Audi e-tron Forum banner

Spoiler - Onthoud Laatste Instelling

6.8K views 13 replies 10 participants last post by  jukka  
#1 ·
Ik ben dol op de look van de spoiler als hij omhoog staat. Ik wist dat je hem handmatig omhoog kunt zetten, maar dat zou je elke keer via de MMI-bediening moeten doen.
Ik denk dat ik erachter ben gekomen hoe ik hem omhoog kan laten staan met OBDEleven! Ik weet niet zeker of iemand anders dit al heeft gedaan, maar het leek me een vrij veilige optie om te proberen. Ik weet niet precies welke van deze het heeft gedaan en vertalen maakt het niet echt duidelijker, maar dit deed wat ik wilde. Ik hoop dat het nuttig is voor anderen.

#8 ·
Voor iedereen die VCDS gebruikt

Het bevindt zich in de 6B-Aerodynamica module
Aanpassing-10
Kanaal ENG253383-ENG259784-Spoiler Funktionen-LastMode Funktion
&
Kanaal ENG253383-ENG259751-Spoiler Funktionen-Manueller Modus Memory Funktion

#9 ·
Weet iemand waar ik de juiste beveiligingscode voor de login kan vinden of toevallig hebben om de ophanging aan te passen met OBDEleven Pro voor een 2024 RS eTron GT? Degene die in de app verschijnt is 20103, maar het geeft me steeds de foutmelding 'Functie niet beschikbaar'. Ik heb contact opgenomen met de OBDeleven-ondersteuning en ze lijken vrij nutteloos te zijn, omdat ze veel vragen stellen maar je geen antwoorden geven. Ze vertellen me dat deze inlogcode niet correct lijkt te zijn, maar ze geven me niet de juiste. Alle hulp zou worden gewaardeerd als iemand het weet voordat dit terug naar Amazon wordt verzonden. Bedankt! Dan

#11 ·
Weet iemand waar ik de juiste beveiligingsinlogcode kan vinden of toevallig hebben om de ophanging aan te passen met OBDEleven Pro voor een 2024 RS eTron GT? Degene die in de app verschijnt is 20103, maar het geeft me steeds de fout 'Functie niet beschikbaar'. Ik heb contact opgenomen met de OBDeleven-ondersteuning en ze lijken vrij nutteloos te zijn, omdat ze veel vragen lijken te stellen, maar je niet echt antwoorden geven. Ze vertellen me dat deze inlogcode niet correct lijkt te zijn, maar ze geven me niet de juiste. Alle hulp zou worden gewaardeerd als iemand het weet voordat dit terug naar Amazon wordt verzonden. Bedankt!
Dan
Het lijkt erop dat ze het moeilijker hebben gemaakt op 2024's. De mijne is een 2/2024 build datem Ik kan niets anders dan de CAN-BUS module benaderen met Ross-Tech/VCDS om iets te doen.

#13 ·
Ik heb meer info om jullie te geven. Je kunt de hoek van de spoiler veranderen met OBD eleven.
Het zit in dezelfde module. Zoek gewoon naar deze instellingen:
S0 is de standaard rustpositie tot 90 km/u
S1 is de positie vanaf 90 km/u
S2 is de positie vanaf 170 km/u

Ik wilde mijn achterspoiler graag iets meer omhoog hebben, ik heb de mijne op S0=200 gezet, maar denk erover om hem misschien op 350/400 te zetten. Op deze manier zal de spoiler op de snelweg weer een beetje terugtrekken naar het standaardniveau van 263.
Image

Dan kun je ook het minimumsnelheidsniveau voor elk van deze omstandigheden veranderen.
Hieronder vind je de verschillende stappen bij 0-90-170 km/u, zoals je kunt zien komen S0, S1, S2 overeen met de niveaus die je in de eerste screenshot configureert.
Image

Hier is wat algemene informatie over de achterspoilerfuncties:
Image