Audi e-tron Forum banner
41 - 60 of 103 Posts
De achterlichtstrip is nog steeds het meest frustrerende aan de auto. Alle persfoto's hebben hem aan, geen van de recensies vermeldt hem, en de bouwopties leggen niet echt uit dat hij alleen werkt met het Matrix-pakket (in Europa lijkt het erop).

Mijn dealer moest fysiek twee van de auto's op hun terrein controleren om te bevestigen dat hij niet oplichtte, nadat ze ervan overtuigd waren dat hij dat wel deed, en dat was twee maanden nadat we onze bestelling hadden geplaatst, op welk punt alle wijzigingen in de specificaties ons achteraan de rij zouden plaatsen en onze prijs zouden verhogen tot wat hij was verhoogd nadat we besteld hadden. Voelt als zo'n gemiste kans van Audi om de strip niet standaard te laten oplichten, het is zo'n visueel verkoopargument van de auto. Ik ben duidelijk nog steeds bitter...

Nee, ik heb een klacht ingediend bij Audi en kreeg een telefoontje van de klantenservice die me bedankte voor mijn tijd en mijn opmerkingen waardeerde om "Audi te verbeteren" en "onze klanten niet teleur te stellen", maar ze boden niets aan.

Ik vroeg me af of iemand hiervoor een vergoeding heeft ontvangen? Ik bedoel, de software is niet de beste.
We hebben onze Q4 in november 2021 in ontvangst genomen en hadden meteen problemen met de optionele head-up display. Het gaat af en toe aan, maar flikkert dan en valt uit of gaat gewoon helemaal niet aan. We hebben de auto naar de service gestuurd en kregen te horen dat het een softwareprobleem was dat snel zou worden opgelost. 9 maanden later raakten we eindelijk ons geduld kwijt en brachten we het probleem ter sprake bij Audi UK, die na heel wat onderhandelen ermee instemde ons £500 te sturen als compensatie voor het ongemak. Natuurlijk is er nog steeds geen oplossing en we beginnen te denken dat die er nooit zal komen, maar we zijn in ieder geval niet langer de dupe van een niet-functionele extra.

Het vergde doorzettingsvermogen en vasthoudendheid, maar als je specifieke identificeerbare problemen hebt die niet worden aangepakt, is het de moeite waard om een klacht in te dienen.

Discussion starter · #49 ·
Mijn dealer bood aan om de teruggave van mijn Q4 te 'onderhandelen' (geen voorwaarden voorgesteld). Omdat de voorraad nul is, zijn de prijzen voor tweedehands auto's hoog en ik had pas een paar honderd kilometer gereden, dus zijn aanbod was niet erg riskant.

De catalogusprijzen zijn echter inmiddels gestegen, de levering van alternatieve auto's (zelfs niet langer acceptabele benzineauto's) duurt zo'n 12 tot 16 maanden en er is momenteel niets anders op de markt dat ik leuk vond, wat uiteraard de reden was waarom ik hem in de eerste plaats kocht.

Realistisch gezien moest ik er dus mee doorgaan, proberen zoveel mogelijk problemen te negeren en hopen dat er een oplossing voor de rest zou komen. Vervolgens ben ik lid geworden van dit forum en ben ik nu niet meer zo zeker!

Ik was zeker niet van plan om erover te zwijgen en ben verheugd om potentiële Audi-kopers te waarschuwen.

"Een ontevreden klant vertelt tussen 9-15 mensen over zijn ervaring. Ongeveer 13% van de ontevreden klanten vertelt meer dan 20 mensen. – White House Office of Consumer Affairs.
Tevreden klanten die hun probleem opgelost zien, vertellen ongeveer 4-6 mensen over hun ervaring."

Deze site heeft 5.700 leden......

Is er ergens een draad met een lijst met veelvoorkomende problemen? Ik heb mijn auto nu ongeveer 3 weken en heb nog geen softwareproblemen gezien. Ik heb echter geen navigatie/HUD - ik vraag me af of veel daarmee te maken hebben.

Discussion starter · #51 ·
Er zijn veel problemen met een verscheidenheid aan problemen. U zult moeten zoeken onder Q4 of breder. De meest uitdagende problemen zijn softwaregerelateerd, worden niet door Audi aangepakt en zijn moeilijk te corrigeren omdat ze geen over-the-air manier hebben om upgrades te uploaden, zelfs als ze een oplossing zouden hebben.

Geniet zo goed mogelijk van uw auto en hoop dat u met eventuele problemen kunt leven.

Er zijn veel problemen met een verscheidenheid aan problemen. U zult rond moeten zoeken onder Q4 of breder. De meest uitdagende zijn softwaregerelateerd, worden niet aangepakt door Audi en zijn moeilijk te corrigeren omdat ze geen over-the-air manier hebben om upgrades te uploaden, zelfs als ze een oplossing zouden hebben.

Geniet van uw auto zo goed als u kunt en hoop dat u met eventuele problemen kunt leven.
Ik heb geaccepteerd dat er softwareproblemen zijn die nooit zullen worden opgelost, maar als ik Android Auto gebruik, heb ik een geweldige ervaring en de auto zelf is briljant 😂

Het beste is om niet te lezen over andere EV's en wat je echt mist, onwetendheid is zaligheid.

Voor mijn deel heb ik onze auto nog twee jaar, waarvan ik zal proberen te genieten. Op dit moment kan ik niet garanderen dat ik er nog een zal krijgen, maar wie weet wat er over twee jaar gaat gebeuren.

Er zijn tal van problemen met een verscheidenheid aan problemen. U zult rond moeten zoeken onder Q4 of breder. De meest uitdagende zijn software gerelateerd, worden niet aangepakt door Audi en zijn moeilijk te corrigeren omdat ze geen over-the-air manier hebben om upgrades te uploaden, zelfs als ze een oplossing zouden hebben.

Geniet van uw auto zo goed als u kunt en hoop dat u met eventuele problemen kunt leven.
Nou, zoals ik al zei, ik heb helemaal geen problemen, dus ik geniet zeker van de auto. Misschien is het een goede zaak dat ze de auto zo laat in de VS hebben uitgebracht. Ik zal de problemen in de gaten houden.

Ik heb geaccepteerd dat er softwareproblemen zijn die nooit zullen worden opgelost, maar als ik Android Auto gebruik, heb ik een geweldige ervaring en de auto zelf is briljant 😂

Het beste is om je niet te verdiepen in andere EV's en wat je echt mist, onwetendheid is zaligheid.

Voor mijn deel heb ik onze auto nog twee jaar, wat ik zal proberen te genieten. Op dit moment kan ik niet garanderen dat ik er nog een zal krijgen, maar wie weet wat er over twee jaar gaat gebeuren.
Ik heb me verdiept in auto's en mijn Model Y geannuleerd nadat hij was aangekomen en mijn niet-restitueerbare aanbetaling van $250 aan Elon's twitterfonds betaald.

Dit is de beste optie voor ons. De enige andere auto die ik overwoog, is een ID.4 en ik had er een besteld, maar toen kwam er een Q4 beschikbaar. Er zijn geen andere SUV's behalve de EQB die een lagere actieradius heeft.

Ik ben niet geïnteresseerd in one-pedal driving (groot pluspunt voor mij in de Q4) en wil wat knoppen voor klimaatregeling, spiegels etc. Ik wil eigenlijk helemaal geen continue software-updates in een auto. Wat ze echter zouden moeten doen, is alle problemen verbeteren en oplossen die huidige gebruikers zien, een manier vinden om de auto's te updaten (dit lijkt iets te zijn waar Audi slecht in is), en dan, indien mogelijk, alleen belangrijke wijzigingen aanbrengen en niets kapot maken. Trouwens, ik werk voor een groot techbedrijf en een deel van mijn werk omvat het helpen uitrollen van software-updates - dus niet sprekend uit gebrek aan technische kennis. Ik denk gewoon dat auto's auto's moeten zijn. Ook tegen zelfrijdend rijden zelf en ik weiger actief alle opties die de controle over de auto overnemen. Ik zou de 360 ​​camera geweldig hebben gevonden - dat zou handig zijn geweest.

De auto die ik bestelde en vervolgens annuleerde was een Q4 Vorsprung Quattro, de prijs lag ruim boven de £60.000. Ik annuleerde omdat ik ondanks de bestelling in november 2021 en de tegenvaller van de oorspronkelijke levering in maart 2022, te horen kreeg dat ik hem pas in 2023 zou zien.
Ik kan serieus niet geloven wat een slechte kwaliteit de auto heeft en wat een gebreken. Audi heeft op alle mogelijke manieren op deze auto bezuinigd. Ik vond hem er prachtig uitzien en toen ik bestelde, liet ik mijn hart spreken, maar nu ik in een IX3 BMW rijd, is er geen vergelijking, ja, de Audi ziet er zeker beter uit, maar dat is het dan ook. Het interieur, de bouwkwaliteit en de software voldoen absoluut niet aan de gebruikelijke Audi-normen, in godsnaam, de hoedenplank achter gaat omhoog aan een paar stukjes touw die aan de achterklep zijn bevestigd. Het is in feite een auto van maximaal £30.000. Alles is extra en tegen de tijd dat je een goede specificatie hebt, geef je £60.000 en meer uit, maar heb je nog steeds het basisgebrek aan kwaliteit.

Ik had laatst een lekke band in mijn 2019 e-tron en het duurde even voordat ik de bandenreparatieset vond. Je zou denken dat die achterin bij het reservewiel zit, maar hij zit eigenlijk in de frunk, onder de bovenste bak. De foto in de handleiding was niet echt nuttig, maar daar vond ik hem wel. Ik denk dat het 40 jaar geleden is dat ik een lekke band had. Hopelijk helpt dit.

Ik had laatst een lekke band in mijn 2019 e-tron, en het duurde even voordat ik de bandenreparatieset vond. Je zou denken dat die achterin bij het reservewiel zit, maar hij zit eigenlijk in de frunk, onder de bovenste lade.
De foto in de handleiding was niet echt nuttig, maar daar vond ik hem wel. Ik denk dat het 40 jaar geleden is dat ik een lekke band heb gehad. Ik hoop dat dit helpt.
Edit: laat maar. Jij hebt de dikke e-tron en ik was erg in de war.

Discussion starter · #58 ·
Wat was de bandenreparatieset?

Zoals eerder vermeld als een van mijn 10 problemen van Q4, heb ik niets gekregen. De dealer vertelde me om de pechhulp te bellen. Mogelijk in een grootstedelijk gebied, maar niet praktisch in veel andere delen van de wereld.

Wat was de flat kit?

Zoals eerder vermeld als een van mijn Q4's 10 problemen, heb ik niets gekregen. De dealer vertelde me om de pechdienst te bellen. Mogelijk in een grootstedelijk gebied, maar niet praktisch in veel andere delen van de wereld.
Als je de bandenreparatieset niet hebt gekregen, is het zeer waarschijnlijk dat je voertuig is uitgerust met zelfdichtende of runflat banden.

In de regio van het VK worden de bandenafdichtende 'gunk' en de compressor alleen geleverd bij de basis Sport-uitvoering, die niet wordt geleverd met zelfdichtende banden.

In de meeste gevallen, als de schade ernstig genoeg is voor de zelfdichtende bandentechnologie om niet voldoende te zijn, zou de gunk ook niet helpen en daarom een oproep aan de Audi pechhulp vereisen.

41 - 60 of 103 Posts