Audi e-tron Forum banner
21 - 40 of 190 Posts
Discussion starter · #21 ·
Hppy - zeg je dat de update weer live is en weet je of het de nieuwe problemen oplost die we ervaren, of zijn er verdere updates / besturingseenheden in de toekomst?

Ik ben in de fase van een formele klacht via mijn leasemaatschappij en kijk welke opties er voor mij openstaan, omdat ik het of de service van Audi gewoon niet vertrouw.
Mensen melden dat hun auto net voor Kerstmis is aangekomen en dat deze is geĂĽpdatet, het is onduidelijk waar dit is gebeurd. Alle mensen die zeiden dat het tijdens de feestdagen werd geĂĽpdatet, lijken nu een vertraging te hebben gemeld. Ik neem aan dat niemand op dit moment een update wil uitvoeren voor het geval ze problemen tegenkomen en beperkte ondersteuning hebben van Duitsland tijdens de feestdagen.

Ik zou altijd voorstellen dat u een formele schriftelijke klacht indient, ongeacht wat u besluit te doen. Dit registreert dan hoe lang de problemen al aan de gang zijn en dat u toegang hebt verleend en bereid bent om de auto te laten repareren. Maar u verwacht dat dit binnen een "redelijke termijn" moet gebeuren.

Hoe graag ik ook in de auto rijd, ik zou hem zeker aan niemand aanbevelen totdat de software- en besturingseenheidproblemen onder controle zijn.

Als je veel van de forums leest, zul je zien dat mensen in drie groepen vallen als het gaat om de 3.01-update:

1. Kleine problemen, voornamelijk softwaregerelateerd. Zoals P&C en Digital Key
2. Grote problemen, die gebaseerd zijn op de besturingseenheid en een vervangend onderdeel nodig hebben
3. Update maakt problemen erger en auto's brengen weken door in een werkplaats terwijl ze proberen het probleem op te lossen

Hallo,
Kreeg mijn SQ6 op 23 december met 03.01.00/C. Wat me opviel is dat de auto de batterij niet voorconditioneert, ondanks dat er een laadstation is toegevoegd in de navigatie van Audi. Het heeft ook wat problemen met het herkennen van verkeersborden op de snelweg. Ik mis gewoon de walk-away functionaliteit van mijn Mustang Mach-e. De rest is geweldig.
Best,
Werner
Voor mij is de voorconditionering extreem traag. Van 8 graden naar 19 graden duurde ongeveer 30 minuten toen de auto stilstond maar in de drive stond en met navigatie ingesteld op een HPC.
Tijdens het rijden gaat het nog langzamer door de koellucht.

Voor mij is de preconditioning extreem traag. Van 8 graden naar 19 graden duurde ongeveer 30 minuten toen de auto stilstond maar in de drive stond en met navigatie ingesteld op een HPC.
Als je rijdt, gaat het nog langzamer door de koellucht.
Ik denk dat de preconditioning de verwarming van de passagiers en de verwarming van de batterij in evenwicht brengt. Het heeft tijd nodig, wat ook het geval was bij de Mach-e. Beide hebben een batterij van ongeveer 100 kWh, wat geen kleine is. Uiteindelijk helpt de verwarming niet als iemand 's ochtends in de buurt wil opladen.

Mensen melden dat hun auto net voor Kerstmis is aangekomen en dat deze is bijgewerkt, het is onduidelijk waar dit is gebeurd. Alle mensen die hebben gezegd dat het tijdens de feestdagen werd bijgewerkt, lijken nu een vertraging te hebben gemeld. Ik neem aan dat niemand op dit moment een update wil uitvoeren voor het geval ze problemen tegenkomen en beperkte ondersteuning hebben vanuit Duitsland tijdens de feestdagen.

Ik zou altijd aanraden om een formele klacht schriftelijk in te dienen, ongeacht wat u besluit te doen. Dit registreert dan hoe lang de problemen al aan de gang zijn en dat u toegang heeft verleend en bereid bent om toegang te geven om de auto te laten repareren. Maar u verwacht dat dit in "redelijke tijd" moet gebeuren.

Hoe graag ik ook in de auto rijd, ik zou hem zeker aan niemand aanbevelen totdat de problemen met de software en besturingseenheden onder controle zijn.

Als je veel van de forums leest, zul je zien dat mensen in drie groepen vallen als het gaat om de 3.01-update:

1. Kleine problemen, voornamelijk gerelateerd aan software. Zoals P&C en Digital Key
2. Grote problemen, die gebaseerd zijn op de besturingseenheid en een vervangend onderdeel nodig hebben
3. Update maakt problemen erger en auto's brengen weken door in een werkplaats terwijl ze proberen het probleem op te lossen
FWIW mijn Q6 had al 3.01 geĂŻnstalleerd toen hij bij de dealer aankwam, en zowel P&C als Digital Key hebben feilloos gewerkt.

Discussion starter · #26 ·
FWIW mijn Q6 had al 3.01 geĂŻnstalleerd toen hij bij de dealer aankwam, en zowel P&C als Digital Key hebben feilloos gewerkt.
Ik had geen problemen na de update of inderdaad met de 3.01-update. Mijn problemen begonnen met de OTA MMI-updates. Plug and charge werkte altijd, zelfs al voor de update.
Maar ik geloof dat de meerderheid van de mensen met serieuze/technische problemen net zo goed te wijten is aan regeleenheden als aan de software.

Hoe graag ik ook in de auto rijd, ik zou het zeker niemand aanraden totdat de software- en besturingseenheidproblemen onder controle zijn.
Geeez, ik ben echt een beetje geschokt over alle softwareproblemen waar ik de afgelopen uren over heb gelezen in dit forum. Ik stond op het punt om in januari een Q6 of SQ6 te bestellen en mijn vrouw is er helemaal voor. Tot nu toe leek het de beste EV die bij onze wensen en eisen past, maar voor mij was het te mooi om waar te zijn, met een IT-achtergrond en gezien de SW-problemen in het verleden met Cariad. Ik zei tegen haar dat ze moest wachten en me eerst wat forums moest laten lezen. Nu weet ik helemaal niet meer zeker of een Q6/SQ6 op dit moment nog wel de juiste auto voor ons is. Zoveel dingen zagen er goed uit in de online reviews en specificaties en toen we 10 dagen geleden een korte proefrit maakten. Maar met al die softwareproblemen weet ik het niet meer zo zeker. We komen van een Tesla Model X die we 5 jaar hebben gehad en de software was echt goed. Misschien wachten we gewoon af en bekijken we andere opties en wat de EV-markt in 2025 brengt, en gebruiken we in de tussentijd de oude Volvo XC40 Diesel van mijn ouders die ze niet meer gebruiken ...

PS: En ik ben nog niet eens begonnen met het lezen van de Duitse forums ...

Discussion starter · #28 ·
Geeez, ik ben echt een beetje geschokt over alle softwareproblemen waar ik de afgelopen uren over heb gelezen in dit forum. Ik stond op het punt om in januari een Q6 of SQ6 te bestellen en mijn vrouw is er helemaal voor. Tot nu toe leek het de beste EV die bij onze wensen en eisen past, maar voor mij was het te mooi om waar te zijn, met een IT-achtergrond en gezien de SW-problemen in het verleden met Cariad. Ik zei tegen haar dat ze moest wachten en me eerst een paar forums moest laten lezen. Nu weet ik helemaal niet meer zeker of een Q6/SQ6 op dit moment de juiste auto voor ons is. Zoveel dingen zagen er goed uit in de online reviews en specificaties en toen we 10 dagen geleden een korte proefrit maakten. Maar met al die softwareproblemen weet ik het niet meer zo zeker. We komen van een Tesla Model X die we 5 jaar hebben gehad en de software was echt goed. Misschien wachten we gewoon af en bekijken we andere opties en wat de EV-markt in 2025 brengt, en gebruiken we in de tussentijd de oude Volvo XC40 Diesel van mijn ouders die ze niet meer gebruiken ...

PS: En ik ben nog niet eens begonnen met het lezen van de Duitse forums ...
De forums zullen alleen maar de negatieve punten laten zien, maar zoals je in de forums en in de hele EU zult zien, zijn de problemen consistent.

De problemen zijn verdeeld in softwarefouten die verwacht kunnen worden bij een nieuw product op de markt en slechte uitvoering en communicatie van Audi.

Vroege gebruikers hebben en blijven last hebben van problemen met de regeleenheid, maar opnieuw geen nieuws rechtstreeks van Audi of een verontschuldiging aan degenen die weken en maanden zonder hun auto hebben doorgebracht.

Persoonlijk vind ik de auto zelf wel leuk, maar de software is het probleem. Ze moeten een soort focusgroep hebben en feedback uitnodigen, maar dat is te praktisch. In tegenstelling tot Tesla heeft de auto alleen preconditioning als je naar een oplader in de navigatie gaat en hij houdt niet van de kou.

Hoewel dat allemaal geldige punten zijn, geeft het me momenteel nog steeds niet het vertrouwen of het warme, behaaglijke gevoel dat ik zou verwachten als ik een grote hoeveelheid geld uitgeef aan een high-end auto van een high-end Duitse autofabrikant. En alle grote problemen waar VW (en andere legacy autofabrikanten) momenteel mee te maken hebben, helpen ook niet echt. Misschien moet ik gewoon wachten tot de Chinezen het nog beter maken en het meer beschikbaar is in heel Europa. Maar dan zullen ze waarschijnlijk ook andere problemen hebben, mogelijk zelfs nog significantere. Ik ben echt verscheurd en weet niet wat ik moet doen. We dachten echt dat we eindelijk hadden gevonden wat we zochten en ik hoopte dat het lezen van de Audi Q6 forums me zou geruststellen na al die geweldige autorecensies, maar nu is het tegenovergestelde gebeurd. Ik ben echt gefrustreerd.

Wat ik niet kan zeggen is of alle problemen waar ik hier over lees, alleen maar van een paar ongelukkige early adopters komen en de meerderheid van de Q6 eigenaren (hoeveel zijn er inmiddels?) gelukkig zijn en niet zichtbaar zijn. Of is dit een algemeen en fundamenteler probleem met Audi, VW en Cariad?

Discussion starter · #30 ·
Hoewel dat allemaal geldige punten zijn, geeft het me momenteel nog steeds niet het vertrouwen of het warme, behaaglijke gevoel dat ik zou verwachten als ik een grote hoeveelheid geld uitgeef aan een high-end auto van een high-end Duitse autofabrikant. En alle grote problemen waar VW (en andere legacy autofabrikanten) momenteel mee te maken hebben, helpen ook niet echt. Misschien moet ik gewoon wachten tot de Chinezen het nog beter maken en meer beschikbaar zijn in heel Europa. Maar dan zullen ze waarschijnlijk ook andere problemen hebben, mogelijk zelfs nog significantere. Ik ben echt verscheurd en weet niet wat ik moet doen. We dachten echt dat we eindelijk hadden gevonden wat we zochten en ik hoopte dat het lezen van de Audi Q6-forums me zou geruststellen na al die geweldige autorecensies, maar nu is het tegenovergestelde gebeurd. Ik ben echt gefrustreerd.

Wat ik niet kan zeggen is of alle problemen waar ik hier over lees, alleen van een paar ongelukkige early adopters komen en de meerderheid van de Q6-eigenaren (hoeveel zijn er inmiddels?) gelukkig zijn en niet zichtbaar zijn. Of is dit een algemeen en fundamenteler probleem met Audi, VW en Cariad?
Ik zou je willen aanraden alle forums te lezen, je zult zien dat de problemen consistent zijn. Maar het is een keuze die alleen jij kunt maken.

Hallo,

Ik heb een Q6 al een maand en heb al 2.000 km gereden. De auto is vanaf dag één geüpdatet en ik heb tot nu toe geen problemen ondervonden. Hoewel het verbruik veel hoger is dan geadverteerd, is het vergelijkbaar met de EQE SUV en vergelijkbare auto's, en de laadsnelheid is veel sneller.

Als ik iets mag voorstellen: sluit een deal met uw dealer dat als er zich binnen de eerste maand significante problemen voordoen, u de auto kunt retourneren voor een volledige terugbetaling. Als ze akkoord gaan, ga dan voor de meest volledig uitgeruste Q6 die mogelijk is.

Hoi,

Ik heb een Q6 al een maand en heb al 2.000 km gereden. De auto is vanaf dag één geüpdatet en ik heb tot nu toe geen problemen ondervonden. Hoewel het verbruik veel hoger is dan geadverteerd, is het vergelijkbaar met de EQE SUV en vergelijkbare auto's, en de laadsnelheid is veel sneller.

Als ik iets mag voorstellen: sluit een deal met uw dealer dat als er zich binnen de eerste maand significante problemen voordoen, u de auto kunt retourneren voor een volledige terugbetaling. Als ze akkoord gaan, ga dan voor de meest volledig uitgeruste Q6.
Ik ben het hier grotendeels mee eens. Ik ga in het nieuwe jaar een paar video's over mijn auto op YouTube maken en een daarvan zal mijn persoonlijke evaluatie en aanbevelingen voor opties zijn. Kortom, ik denk dat de meeste functionele opties de moeite waard zijn - ik heb er veel van en wou dat ik ook nog een extra pakket had gekregen, want ik heb niet het elektrisch verstelbare stuurwiel of de Plus-versie van de automatische cruise control (d.w.z. de rijstrookassistentie die in de auto zat die ik heb getest en die ik erg prettig vond).

Ik ben ook erg blij met mijn auto en het is geweldig om mee te rijden. Mijn belangrijkste probleem is dat ik de snelle USB-poorten niet heb gekregen die in een van de optiepakketten zaten en ik wacht tot mijn Audi-dealer contact met me opneemt - ik hoop dat het misschien gewoon een configuratievlag is die ze kunnen wijzigen in plaats van andere hardware.

Heb vandaag de update naar softwareversie 03.01 ontvangen.

Tot nu toe goed! Enkele observaties:
  • De update is binnen een dag gedaan. De auto 's ochtends ingeleverd, 's middags een telefoontje gekregen dat hij klaar was
  • Tot nu toe geen problemen opgemerkt (één rit van 80 km gemaakt)
  • Al mijn persoonlijke instellingen zijn bewaard gebleven (inclusief app-connectiviteit en sleutelgebruiker etc.). Het enige dat ik opnieuw moest instellen, was de instelling van het gebalanceerde rijprofiel (wat voorheen 'individueel' heette).
  • Omdat @Hppy29 problemen met de batterijconditionering meldde, heb ik een snellaadtest in de buurt van mijn huis gedaan. Het laadstation (400 kW) als waypoint toegevoegd. Toen ik het laadstation als waypoint toevoegde, was de batterijtemperatuur 13 graden, bij het laadstation 24 graden. Slechts opgeladen met maximaal 149 kW, maar ik kwam daar aan met 46% SoC. Ik denk niet dat de auto ooit boven de 200 kW zal laden bij 46% SoC, maar ik kan me vergissen. Ik snellaad niet vaak genoeg om het te weten.
  • Zal vanavond proberen keyless entry in te stellen...

Discussion starter · #35 ·
Heb vandaag de update naar softwareversie 03.01 ontvangen.

Tot nu toe alles goed! Enkele observaties:

• De update is binnen een dag gedaan. De auto 's ochtends ingeleverd, 's middags gebeld dat hij klaar was

• Tot nu toe geen problemen opgemerkt (één rit van 80 km gemaakt)

• Al mijn persoonlijke instellingen zijn bewaard gebleven (inclusief app-connectiviteit en hoofdgebruiker etc.). Het enige dat ik opnieuw moest instellen, was de instelling van het gebalanceerde rijprofiel (wat voorheen 'individueel' heette).

• Omdat @Hppy29 problemen met de batterijconditionering meldt, heb ik een snellaadtest in de buurt van mijn huis gedaan. Het laadstation (400 kW) als waypoint toegevoegd. Toen ik het laadstation als waypoint toevoegde, was de batterijtemperatuur 13 graden, bij het laadstation 24 graden. Slechts opgeladen met maximaal 149kW, maar ik kwam daar aan met 46% SoC. Ik denk niet dat de auto ooit boven de 200kW oplaadt bij 46% SoC, maar ik kan me vergissen. Ik laad niet vaak genoeg snel om het te weten.

• Probeer vanavond keyless entry in te stellen...
Fijn om te horen dat de update zonder problemen is verlopen. Houd het forum op de hoogte, want je zou normaal gesproken een of twee MMI-database-updates binnen 24 uur moeten krijgen, gebaseerd op wat mensen melden. Kijk of dat iets voor je verandert.

• Omdat @Hppy29 problemen met de batterijconditionering meldde, heb ik een snellaadtest gedaan in de buurt van mijn huis. Het laadstation (400 kW) als waypoint toegevoegd. Toen ik het laadstation als waypoint toevoegde, was de batterijtemperatuur 13 graden, bij het laadstation 24 graden. Slechts opgeladen met maximaal 149kW, maar ik kwam daar aan met 46% SoC. Ik denk niet dat de auto ooit boven de 200kW zal laden bij 46% SoC, maar ik kan me vergissen. Ik laad niet vaak genoeg snel om het te weten.
Ja, het is mogelijk 220, misschien zelfs maximaal 250.
Image

Attachments

Na bijna 7 weken bij de dealer heb ik eindelijk mijn auto terug en is deze geĂĽpgraded naar 3.01c.
Voorheen kon ik me niet aanmelden voor het 3GB maandelijkse data-abonnement, maar dit werkt nu prima.
Ik zie echter nog steeds de 47VW Campaign S-Checking Brake Servo in de myAudi App. Ziet iemand anders dit ook?
Mij werd door mijn dealer verteld dat deze terugroepactie aan de auto was uitgevoerd.
Hier is het -5 met lichte sneeuw vanmorgen.
1. De afstandsbediening voor de klimaatregeling gaf een foutmelding volgens de screenshot.
Image

2. De laadklep probeerde helemaal niet te sluiten toen de laadkabel werd losgekoppeld. Ik moest hem voorzichtig dichtduwen, waarna de motor hem vergrendelde.
3. De buitenspiegels wilden niet uitklappen. Nadat ik 0,5 mijl de weg op had gereden, probeerde ik de knop in het interieur opnieuw en ze klapten uit.
4. Bij het instellen van de digitale sleutel met de myAudi App en in het voertuig met bluetooth en wifi verbonden, krijg ik "netwerkfout". Ik zal het later opnieuw proberen als er een betere ontvangst is.

Geen geweldig begin!

Ik heb een weekend van 700 mijl gepland, dus ik zal volgende week waarschijnlijk een update geven.

Discussion starter · #38 ·
Na bijna 7 weken bij de dealer heb ik eindelijk mijn auto terug en is deze geĂĽpgraded naar 3.01c.
Voorheen kon ik me niet registreren voor het 3GB maandelijkse data-abonnement, maar dit werkt nu prima.
Ik zie nog steeds de 47VW Campagne S-Checking Brake Servo in de myAudi App. Ziet iemand anders dit ook? Mij werd door mijn dealer verteld dat deze terugroepactie aan de auto was uitgevoerd.
Het is hier -5 met lichte sneeuw vanochtend.
1. De afstandsbediening van de airco gaf een foutmelding volgens de screenshot. View attachment 15012
2. De laadklep probeerde helemaal niet te sluiten toen de laadkabel werd losgekoppeld. Ik moest hem voorzichtig dichtduwen, waarna de motor hem vergrendelde.
3. De buitenspiegels wilden niet uitklappen. Toen ik 0,5 mijl de weg op had gereden, probeerde ik de knop in het interieur opnieuw en ze klapten uit.
4. Bij het instellen van de digitale sleutel met de myAudi App en in de auto met bluetooth en wifi verbinding, krijg ik "netwerkfout". Ik zal het later opnieuw proberen als er een betere ontvangst is.

Geen geweldige start!

Ik heb een roadtrip van 700 mijl gepland in het weekend, dus ik zal waarschijnlijk volgende week een update geven.
Het netwerkprobleem heb ik ook gehad. Het kostte me even om mijn laaddoel de andere dag te veranderen.

Mijn servicecampagne-bericht duurde ongeveer een week voordat het verdween.

Ik zou de MMI-database (navigatie-instellingen, disclaimer -) controleren of deze is bijgewerkt. Normaal gesproken een dag na de bug-update. Dit veroorzaakte kleine bugs bij mij die een MMI-herstart vereisten om op te lossen. Sterker nog, elke keer dat ze een OTA doen, vereist dit een herstart.

Het netwerkprobleem is bij mij aan en uit geweest. Het kostte me even om mijn laaddoel de andere dag te veranderen.

Mijn servicecampagnebericht duurde ongeveer een week voordat het verdween.

Ik zou de MMI-database controleren (navigatie-instellingen, disclaimer -) of deze niet is bijgewerkt. Normaal gesproken een dag na de bugupdate. Dit veroorzaakte kleine bugs voor mij die een MMI-herstart vereisten om op te lossen. In feite vereist het elke keer dat ze een OTA doen een herstart.
Bedankt. Ik heb de MMI opnieuw opgestart en opnieuw geprobeerd, maar zonder succes, dus het lijkt erop dat het een breder probleem is. Ik zal het de komende dagen blijven proberen.

Discussion starter · #40 ·
Bedankt. Ik heb de MMI opnieuw opgestart en opnieuw geprobeerd, maar geen succes, dus het lijkt erop dat het een breder probleem is. Ik zal het de komende dagen blijven proberen.
Duimen. En 700 mijl… ik hoop dat het weer wat beter is, maar het zal goed zijn om te zien welke actieradius je krijgt.

21 - 40 of 190 Posts