Audi e-tron Forum banner

Trilling 38-43 mph

1 reading
8.5K views 24 replies 11 participants last post by  v.smulaitis  
#1 ·
Ook een willekeurige vraag.. Waarom is de knipper zo luid? Luider dan al onze andere Audi's.

#2 ·
Voelt iemand een lichte vibratie tussen 38-43 mph?

Het lijkt een verandering in de voorste motor te zijn. Moeilijk te beschrijven bij het accelereren, maar je kunt het meer voelen in het rempedaal bij het remmen.

Ook een willekeurige vraag.. Waarom is de knipper zo luid? Luider dan al onze andere Audi's.
Ik heb het niet opgenomen in mijn beoordeling van een maand, maar je hebt zo gelijk over de knipper. Het is als de oude 78 Dodge Charger van mijn moeder die wegklikt!

Ik heb de trillingen die je beschrijft niet gevoeld. De auto is schokkend stil en soepel, behalve de geluiden uit de ruimte die ze erin hebben gepompt.

#3 ·
Ik heb de trillingen die u beschrijft niet gevoeld. De auto is schokkend stil en soepel, behalve de geluiden uit de ruimte die ze erin hebben gepompt.

Ik heb meer lawaai van de weg dan ik zou willen, maar dat komt door de slechte wegen die ik berijd. Ik heb een stuk dat ik dagelijks rijd dat 40 mph is en dat is de enige plek waar ik het merk. Ik merk het niet bij snelle acceleratie.

#5 ·
Ik kan me meteen inleven als ik die snelheden zie. De mijne heeft ook een intermitterend zoemend geluid/vibratie rond die snelheden. Het is helemaal niet luid, maar het is zeer goed merkbaar op een (stil) glad oppervlak. Alles zoals muziek of een slecht wegdek is voldoende om het geluid te maskeren.

• Wat me ook is opgevallen, is dat het erger lijkt te zijn in de Efficiency-modus (wanneer alleen de voorste motor wordt gebruikt?).
  • En het is ook merkbaar bij de dubbele snelheid, maar iets moeilijker te detecteren met de toegenomen weggeluiden.

Ik heb minstens twee leden op een Taycan-forum gevonden die het hebben genoemd. Een dealer zei dat het normaal is voor de 4s. Het andere lid ging vorige week en ik denk dat ze het nog steeds onderzoeken.

Ik vermoed dat @Canuck Audi Fan hetzelfde probleem heeft, gebaseerd op: Intermitterende zoemende/vibratie van het stuurwiel

Misschien is het normaal, misschien niet, maar het is zeker geen eenmalig probleem.

Welke wielen/banden gebruik je @Jd_Tx ?

#6 ·
Ik heb minstens twee leden op een Taycan-forum gevonden die het noemden. Een dealer zei dat het normaal is voor de 4S. Het andere lid ging vorige week en ik denk dat ze het nog steeds onderzoeken.
Update:

In mijn laatste gesprek met de serviceadviseur een paar dagen geleden, duwde de techniek terug en zei dat een beetje trilling "normaal" is in een 4wd Taycan.

Gelukkig bleven mijn serviceadviseur en de technici met de auto rijden en vergelijken met andere 4S die ze hadden. Hoe meer ze ermee reden, hoe meer ze mijn frustratie begrepen dat het verder ging dan "normaal".

Het lijkt erop dat ze hard genoeg konden pushen om de vervanging te laten doen, dus het helpt zeker om een goed serviceteam te hebben. Ik heb slechte ervaringen gehad bij andere dealers en ik weet zeker dat ze de auto gewoon aan mij zouden hebben teruggegeven met de mededeling dat het "normaal" is.
Bron

#8 ·
Ik ben vergeten om op te volgen. Ik heb het naar de dealer gebracht. Ze waren het erover eens dat er een verandering (vibratie) was bij die snelheden. De diagnose toonde niets afwijkends. Het Audi E-tron team vroeg hen om te vergelijken met een ander voertuig. Gelukkig had de dealer net 3 GT's ontvangen. Ze ontdekten dat ze allemaal dezelfde vibratie hadden bij dezelfde snelheden. Het Audi E-tron team zei dat het gewoon een kenmerk van de auto is. Ik ben het daar niet mee eens, maar heb de kwestie op dat moment niet verder besproken. Ik denk dat ze niet weten wat het is en dat er andere klachten nodig zullen zijn om het op te lossen. Ik ben wel van plan om de kwestie later opnieuw aan te kaarten, zodra er meer auto's op de markt zijn.

#9 ·
Ik ben vergeten om op te volgen. Ik heb hem naar de dealer gebracht. Ze waren het erover eens dat er een verandering (vibratie) was bij die snelheden. De diagnose toonde niets afwijkends. Het Audi E-tron team vroeg hen om te vergelijken met een ander voertuig. Gelukkig had de dealer net 3 GT's ontvangen. Ze ontdekten dat ze allemaal dezelfde vibratie hadden bij dezelfde snelheden. Het Audi E-tron team zei dat het gewoon een kenmerk van de auto is. Ik ben het daar niet mee eens, maar heb de kwestie op dat moment niet verder besproken. Ik denk dat ze niet weten wat het is en dat er andere klachten nodig zullen zijn om het op te lossen.

Ik ben wel van plan om de kwestie later opnieuw aan te kaarten, zodra er meer auto's op de markt zijn.
Is dit ook een RS-probleem ter vergelijking? En is een defect een kenmerk?

#13 ·
Ik heb het gevoel dat de geschiedenis zich herhaalt. :) Had een 'zeldzaam' probleem met de motor van mijn BMW M4, en uiteindelijk leken een paar vergelijkbare gevallen het op een 'eigenschap' te laten lijken. Een van de eerdere gevallen (in de VS) slaagde erin om een complete motorwissel te krijgen. Dat bleek een extreem zeldzaam geval/oplossing te zijn. Ondertussen voelde je je alsof je met een tikkende tijdbom reed. BMW verklaarde dat het 'normaal' was en de auto bleef de volgende 5 jaar in bezit daadwerkelijk kogelvrij.

#14 ·
Heeft iemand een lichte vibratie tussen 38-43 mph? Het lijkt een verandering in de voorste motor te zijn. Moeilijk te beschrijven bij acceleratie, maar je kunt het meer voelen in het rempedaal bij het remmen. Ook een willekeurige vraag.. Waarom is de knipper zo luid? Luider dan al onze andere Audi's.
Ik heb hetzelfde probleem, maar ik voel het het meest bij hard accelereren en 50 tot 75 mph.

#15 ·
Voelt iemand een lichte vibratie tussen 38-43 mph?

Het lijkt een verandering in de voorste motor te zijn. Moeilijk te beschrijven bij het accelereren, maar je kunt het meer voelen in het rempedaal bij het remmen.

Ja, ik krijg zeker een soort vibratie/verandering in het cabinegeluid rond de 40 mph.

#19 ·
Deze thread is specifiek voor de E-Tron GT en alleen voor het intermitterende gezoem tussen 38-43 mph.

Goed nieuws en een waarschuwing.

Na de laatste softwarecampagnes 93P9 en 27K2, (eigenlijk 5 updates in totaal), zal er iets veranderen in hoe en wanneer de voorste motor werkt.

De software-update resulteert in verbeteringen in de verdeling van de aandrijfkracht over de voor- en achterassen en in de deactivering van de aandrijving op de vooras. Dit leidt tot een verhoogde efficiëntie in het aandrijfsysteem en tot een lager energieverbruik, en dus tot een grotere actieradius. Daarnaast wordt de kans op een potentieel afname van de batterijprestaties in de loop der tijd verminderd.
Het goede nieuws is dat het dit probleem vrijwel volledig zal elimineren.
Het slechte nieuws, het is mogelijk ook een tijdelijke oplossing, door de voorste motor bij die snelheden uit te schakelen om de trilling te verhelpen.

Als het in het verleden moeilijk was om de meestermonteur te overtuigen, wees er dan van bewust dat het veel moeilijker zal zijn om het probleem te simuleren nadat deze updates zijn toegepast. Ik voel me een ninja, nog steeds in staat om het zoemende geluid in een klein werkingsvenster te reproduceren. Maar ik moet toegeven, het is grotendeels opgelost, en als je niet weet waar je naar zoekt, zul je het nooit weten.

#20 ·
Deze thread is E-Tron GT specifiek en alleen voor het intermitterende gezoem tussen 38-43 mph.

Goed nieuws en een waarschuwing.

Na de laatste softwarecampagnes 93P9 en 27K2, (eigenlijk 5 updates in totaal), zal er iets veranderen aan hoe en wanneer de voorste motor werkt.

Het goede nieuws is dat het dit probleem bijna volledig zal elimineren.
Het slechte nieuws, het is mogelijk ook een tijdelijke oplossing, door de voorste motor uit te schakelen bij die snelheden om de trilling te verhelpen.

Als het in het verleden moeilijk was om de meestermonteur te overtuigen, wees er dan van bewust dat het veel moeilijker zal zijn om het probleem te simuleren nadat deze updates zijn toegepast. Ik voel me een ninja, nog steeds in staat om het zoemende geluid te reproduceren in een klein werkingsvenster. Maar ik moet toegeven, het is grotendeels opgelost, en als je niet weet waar je naar zoekt, zul je het nooit weten.
Dit gezoem is een probleem geweest met die Taycan, zelfs voordat de E-Tron GT te koop was.

Fijn om te horen dat het is opgelost