Audi e-tron Forum banner

Ratelend/zoemend geluid bij lage snelheden

917 views 7 replies 3 participants last post by  coski  
#1 ·
Ik heb mijn 2022 Etron S Sportback nu ongeveer een jaar en heb een erg schurend rammelend/vibrerend geluid opgemerkt bij het stoppen en rijden met lage snelheden. Het komt vooral voor bij koud weer (wat hier in Nederland vaak voorkomt). Heeft iemand anders dit ook of weet iemand wat het kan zijn?

Ik kan een video verstrekken als dat helpt

#3 ·
Het heeft betrekking op het HVAC-systeem. Zie de onderstaande threads voor meer informatie. Het is onduidelijk of iemand een oplossing heeft gevonden die het geluid dempt. In mijn ervaring is het het meest merkbaar bij koele tot koude temperaturen, maar niet extreem koud (zoals 0 graden Fahrenheit of lager). Ik veronderstel dat dat komt omdat de warmtepomp alleen effectief is tot een bepaalde temperatuur en daaronder stopt met werken.

#5 ·
Hier is een diagram van het HVAC-systeem. Misschien kunt u beginnen met het bekijken van de verschillende slangen in dit gebied om te zien of er slangen zijn die mogelijk tegen een ander oppervlak rammelen. Deze pagina komt uit het werkplaatshandboek "Verwarming, airconditioning" dat u kunt vinden via deze link:
https://cardiagn.com/2019-audi-e-tron-gen-ge-service-and-repair-manual/