Audi e-tron Forum banner
41 - 60 of 222 Posts
Welke problemen vertoont uw auto momenteel? Ik denk dat u niet te veel moet lezen in de problemen van anderen, tenzij u ze zelf ervaart, en probeer te voorkomen dat het uw vertrouwen schaadt. De update lost veel problemen op waar de meeste mensen dagelijks mee te maken hebben.

Discussion starter · #43 ·
Tot nu toe - geen, voor zover ik kan zien. Daarom was ik een beetje verrast over de boodschap dat ik contact moet opnemen met mijn dealer.
De eerste paar updates worden bij de dealer gedaan totdat over-the-air updates zijn ingeschakeld.

Alles is gereserveerd voor volgende week dinsdag.

Eindelijk ben ik erin geslaagd om mijn eerste lading te doen met de myAudi-app. Werkte erg goed, hoewel de lader, ondanks dat hij 150 kW was, enorm werd beĂŻnvloed door andere auto's.

Met alle 4 bezet, piekte de laadsnelheid op 58 kW, met drie auto's steeg deze naar 78 kW en met 2 auto's net iets meer dan 100 kW. Was eerlijk gezegd nogal verrast door de daling, want ik heb andere geprobeerd en ben bijna altijd dicht bij de piek geweest, ondanks dat er ook veel andere auto's aan het opladen waren. Het was een EG-groep-oplader.

Mijn update is volledig geboekt voor de 5e. Hopelijk lost het mijn CarPlay- en multimediaproblemen op. Ik kan nog steeds geen CarPlay of muziek vanaf mijn telefoon aan de praat krijgen. Ik heb de mmi gereset en de telefoonsoftware bijgewerkt, maar geen succes. Ik lijk een van de pechvogels te zijn wat betreft efficiëntie. Het beste dat ik heb bereikt was 3 kWh/m op de snelweg, maar normaal gesproken ongeveer 2,5 kWh/m. In de stad, zelfs met de b-modus, is het 2 tot 2,5 kWh/m, maar vaak zo laag als 1,7 kWh/m. Krijgt iemand anders de gebrekkige efficiëntie te zien op het bestuurdersdisplay, afhankelijk van de rijmodus? Ik krijg het scherm dat het zou moeten laten zien, maar de efficiëntie is leeg.

Discussion starter · #46 ·
Mijn update is allemaal geboekt voor de 5e. Hopelijk lost het mijn CarPlay- en multimedia-problemen op. Ik kan nog steeds geen CarPlay of muziek van mijn telefoon aan de praat krijgen. Ik heb de mmi gereset en de telefoonsoftware bijgewerkt, maar geen succes. Ik lijk een van de ongelukkigen te zijn wat betreft efficiëntie. Het beste wat ik heb bereikt was 3 kWh/m op de snelweg, maar normaal gesproken ongeveer 2,5 kWh/m. In de stad, zelfs met de b-modus, is het 2 tot 2,5 kWh/m, maar vaak tot 1,7 kWh/m. Krijgt iemand anders het gebrek aan efficiëntie te zien op het bestuurdersdisplay, afhankelijk van de rijmodus? Ik krijg het scherm dat het zou moeten laten zien, maar de efficiëntie is leeg.
Ben je door het menu van de linkerhand van het cockpitscherm gegaan? Aan de linkerkant van het stuurwiel op het glanzend zwarte gedeelte naar links of rechts drukken en je zou moeten zien dat het de opties doorloopt

Oh ja, ik heb door de opties gescrolld. Dynamisch en evenwichtig worden weergegeven in het kortetermijngeheugen met de huidige mijlen/kWh, maar de B-modus toont alleen de remopties en de efficiëntiemodus toont de mijlen/kWh onderaan het rechter minidisplay.

Weet iemand of Audi-dealers deze update waarschijnlijk zullen uitvoeren als onderdeel van de overdracht van nieuwe auto's die nog niet aan klanten zijn geleverd? Ik wacht op levering van mijn Q6 in de komende weken (zit vast in de haven en wacht om het VK binnen te komen) en vraag me gewoon af of iemand weet of ik kan verwachten dat ze het vóór levering hebben gedaan of niet? Ik denk dat ik het ze gewoon zal vragen voordat ik de levering regel, om een ​​rit terug naar de garage een paar dagen later te besparen!

Discussion starter · #49 ·
Weet iemand of Audi-dealers deze update waarschijnlijk zullen uitvoeren als onderdeel van de overdracht van nieuwe auto's die nog niet aan klanten zijn geleverd? Ik wacht de komende weken op de levering van mijn Q6 (zit momenteel in de haven te wachten om het VK binnen te komen) en vraag me gewoon af of iemand weet of ik kan verwachten dat ze het vóór de levering hebben gedaan of niet? Ik denk dat ik het ze gewoon zal vragen voordat ik de levering regel, om een ​​rit terug naar de garage een paar dagen later te voorkomen!
Ik geloof dat de updates nu aan de fabriekszijde worden gedaan. Het hangt echter af van wanneer de auto de fabriek heeft verlaten. U kunt uw dealer altijd vragen om ervoor te zorgen dat de update vóór de afhaling wordt uitgevoerd als u het niet zeker weet.

Hopelijk kan ik later vandaag wat feedback geven, als alles goed gaat!
Hallo Rudy, heb je nog nieuws over de software-update?

@Hppy29 ben je erin geslaagd om de update van de dealer te plannen?

Ik heb de mijne gepland op 19 december, maar ik kan nog van gedachten veranderen.

Bedankt
LIM

Helaas niet! Ik kreeg gisteren een telefoontje om te vertellen dat alle dealersystemen platliggen en of ze de auto nog een dag konden houden.

Weet iemand of Audi-dealers deze update waarschijnlijk zullen uitvoeren als onderdeel van de overdracht van nieuwe auto's die nog niet aan klanten zijn geleverd? Ik wacht de komende weken op de levering van mijn Q6 (zit momenteel in de haven te wachten om het VK binnen te komen) en vraag me gewoon af of iemand weet of ik kan verwachten dat ze het voor de levering hebben gedaan of niet? Ik denk dat ik het ze gewoon zal vragen voordat ik de levering regel, om een reis rechtstreeks terug naar de garage een paar dagen later te voorkomen!
het lijkt erop dat ze dat doen, want er is net een bericht geweest van een lid wiens auto vertraging oploopt terwijl de dealer de update uitvoert. Ik neem aan dat Audi centraal dit verplicht heeft gesteld om te voorkomen dat auto's daarna terug moeten.

Discussion starter · #53 ·
Hallo Rudy, Heb je nog nieuws over de software-update?

@Hppy29 Ben je erin geslaagd de update bij de dealer in te plannen?

Ik heb de mijne gepland op 19 december, maar ik kan me nog bedenken.

Bedankt
LIM
Hey LIM, ik zou vorige week mijn update krijgen, maar net als Rudy hebben ze mijn afspraak geannuleerd. Ik ben weg geweest voor mijn werk, dus ik ben nu geboekt voor begin volgende week. Mij is verteld dat ze een uitgebreide software-update voor de regeleenheden aan het voorbereiden waren, ik moet uitzoeken of dit erbij zit of dat dit nog voor het einde van het jaar moet komen.

Hey LIM, ik zou vorige week mijn update krijgen, maar net als Rudy hebben ze mijn afspraak geannuleerd. Ik ben weg geweest voor mijn werk, dus ik ben nu geboekt voor begin volgende week. Mij is verteld dat ze een uitgebreide software-update voor de regeleenheden aan het voorbereiden waren, ik moet uitzoeken of dit erbij zit of dat dit nog voor het einde van het jaar moet komen.
Betekent dit dat er een update is naast de X6OM-update? Dat drijft mensen tot waanzin als we allemaal twee keer de auto moeten inleveren.

Discussion starter · #55 ·
Betekent dit dat er een update is naast de X6OM-update? Dat drijft mensen tot waanzin als we allemaal twee keer de auto moeten inleveren.
In een realistische wereld zou één keer fijn zijn, maar... Ik geloof dat er misschien een update van de regeleenheid in de maak is. Ik weet niet zeker of dat niet de reden was waarom ze mensen in latere tijdslots voor de update duwden. Twee vliegen in één klap en dat alles. Maar eerlijk gezegd, ik zou liever maandelijks gaan en het oplossen dan te wachten.

Mijn dealer wil de software eind januari updaten! Ze vroegen me om de auto 3 dagen weg te brengen!!! om de update uit te voeren. Moet wel een half datacenter in mijn auto zijn... Er moet meer aan de hand zijn, 3 dagen is niet geloofwaardig voor een update.

Discussion starter · #57 ·
Mijn dealer wil de software eind januari updaten! Ze vroegen me om de auto 3 dagen weg te brengen!!! om de update uit te voeren. Moet wel een half datacenter in mijn auto zijn... Er moet meer aan de hand zijn, 3 dagen is niet geloofwaardig voor een update.
De problemen die mensen ervaren komen voort uit verschillende problemen, waardoor we niet allemaal hetzelfde probleem in dezelfde mate hebben.

Software 03.01 zal verbeteren wat er al is en enkele bekende problemen oplossen
Sommige regeleenheden hebben een software-update nodig (gezegd tegen eind 2024)
Sommigen hebben mogelijk vervanging van sommige componenten nodig.

Sommige mensen is verteld dat de 03.01-update OTA activeert, maar ik zou erg verrast zijn als dat zo was, wat betekent dat sommigen mogelijk twee updates nodig hebben. Op basis van hoe lang ze duren, kun je begrijpen waarom ze ze naar eind december/januari pushen.

Discussion starter · #58 ·
Als advies... als en wanneer u de update krijgt, en als u Digital Key activeert, neem dan een week of twee een echte sleutel mee. De feedback is gemengd.

41 - 60 of 222 Posts