heb dan Graham, maar dat is wat paardenraces zo leuk maakt.

Mijn I-Pace overleed in de 2e week van het bezit en moest naar de dealer worden gesleept. Gelukkig was het geen groot probleem en heb ik sindsdien geen grote problemen meer gehad. Mijn Vin# was er echter een die een demontage van de voorkant van de auto vereiste om een kabelboom te vervangen. Dat maakte me nerveus, omdat ik er weinig vertrouwen in had dat de auto weer in elkaar gezet zou worden zonder rammels. Ik had veel softwareproblemen met de I-Pace die zich op verschillende manieren manifesteerden op het hoofdscherm in het midden. Ik verloor periodiek de radio of het scherm zelf. Sommige van deze problemen leken op die ik in mijn Tesla had.

Mijn andere zorg was de financiële solvabiliteit van Jaguar, de schijnbaar 'mindere helft' van Jaguar/Land Rover. Jaguars, en meer specifiek I-Paces, verkopen hier in de VS gewoon niet. Ze worden nooit geadverteerd en in één jaar bezit heb ik precies één andere I-Pace op mijn reizen gezien. Tata Motors lijkt niet bereid te zijn veel geld aan Jaguar te besteden en de Britse regering zeker ook niet. Die dagen zijn voorbij. Dus een combinatie van deze problemen en zorgen, samen met de resultaten van een e-tron proefrit, overtuigde me om de I-Pace in te ruilen.

Tot nu toe is het enige softwareprobleem dat ik met de e-tron heb gehad, het ontvangen van meerdere meldingen dat mijn opladen voltooid is. Audi heeft dat net opgelost in een software-update van de app, maar ik geloof dat er een probleem blijft bestaan met een oplaadcyclus die blijkbaar van 79% naar 80% gaat en dan weer terug naar 79%. Dit is het probleem dat meerdere 'opladen voltooid' meldingen veroorzaakt, omdat de oplader de auto steeds weer terugbrengt naar 80%. Het probleem kan worden vermeden door op te laden tot 100%, maar dat wil je niet vaak doen. Het lijkt erop dat niet iedereen dit heeft ervaren met de 2021 e-trons, maar sommigen wel. Verder is de auto eigenlijk zo goed als perfect geweest.

Ik ben het met Graham eens dat de I-Pace meer een 'auto voor de bestuurder' is dan de e-tron, maar ik ben nu op een leeftijd dat ik meer waarde hecht aan een soepele, gecontroleerde, stille rit dan aan een rit die me 1 seconde sneller van 0-60 brengt. Mijn eerste proefrit met de e-tron toonde een groot verschil in rijcomfort en stilte. De geluidsisolatie van weggeluid is in de e-tron vele malen beter dan in de I-Pace. Sterker nog, ik twijfel er niet aan dat de e-tron de stilste auto is waar ik ooit in heb gezeten. Ik geloof dat het Car & Driver was die zei dat de enige auto die ze reden die stiller was, een Rolls van $355.000 was en dat was slechts met 1 dB.

Nu, interessant genoeg, is mijn bereikervaring, hoewel slechts voor 1 maand, heel anders dan die van Graham. Ik merk eigenlijk dat het bereik van mijn e-tron gelijk is aan of beter dan de I-Pace. Mijn laatste bereik bij 79% toonde een verwachte GoM-weergave van 199 mijl. Dat is ongeveer 240 mijl bij 100%. De e-tron lijkt het beter te doen met het bereik op de snelweg dan mijn I-Pace deed. Alle EV's doen het slechter op de snelweg, maar ik zag altijd een steilere daling op de snelweg met de I-Pace dan tot nu toe met de e-tron. Ik vind ook dat de GoM nauwkeuriger is dan in mijn I-Pace.

Zoals Graham zei, moet je echt beide auto's rijden om te zien wat het beste bij je past. We hebben allemaal zulke verschillende smaken dat het onmogelijk is om te zeggen wat de 'beste' auto is. Dit zijn twee prachtige auto's en het is moeilijk om een verkeerde beslissing te nemen. Succes!

#11 ·
Dus ik had de I-Pace ongeveer een jaar en heb hem ingeruild voor de e-Tron, die ik nu een maand heb. Ik denk dat ik een andere kijk op de auto's heb dan Graham, maar dat is wat paardenraces maakt.

Mijn I-Pace overleed in de tweede week van bezit en moest naar de dealer worden gesleept. Gelukkig was het geen groot probleem en ik heb sindsdien geen grote problemen gehad. Mijn Vin# was er echter een die een demontage van de voorkant van de auto vereiste om een kabelboom te vervangen. Dat maakte me nerveus, omdat ik er weinig vertrouwen in had dat de auto weer in elkaar zou worden gezet zonder rammels. Ik had veel softwareproblemen met de I-Pace die zich op verschillende manieren manifesteerden op het hoofdscherm in het midden. Ik verloor periodiek de radio of het scherm zelf. Sommige van deze problemen leken op die ik in mijn Tesla had.

Mijn andere zorg was de financiële solvabiliteit van Jaguar, de schijnbaar 'mindere helft' van Jaguar/Land Rover. Jaguars, en meer specifiek I-Paces, verkopen hier in de VS gewoon niet. Ze worden nooit geadverteerd en in één jaar bezit heb ik precies één andere I-Pace op mijn reizen gezien. Tata Motors lijkt niet bereid veel geld aan Jaguar te besteden en de Britse regering zeker ook niet. Die dagen zijn voorbij. Dus een combinatie van deze problemen en zorgen, samen met de resultaten van een e-tron proefrit, overtuigde me om de I-Pace in te ruilen.

Tot nu toe is het enige softwareprobleem dat ik met de e-tron heb gehad, het ontvangen van meerdere meldingen dat mijn opladen voltooid is. Audi heeft dat net opgelost in een software-update van de app, maar ik geloof dat er een probleem blijft met een oplaadcyclus die blijkbaar van 79% naar 80% gaat en dan weer terug naar 79%. Dit is het probleem dat meerdere 'opladen voltooid'-meldingen veroorzaakt, omdat de oplader de auto steeds weer terugbrengt naar 80%. Het probleem kan worden vermeden door op te laden tot 100%, maar dat wil je niet vaak doen. Het lijkt erop dat niet iedereen dit heeft ervaren met de e-trons van 2021, maar sommigen wel. Verder is de auto echt vrijwel perfect geweest.

Ik ben het met Graham eens dat de I-Pace meer een 'rijdersauto' is dan de e-tron, maar ik ben nu op een leeftijd dat ik meer waarde hecht aan een soepele, gecontroleerde, stille rit dan aan een rit die me 1 seconde sneller van 0-60 brengt. Mijn eerste proefrit met de e-tron liet een groot verschil zien in rijcomfort en stilte. De geluidsisolatie van weggeluid is in de e-tron een wereld van verschil beter dan in de I-Pace. Sterker nog, ik twijfel er niet aan dat de e-tron de stilste auto is waarin ik ooit heb gezeten. Ik geloof dat het Car & Driver was die zei dat de enige auto die ze reden die stiller was, een Rolls van $355.000 was en dat was slechts met 1 dB.

Nu, interessant genoeg, is mijn bereikervaring, hoewel slechts voor 1 maand, heel anders dan die van Graham. Ik merk eigenlijk dat het bereik van mijn e-tron gelijk is aan of beter dan de I-Pace. Mijn laatste bereik bij 79% toonde een verwachte GoM-weergave van 199 mijl. Dat is ongeveer 240 mijl bij 100%. De e-tron lijkt het beter te doen met het bereik op de snelweg dan mijn I-Pace deed. Alle EV's doen het slechter op de snelweg, maar ik zag altijd een steilere daling op de snelweg met de I-Pace dan tot nu toe met de e-tron. Ik vind ook dat de GoM nauwkeuriger is dan in mijn I-Pace.

Zoals Graham zei, moet je echt in beide auto's rijden om te zien wat het beste bij je past. We hebben allemaal zulke verschillende smaken dat het onmogelijk is om te zeggen wat de 'beste' auto is. Dit zijn twee prachtige auto's en het is moeilijk om een verkeerde beslissing te nemen. Succes!
Hoi Lucken
Bedankt voor je gedetailleerde verslag. Omdat ik momenteel een Jaguar Fpace heb, kwam ik in de beginperiode van mijn auto (helaas) vrij dicht bij de lokale Jaguar Master-technicus, dus ik kreeg een beter begrip van enkele van de problemen van het merk Jaguar, met name met vroege auto's, en het spijt me zeer te horen dat je het vertrouwen in de jouwe bent verloren. Jaguar komt echter uiteindelijk wel op de proppen en mijn begrip is dat de nieuwe Ipace's nu redelijk goed zijn, met name met de updates van 2021, maar ik krijg de indruk van de verschillen van jou en Graham en heb geprobeerd een proefrit te boeken, hoewel ik, terwijl ik schrijf, nog geen terugbelverzoek van Audi heb ontvangen van mijn telefoontje gisteren (hopelijk doen ze dat). Bedankt voor je gedachten, die nuttig zijn.

Het allerbeste voor jou

Robert

#9 ·
Goed tegenargument, bedankt. Helemaal eens over de rit en de stilte. Vraag me af wat de oorzaak is van uw bereikverschil.
Bedankt, Graham. Ja, ik zou zeggen dat het bereik mijn grootste verrassing is geweest met de e-Tron, omdat ik had verwacht dat het bereik iets minder zou zijn. Ik weet dat het EPA-bereik op de snelweg iets hoger zou moeten zijn voor de e-Tron dan voor de I-Pace (72 vs. 77), dus dat deel van de vergelijking verbaast me niet. Ik rijd er vrijwel hetzelfde mee als met de I-Pace, dus ik denk niet dat het aan de rijstijl ligt.

Het weer is hier in N.Y. rond de 15-20 graden geweest, dus dat is slechts een paar graden onder wat ideaal zou zijn voor een BEV. Dat gezegd hebbende, ik heb zeker met de I-Pace gereden bij diezelfde temperaturen, dus nogmaals, ik ben er niet echt zeker van. Ik heb ook gelezen dat mensen een beter bereik krijgen dan verwacht, dus ik denk dat ik in die categorie val (tot nu toe), maar zeker niet in de buurt van de waanzinnig hoge aantallen die ik op sommige van deze forums heb gelezen.

#10 ·
Hoewel ik uiteindelijk voor de e-tron ben gegaan, was de i-pace voor mij een goede tweede. Zoals anderen al hebben gezegd, hebben ze allebei hun verdiensten.

Laat u echter niet afschrikken door de problemen die u hier leest, het is menselijk om problemen te posten, de meeste eigenaren zullen hier niets van zien.

Lees het i-pace forum eens door, u zult zien dat er vergelijkbare dingen opduiken.

#12 ·
Hoewel ik uiteindelijk voor de e-tron ben gegaan, was de i-pace voor mij een goede tweede. Zoals anderen al hebben gezegd, hebben ze allebei hun verdiensten.

Laat je echter niet afschrikken door de problemen die je hier leest, het is menselijk om problemen te posten, de meeste eigenaren zullen hier niets van merken.

Lees het i-pace forum eens door, je zult zien dat er vergelijkbare dingen opduiken.

i-pace forum
Bedankt Chasing cars

Ik sta er open tegenover en hou van beide merken, sterker nog, ik heb er al één van elk, dus ik vind al dat het allebei geweldige auto's zijn, maar het is belangrijk hoe ze je laten voelen als je erin rijdt.

Gewaardeerd

Robert