Audi e-tron Forum banner
141 - 160 of 190 Posts
Gefeliciteerd met je nieuwe auto! Mijn Prestige-bestelling ligt in de haven en wacht op de 06XG-update. Zou je alsjeblieft je prijzen willen delen en of je hebt geleased? Bedankt.
Contante deal. $4000 korting en ongeveer $1000 minder op mijn inruil, dus netto $3000 korting op de adviesprijs.

Ik heb eindelijk vorige week de 06XM-melding in de app gekregen en de auto is volgende week ingepland. Ik moet toegeven dat ik behoorlijk aarzel, aangezien mijn auto heel weinig problemen heeft gehad. Zelfs de app is de laatste 2 weken in orde!

Overigens probeerde de dealer in eerste instantie ÂŁ 25 in rekening te brengen voor een leenauto of een ophaal-/brengservice, wat ik lachwekkend vond! Omdat de mijne via een EV-regeling op het werk loopt, vertelde ik de wagenparkbeheerder dat ze de auto terug konden nemen als ze denken dat ik ÂŁ 25 betaal elke keer dat deze auto naar de dealers moet. Uiteindelijk heeft de dealer de kosten bij 'deze gelegenheid' kwijtgescholden
Ik heb het voor morgen geboekt. Ik aarzel ook, aangezien mijn auto, net als die van jou, weinig problemen heeft gehad. Ik heb mijn dealer gevraagd of ze feedback hebben ontvangen van andere autobezitters die hebben geĂĽpdatet. Tot nu toe geen slechte feedback. Mijn Q6 is de rwd.

Discussion starter · #145 ·
De auto had de update met betrekking tot de 06XL-campagne, terwijl op de parkeerplaats van de dealer CarPlay weigerde verbinding te maken, delen van de Audi-app zeggen dat je Key User moet zijn om het te gebruiken (app zegt dat je Key User bent).

De mijne gaat vrijdag terug voor diagnose. Mijn extra airconditioning viel onmiddellijk uit en nu werkt ook de airconditioning niet meer. Mijn CarPlay verbond een keer en de volgende keer dat ik instapte, verloor ik al het geluid, de telefoon kon geen verbinding maken, de media en CarPlay stopten weer met werken en de mmi bevroor. Het werd pas goed gereset na het uitvoeren van de mmi-reset en het 's nachts uitzetten van de auto. Mijn telefoon maakt nu weer verbinding, maar ik krijg alleen radio of muziek via een van de apps, maar dit verbruikt natuurlijk mijn 3 GB vrij snel.

Dus een update over mijn auto: Audi heeft mijn claim om de auto te weigeren afgewezen, maar heeft een schadevergoeding van ÂŁ1.500 betaald, dus dat is in ieder geval iets.

De laatste update staat gepland voor deze vrijdag, dus ik zal zien hoe dat gaat.

De mijne gaat vrijdag terug voor diagnose. Mijn extra airconditioning viel onmiddellijk uit en nu werkt de airconditioning ook niet meer. Mijn CarPlay verbond één keer en de volgende keer dat ik instapte, verloor ik al het geluid, de telefoon kon geen verbinding maken, de media en CarPlay werkten weer niet en de mmi bevroor. Het werd pas goed gereset na het uitvoeren van de mmi-reset en het 's nachts uitschakelen van de auto. Mijn telefoon maakt nu weer verbinding, maar ik krijg alleen radio of muziek via een van de apps, maar dit verbruikt natuurlijk mijn 3 GB vrij snel.
Als de airconditioning volledig is uitgevallen, is dit hoogstwaarschijnlijk een harde reset vereist. Er zijn een paar van ons geweest die dit hebben meegemaakt. De snelste manier om ermee om te gaan, is om Audi assist te bellen en ervoor te zorgen dat het Audi assist is en niet de AA.

Discussion starter · #149 ·
Dus een update over mijn auto: Audi heeft mijn claim om de auto te weigeren afgewezen, maar heeft een compensatie van ÂŁ1.500 betaald, dus dat is in ieder geval iets.

De laatste update staat gepland voor deze vrijdag, dus ik zal zien hoe dat gaat.
Ze erkennen in ieder geval het ongemak, zorg ervoor dat je niets tekent dat in de toekomst van invloed kan zijn op een claim. Er zijn mensen die hun auto's op dit forum terugbrengen, ik vraag me af wat de reden van terugkeer is voor hen om een weigering te accepteren.

Als de airconditioning het helemaal niet meer doet, is er hoogstwaarschijnlijk een harde reset nodig. Dat is een paar van ons overkomen. De snelste manier om ermee om te gaan is Audi assist te bellen en ervoor te zorgen dat het Audi assist is en niet de AA.
Dat was ook mijn gedachte. Ik ontdekte het echter op weg naar mijn werk en aangezien ik niet in het land ben en pas woensdag terugkom, dacht ik dat de werkplaats het vrijdag kan doen met de andere onderdelen die de digitale Audi-service nu heeft georganiseerd. De bonus is dat ik een leenauto heb als ze het verknoeien.

Dus update over mijn auto: Audi heeft mijn claim om de auto te weigeren afgewezen, maar heeft een schadevergoeding van ÂŁ 1.500 betaald, dus dat is in ieder geval iets.

De laatste update staat gepland voor aanstaande vrijdag, dus ik zal zien hoe dat gaat.
Hoe beĂŻnvloedt de schadevergoeding uw rechten als Audi de problemen nog steeds niet kan oplossen?
Zit u nu vast aan de auto voor de volledige looptijd?

Discussion starter · #152 ·
De mijne gaat vrijdag terug voor diagnose. Mijn extra airconditioning viel onmiddellijk uit en nu werkt de airconditioning ook niet meer. Mijn CarPlay verbond één keer en de volgende keer dat ik instapte, verloor ik al het geluid, de telefoon kon geen verbinding maken, de media en CarPlay werkten weer niet en de mmi bevroor. Het werd pas goed gereset na het uitvoeren van de mmi-reset en het 's nachts uitzetten van de auto. Mijn telefoon maakt nu weer verbinding, maar ik krijg alleen radio of muziek via een van de apps, maar dit verbruikt natuurlijk mijn 3 GB vrij snel.
Met de 06XL-campagne gaat het om het voorkomen dat auto's gebruikers buitensluiten. Maar in een Audi-document staat: "Bij Audi Q6 e-tron-voertuigen die binnen een bepaalde periode zijn geproduceerd, kan er een ongunstige softwareconfiguratie zijn binnen de HCP4-architectuur. Als gevolg hiervan is het soms niet mogelijk om het voertuig te ontgrendelen"

Maar de HCP4 bestuurt onder andere ook comfortfuncties zoals lichtregeling, airconditioning en stoelverstelling en duidelijk vergrendeling.

Dus heeft die ongunstige software meer effect dan alleen het vergrendelen/ontgrendelen van de auto? En waarom alleen auto's die in een bepaalde periode zijn gemaakt?

Met de 06XL-campagne gaat het om het voorkomen dat auto's gebruikers buitensluiten. Maar in een Audi-document staat: "Bij Audi Q6 e-tron voertuigen die binnen een specifieke periode zijn geproduceerd, kan er een ongunstige softwareconfiguratie zijn binnen de HCP4-architectuur. Als gevolg hiervan is het soms niet mogelijk om het voertuig te ontgrendelen"

Maar de HCP4 bestuurt onder andere ook comfortfuncties zoals lichtregeling, airconditioning en stoelverstelling en uiteraard vergrendeling.

Dus heeft die ongunstige software meer effect dan alleen het vergrendelen/ontgrendelen van de auto? En waarom alleen auto's die in een bepaalde periode zijn gemaakt?
Ik neem aan dat dit alleen van invloed is op auto's binnen een bepaalde periode omdat de specificatie van die module is bijgewerkt. Dit zou in overeenstemming zijn met veel vroege auto's die de module moeten vervangen.

Discussion starter · #154 ·
Ik neem aan dat het alleen van invloed is op auto's binnen een bepaalde periode, omdat de specificatie van die module is bijgewerkt. Dit zou in overeenstemming zijn met veel vroege auto's die de module moeten vervangen.
Ik ben het ermee eens, en interessant genoeg als je kijkt naar welke functies worden bestuurd door/met de HCP4, zoals
Een andere functie van de HCP4

"Als onderdeel van permanente monitoring sturen de twaalf Cell Module Controllers (CMC) gegevens zoals de huidige moduletemperatuur of celspanning naar de BMCe, die zijn informatie,
bijvoorbeeld met betrekking tot de State of Charge (SoC), naar de high-
performance computer HCP4 (onderdeel van de nieuwe elektronische architectuur E 1.2) stuurt.

Deze computer stuurt op zijn beurt de gegevens naar het nieuwe voorspellende
thermische managementsysteem, dat koeling of
verwarming regelt zoals vereist voor optimale batterijprestaties"

Dus hoeveel van deze ongunstige software met de HCP4 heeft problemen veroorzaakt met andere delen van de auto?

Slechts een gedachte..

Ik heb eindelijk vorige week de 06XM-melding in de app gekregen en de auto is volgende week geboekt. Ik moet toegeven dat ik behoorlijk aarzelend ben, aangezien mijn auto heel weinig problemen heeft gehad. Zelfs de app is de laatste 2 weken in orde!

Daarnaast probeerde de dealer aanvankelijk ÂŁ25 in rekening te brengen voor een leenauto of een ophaal-/brengservice, wat ik lachwekkend vond! Omdat de mijne via een EV-regeling op het werk loopt, vertelde ik de wagenparkbeheerder dat ze de auto terug konden nemen als ze denken dat ik ÂŁ25 moet betalen elke keer dat deze auto naar de dealers moet. Uiteindelijk zag de dealer af van de vergoeding bij 'deze gelegenheid'
Ik heb het voor morgen geboekt. Ik aarzel ook, aangezien mijn auto, net als die van u, weinig problemen heeft gehad. Ik heb mijn dealer gevraagd of ze feedback hebben ontvangen van andere autobezitters die de update hebben uitgevoerd. Tot nu toe geen slechte feedback. Mijn Q6 is de rwd.
Update voltooid. Tot nu toe niets te melden. Laten we de komende dagen afwachten.

Als ik het zou moeten gokken, hebben ze op dit moment verschillende builds voor verschillende hardware/componentversies, wat een nachtmerrie is. Zo ja, dan kunnen ze zich maar beter snel aan één codebase en één sequentiële release-strategie houden, anders garandeer ik dat ze geen enkele vorm van frequente updates kunnen volhouden, en OTA is vrijwel zeker uitgesloten.
Ik denk dat dat een eerlijke aanname is. Ik denk dat er bijvoorbeeld een US-specifieke campagne is die ik heb zien vermelden. Ik denk dat het enigszins verklaart waarom sommigen een soepele tijd hebben en anderen absoluut niet.

Proberen positief te blijven, hopelijk betekent dat dat ze de problemen aanpakken en dat nieuwere auto's beter zullen zijn - componenten bijgewerkt, software rijpt en werkende basislijnen ingesteld (dit is ook bètaniveau, niet wat we in productie zouden moeten bespreken). Nadeel, sommige van die vroege auto's kunnen een tijdje lastig zijn (of erger, nooit helemaal werken zoals bedoeld, maar hopelijk niet).

Ik heb eind december besteld. Met de volledige wetenschap dat dit een nieuw softwaregericht platform is voor een legacy-fabrikant - en laten we eerlijk zijn, ze hebben allemaal kinderziektes gehad in vergelijking met de nieuwe generatie software-first merken - dus ik was voorbereid op problemen, maar toch enthousiast en gretig. Mijn leverdatum is half maart en ik ben nu best blij als het wordt uitgesteld en nog wat langer in de oven blijft als het een soepelere ervaring betekent als ik eindelijk land.

Tot die tijd absorbeer ik zoveel mogelijk uit de verschillende online bronnen, die geweldig zijn geweest.

De auto had de update met betrekking tot de 06XL-campagne, terwijl hij op de parkeerplaats van de dealer stond, weigerde CarPlay verbinding te maken, delen van de Audi-app zeggen dat je hoofdgebruiker moet zijn om het te gebruiken (app zegt dat je hoofdgebruiker bent).

De werkplaats zei, uitloggen en weer inloggen lol. Als het aanhoudt, zullen we met Duitsland spreken
Hallo allemaal. Ik ben ook bang. Ik haal mijn auto vanmiddag op na de 06XL-update. We zullen zien hoe het gaat.

Discussion starter · #160 ·
Ik had problemen voor de update, zoals een valse indicatie van de bandenspanning, anti-botsing die vaak offline ging, etc.
Veel mensen, waaronder ikzelf, hadden de bandenwaarschuwing. Dat kwam ofwel door de veranderingen in koud weer, of werd verholpen, want ik heb dat probleem al meer dan een maand niet meer gehad.

Staat uw auto al op 03.01.00 /c en alleen op een nieuwe campagne 06XL?

Je kunt niet veranderen wat er goed of slecht zal gebeuren, dus ik zou proberen me er niet te veel zorgen over te maken.

141 - 160 of 190 Posts