Ook een willekeurige vraag.. Waarom is de knipper zo luid? Luider dan al onze andere Audi's.
Ik heb het niet opgenomen in mijn beoordeling van een maand, maar je hebt zo gelijk over de knipper. Het is als de oude 78 Dodge Charger van mijn moeder die wegklikt!Voelt iemand een lichte vibratie tussen 38-43 mph?
Het lijkt een verandering in de voorste motor te zijn. Moeilijk te beschrijven bij het accelereren, maar je kunt het meer voelen in het rempedaal bij het remmen.
Ook een willekeurige vraag.. Waarom is de knipper zo luid? Luider dan al onze andere Audi's.
Update:Ik heb minstens twee leden op een Taycan-forum gevonden die het noemden. Een dealer zei dat het normaal is voor de 4S. Het andere lid ging vorige week en ik denk dat ze het nog steeds onderzoeken.
BronIn mijn laatste gesprek met de serviceadviseur een paar dagen geleden, duwde de techniek terug en zei dat een beetje trilling "normaal" is in een 4wd Taycan.
Gelukkig bleven mijn serviceadviseur en de technici met de auto rijden en vergelijken met andere 4S die ze hadden. Hoe meer ze ermee reden, hoe meer ze mijn frustratie begrepen dat het verder ging dan "normaal".
Het lijkt erop dat ze hard genoeg konden pushen om de vervanging te laten doen, dus het helpt zeker om een goed serviceteam te hebben. Ik heb slechte ervaringen gehad bij andere dealers en ik weet zeker dat ze de auto gewoon aan mij zouden hebben teruggegeven met de mededeling dat het "normaal" is.
Is dit ook een RS-probleem ter vergelijking? En is een defect een kenmerk?Ik ben vergeten om op te volgen. Ik heb hem naar de dealer gebracht. Ze waren het erover eens dat er een verandering (vibratie) was bij die snelheden. De diagnose toonde niets afwijkends. Het Audi E-tron team vroeg hen om te vergelijken met een ander voertuig. Gelukkig had de dealer net 3 GT's ontvangen. Ze ontdekten dat ze allemaal dezelfde vibratie hadden bij dezelfde snelheden. Het Audi E-tron team zei dat het gewoon een kenmerk van de auto is. Ik ben het daar niet mee eens, maar heb de kwestie op dat moment niet verder besproken. Ik denk dat ze niet weten wat het is en dat er andere klachten nodig zullen zijn om het op te lossen.
Ik ben wel van plan om de kwestie later opnieuw aan te kaarten, zodra er meer auto's op de markt zijn.
Ik heb hetzelfde probleem, maar ik voel het het meest bij hard accelereren en 50 tot 75 mph.Heeft iemand een lichte vibratie tussen 38-43 mph? Het lijkt een verandering in de voorste motor te zijn. Moeilijk te beschrijven bij acceleratie, maar je kunt het meer voelen in het rempedaal bij het remmen. Ook een willekeurige vraag.. Waarom is de knipper zo luid? Luider dan al onze andere Audi's.
Ik voel dezelfde trilling in de auto bij hard accelereren tussen 50-75. Zou het kunnen dat de transmissie sleept als de auto naar de tweede versnelling schakelt?Ik heb hetzelfde probleem, maar ik voel het het meest bij hard accelereren en 50 tot 75 mph.
Ja, ik krijg zeker een soort vibratie/verandering in het cabinegeluid rond de 40 mph.Voelt iemand een lichte vibratie tussen 38-43 mph?
Het lijkt een verandering in de voorste motor te zijn. Moeilijk te beschrijven bij het accelereren, maar je kunt het meer voelen in het rempedaal bij het remmen.
Het goede nieuws is dat het dit probleem vrijwel volledig zal elimineren.De software-update resulteert in verbeteringen in de verdeling van de aandrijfkracht over de voor- en achterassen en in de deactivering van de aandrijving op de vooras. Dit leidt tot een verhoogde efficiëntie in het aandrijfsysteem en tot een lager energieverbruik, en dus tot een grotere actieradius. Daarnaast wordt de kans op een potentieel afname van de batterijprestaties in de loop der tijd verminderd.
Dit gezoem is een probleem geweest met die Taycan, zelfs voordat de E-Tron GT te koop was.Deze thread is E-Tron GT specifiek en alleen voor het intermitterende gezoem tussen 38-43 mph.
Goed nieuws en een waarschuwing.
Na de laatste softwarecampagnes 93P9 en 27K2, (eigenlijk 5 updates in totaal), zal er iets veranderen aan hoe en wanneer de voorste motor werkt.
Het goede nieuws is dat het dit probleem bijna volledig zal elimineren.
Het slechte nieuws, het is mogelijk ook een tijdelijke oplossing, door de voorste motor uit te schakelen bij die snelheden om de trilling te verhelpen.
Als het in het verleden moeilijk was om de meestermonteur te overtuigen, wees er dan van bewust dat het veel moeilijker zal zijn om het probleem te simuleren nadat deze updates zijn toegepast. Ik voel me een ninja, nog steeds in staat om het zoemende geluid te reproduceren in een klein werkingsvenster. Maar ik moet toegeven, het is grotendeels opgelost, en als je niet weet waar je naar zoekt, zul je het nooit weten.