Audi e-tron Forum banner

93N1 - S-Software-update voor resterende bereikweergave

29K views 47 replies 27 participants last post by  MudHut  
#1 · (Edited by Moderator)
De myAudi-app vertelt me vanmorgen dat er een software-update is voor mijn e-Tron 50 uit september 2020. Heeft iemand gehoord waar dit over gaat? Ik kan online niets vinden.

Ik ga ervan uit dat dit de extra accucapaciteit is die beschikbaar wordt gesteld om de actieradius een beetje te verlengen. Dit was oorspronkelijk alleen het "55"-model, denk ik.

#2 · (Edited by Moderator)
Hallo Tony, ik heb vandaag ook een melding gehad in de MyAudi-app voor mijn E-Tron 50 onder "Actieve servicecampagne - 93N1 - S-Software-update voor resterende bereikweergave". Mijn auto is al bij mijn Audi-dealer gereserveerd voor een ander probleem (herinstallatie van MMI-kaarten), dus ze zullen deze update tegelijkertijd uitvoeren.

Na overleg met het serviceteam van de dealer lijkt deze update niet gekoppeld te zijn aan de bereikverlenging die sommige 55's hebben gekregen, maar lijkt het een softwarewijziging te zijn voor de resterende bereikweergave - er zijn niet veel details beschikbaar bij de dealer over wat dit precies betekent.

Ik zal dit bericht vrijdagmiddag bijwerken als ik mijn auto terug heb.

#16 ·
Hoi Tony, ik had vandaag ook een melding in de MyAudi-app voor mijn E-Tron 50 onder "Actieve servicecampagne - 93N1 - S-Software-update voor resterende bereikweergave". Mijn auto is al bij mijn Audi-dealer geboekt voor een ander probleem (herinstallatie MMI-kaarten), dus ze zullen deze update tegelijkertijd uitvoeren. Na overleg met het serviceteam van de dealer lijkt deze update niet gekoppeld te zijn aan de bereikverlenging die sommige 55's hebben gekregen, maar lijkt het een softwarewijziging te zijn van de resterende bereikweergave - er zijn niet veel details beschikbaar bij de dealer over wat dit precies betekent. Ik zal deze post vrijdagmiddag updaten als ik mijn auto terug heb.
Nieuws van de dealer HywelA?

#10 ·
Same here chaps, gonna book in soon as my rear wiper washer isn't spraying properly.
Same here chaps, gonna book in soon as my rear wiper washer isn't spraying properly.
Had hetzelfde probleem met de mijne. Ben erin geslaagd de jets schoon te maken met een fijne vijl, sindsdien is het in orde.

#4 ·
Vanuit de browser:

"Servicecampagnes
"Neem onmiddellijk contact op met een erkend Audi-servicebedrijf.
"Toepasselijke servicecampagne(s)

"93N1 - S-Software-update voor resterende bereikweergave1

"1Alle gegevens worden zonder garantie verstrekt"

Op basis van het bovenstaande ben ik het eens met de bovenstaande opmerking dat het een softwarewijziging is voor de resterende bereikweergave :)

Aangezien de gegevens zonder garantie worden verstrekt, is het vrij zinloos!

Het lijkt nauwelijks een onmiddellijke reactie te rechtvaardigen.

#5 · (Edited by Moderator)
Vanuit de browser:

"Servicecampagnes
"Neem onmiddellijk contact op met een erkend Audi-servicebedrijf.
"Toepasselijke servicecampagne(s)

"93N1 - S-software-update voor resterende bereikweergave1

"1Alle gegevens worden zonder garantie verstrekt"

Op basis van het bovenstaande ben ik het eens met de bovenstaande opmerking dat het een softwarewijziging is voor de resterende bereikweergave :)

Omdat de gegevens zonder garantie worden verstrekt, is het vrij zinloos!

Het lijkt nauwelijks een onmiddellijke reactie te rechtvaardigen.
Zou het kunnen dat ze ook de buffer ontgrendelen. Bij het 55-model verandert het een aantal van de aandrijflijnkenmerken, zoals het uitschakelen van de voorste motor, het loslaten van de remblokken, de koelvloeistofstroom, enz.

De 50 heeft die dingen toch al? Dus het zou alleen van toepassing zijn op het bereik?

#11 ·
Had hetzelfde op mijn Audi App. Mijn dealer is geen idee. Nog steeds niet zeker hoe dit de prestaties of rijervaring van Etron 50 zal verbeteren? Ik kijk ernaar uit om Hywel A's feedback op vrijdag te horen.
Inderdaad... De actieradius is sowieso niet overweldigend... dus hopelijk leidt dit niet tot nog minder actieradius... Zoals het zegt, het is gerelateerd aan de berekening van de actieradius... laten we eens kijken... zal volgende week de service krijgen...

#13 ·
Ik heb geen idee wat de update doet, maar zoals pressurized zegt, is het belangrijkste dat het de gerapporteerde actieradius aanpakt, het zal de werkelijke actieradius niet beĂŻnvloeden.

Gezien het feit dat de rapportage van de actieradius over het algemeen vrij nauwkeurig is en de vloot nu lang genoeg onderweg is om echte zwakheden in het gebied te identificeren, vraag ik me af of de update slechts een bug aanpakt.

Met 'bug' bedoel ik zoiets als dat onder bepaalde omstandigheden de actieradius aanzienlijk overschat wordt. Waarschijnlijk geen veel voorkomende omstandigheden - het kan van alles zijn, het is moeilijk om te speculeren. De meeste bestuurders zullen het verschil waarschijnlijk niet eens merken.

We zullen moeten afwachten......

#14 · (Edited)
De myAudi-app vertelt me vanochtend dat er een software-update is voor mijn e-tron 50 uit september 2020. Heeft iemand gehoord waar dit over gaat? Ik kan online niets zien. Ik ga ervan uit dat dit de extra accucapaciteit is die beschikbaar wordt gesteld om de actieradius een beetje te verlengen. Dit was oorspronkelijk alleen het "55"-model, denk ik.
Ik heb mijn 2020 e-tron 50 momenteel bij de dealer en er is mij verteld dat deze fix van toepassing is op een probleem dat ik onlangs twee keer heb ervaren.

De fout die ik heb gemeld, is dat de console direct na het inschakelen van het contact de normale actieradius etc. weergeeft, maar onmiddellijk op rood gaat in de "brandstofmeter", actieradius nul en oplaadaccu-bericht. Herhaaldelijk in- en uitschakelen van de start/stop heeft het probleem verholpen, dus het is onduidelijk of het voertuig daadwerkelijk zou rijden.

Dit is wat de console laat zien, ondanks een actieradius van 188 km, waarbij de gele pijl hieronder aangeeft dat er nog ongeveer 75% over is.
Image

Als een intermitterend probleem zal het moeilijk zijn om te weten of dit het probleem oplost.

#15 ·
Ik heb dit probleem ook minstens één keer gezien. Het uit- en weer aanzetten heeft het opgelost.
Het is jammer dat ze geen gedetailleerde release notes uitbrengen. Het wekt geen vertrouwen. Een software-update op een VAG-voertuig veroorzaakt evenveel problemen als het oplost, het zou goed zijn om te weten of het de moeite waard is om ervoor te kiezen.

#17 ·
Hallo allemaal,

Ik heb net mijn e-tron Quattro 50 (e-tron 230/M2R) opgehaald van de service bij de dealer en de 93N1(4) update is geĂŻnstalleerd.
Ze vertelden me dat deze update extra bereik mogelijk maakt door efficiëntere aansturing van de elektromotoren en een betere recuperatie tijdens het remmen.

Ik heb de auto achtergelaten met ongeveer 266 km bij een batterijlaadniveau van 98%.
Na de update heb ik hem opgehaald met een bereik van 294 km en een laadniveau van 97%.

Veelbelovend zou ik zeggen.
Image

Attachments

#18 ·
Hoi allemaal,

Ik heb net mijn e-tron Quattro 50 (e-tron 230/M2R) opgehaald van de service bij de dealer en de 93N1(4) update is geĂŻnstalleerd.
Ze vertelden me dat deze update extra bereik mogelijk maakt dankzij efficiëntere controle van de elektromotoren en een betere recuperatie tijdens het remmen.

Ik heb de auto achtergelaten met ongeveer 266 km bij een batterijladingsniveau van 98%.
Na de update heb ik hem opgehaald met een bereik van 294 km en een laadniveau van 97%.

Veelbelovend zou ik zeggen.
View attachment 3236
Uitstekend nieuws! Ik ben erg verrast dat ze hier geen persbericht over hebben gehad, zoals ze ook niet met de 55 hebben gedaan.

Erg in de verleiding om de mijne te laten updaten - enig idee hoe lang het duurt?

#20 ·
Het zou me niet verbazen als ze deze update zouden mengen met 93M3 - "efficiëntere controle van de elektromotoren en een betere recuperatie tijdens het remmen" klinkt daar wel naar...

Die actieradiusvergroting van 264 naar 294 kan zelfs verklaard worden door de reden dat de auto binnen stond, de batterij opgewarmd was en hij ook dacht dat de buitentemperatuur was gestegen, en de actieradiusschatting daarop heeft gebaseerd.

#30 ·
Ik heb vandaag deze 93N1-update ontvangen. Oké, ja, de actieradius lijkt iets hoger te zijn, maar ik denk dat dit meer te wijten is aan de update, die waarschijnlijk de zaken op de BMS heeft gereset. Ik zag een toename van de actieradius die door de GOM werd aangegeven, maar ik zou verrast zijn als de veronderstelde 100% actieradius-schatting niet zou afnemen nadat ik een stukje heb gereden en de BMS zich weer heeft aangepast aan de reële cijfers. We hebben momenteel temperaturen van min 15-20 graden Celsius, dus het is onmogelijk om iets te vergelijken met eerder GOM-gedrag.

De update heeft wijzigingen aangebracht in deze besturingsmodules:
03 Remmen
Softwarenummer: 4KE909059AD
Softwareversie: 0231
—>
Softwarenummer: 4KE909059AF
Softwareversie: 0242
74 Chassiscontrole
Softwarenummer: 4KE907777AM
Softwareversie: 2312
—>
Softwarenummer: 4KE907777AH
Softwareversie: 2320
8C Batterij Energiemodule
Softwarenummer: 4KE915233D
Softwareversie: 0442
—>
Softwarenummer: 4KE915233H
Softwareversie: 0462

#33 ·
Ik heb vandaag deze 93N1-update gekregen. Oké, ja, de actieradius lijkt iets hoger te zijn, maar ik denk dat dit meer te wijten is aan de update, die waarschijnlijk de zaken op de BMS heeft gereset. Ik zag een toename van de actieradius die door GOM werd aangegeven, maar ik zou verrast zijn als de veronderstelde 100% actieradius-schatting niet zou afnemen nadat ik wat heb gereden en de BMS zich weer heeft aangepast aan de reële cijfers. We hebben momenteel min 15-20 graden Celsius, dus het is onmogelijk om iets te vergelijken met het eerdere GOM-gedrag.

De update heeft wijzigingen aangebracht in deze besturingsmodules:
03 Remmen
Softwarenummer: 4KE909059AD
Softwareversie: 0231
—>
Softwarenummer: 4KE909059AF
Softwareversie: 0242
74 Chassiscontrole
Softwarenummer: 4KE907777AM
Softwareversie: 2312
—>
Softwarenummer: 4KE907777AH
Softwareversie: 2320
8C Batterij-energiemodule
Softwarenummer: 4KE915233D
Softwareversie: 0442
—>
Softwarenummer: 4KE915233H
Softwareversie: 0462
Dit zijn precies de gegevens die ik zocht
Bedankt :)
Dit bevestigt inderdaad dat niet alleen de uitlezingen van het instrumentenpaneel zijn gewijzigd, maar ook andere verbeteringen voor de efficiëntie.

#31 ·
Ik heb mijn 93N1 sw-update een paar dagen geleden laten uitvoeren. Mijn Audi-app toont nog steeds de actieve melding 93N1. Ik heb de dealer gevraagd en ze vertelden me dat het normaal is dat het bericht er nog steeds staat en ze vertelden me dat het na de eerste service zal verdwijnen. Was het hetzelfde voor jullie? Bedankt

#34 ·
Omdat ik zag dat deze berichten een paar maanden teruggaan, heb ik vandaag per POST deze terugroepactie ontvangen voor mijn e-tron 55 van 21 maart. Terwijl de vorige twee terugroepacties in de app verschenen, was dit deze keer niet het geval, maar ik heb een apart ticket openstaan bij Audi over Connect-problemen: Geen navigatie sat-weergave meer, weer-app zegt dat ik het niet heb terwijl ik het wel zou moeten hebben, kan geen bestemmingen naar de auto sturen… Nadat ik me had aangemeld voor Connect nadat de gratis periode was afgelopen, werkte alles prima totdat het medio oktober niet meer werkte. Meer dan een beetje geïrriteerd, dus ik kan net zo goed het onvermogen van Audi toevoegen om SW-updates OTA te leveren.

#35 ·
Ik merkte dat deze berichten een paar maanden teruggaan en heb vandaag per POST deze terugroepactie ontvangen voor mijn e-tron 55 van 21 maart. Terwijl de vorige twee terugroepacties in de app verschenen, was dit bij deze niet het geval, maar ik heb een apart ticket openstaan bij Audi over Connect-problemen: Geen navigatie sat-weergave meer, weer-app zegt dat ik het niet heb terwijl ik het wel zou moeten hebben, kan geen bestemmingen naar de auto sturen… Nadat ik me had aangemeld voor Connect nadat de gratis periode was afgelopen, werkte alles prima tot het midden oktober niet meer werkte. Meer dan een beetje geïrriteerd, dus kan net zo goed het onvermogen van Audi toevoegen om SW-updates OTA te leveren.
Ik had iets soortgelijks en de SIM-module in de auto was defect - deze is vervangen door mijn lokale Audi-dealer (ik ben in het VK) en het loste het probleem op - het werk duurde ongeveer 1,5 uur en ze hebben ook wat software opnieuw geĂŻnstalleerd (voor de MMI en Maps). Succes

#36 ·
De myAudi-app vertelt me vanmorgen dat er een software-update is voor mijn september 2020 e-tron 50. Heeft iemand gehoord waar dit over gaat? Ik kan online niets zien. Ik ga ervan uit dat dit de extra accucapaciteit is die beschikbaar wordt gesteld om de actieradius een beetje te verlengen. Dit was oorspronkelijk alleen het "55"-model, denk ik.
Hoi, wat was het resultaat van je update?

#39 ·
De myAudi-app vertelt me vanmorgen dat er een software-update is voor mijn e-tron 50 van september 2020. Heeft iemand gehoord waar dit over gaat? Ik kan online niets zien. Ik ga ervan uit dat dit de extra accucapaciteit is die beschikbaar wordt gesteld om de actieradius een beetje te verlengen. Dit was oorspronkelijk alleen het "55"-model, denk ik.
Ik heb net mijn 2021 Etron geĂĽpdatet met de 93N1-update en sinds die update heb ik 10% extra bereik... 245 mijl volgens de myAudi-app.

Attachments

#42 ·
De actieradius van mijn GOM is met ongeveer 12-14 mijl toegenomen bij 80% en de efficiëntie lijkt te zijn toegenomen van 1,9 mijl naar 2 mijl per kWh sinds de update. Ik maak deze week een reis van 500 mijl naar Cambridge en terug, dus ik zal de efficiëntie van deze reis vergelijken met reizen die ik vorig voorjaar heb gemaakt en zal verslag uitbrengen.

#43 ·
De actieradius van mijn GOM is met ongeveer 12-14 mijl toegenomen bij 80% en de efficiëntie lijkt te zijn toegenomen van 1,9 mijl naar 2 mijl per kWh sinds de update. Ik ga deze week een reis van 500 mijl naar Cambridge en terug maken, dus ik zal de efficiëntie van deze reis vergelijken met reizen die ik vorig voorjaar heb gemaakt en zal verslag uitbrengen.
Welke auto heb je en welke update heb je ontvangen?

Als je een eerdere 2019MY hebt en de update 93M3 hebt gekregen, dan ja, zou je ongeveer 12 mijl extra bereik moeten krijgen, omdat de update de bovenste batterijbuffer met 2% heeft verminderd en enkele aandrijflijnwijzigingen heeft doorgevoerd die de auto iets efficiënter laten uitrollen.

Als je een 2021MY hebt en de 93N1-update hebt gekregen, was dat een update voor de manier waarop de auto de GOM berekent. Misschien zie je zogenaamd dat de GOM je hogere SOC-nummers geeft, maar het is twijfelachtig dat je daadwerkelijke reële winst in kilometers hebt behaald. Waarschijnlijker is dat je nu ziet wat je altijd al had, maar wat onnauwkeurig werd gerapporteerd.

Hoe moeten wij, gewone stervelingen, dat weten?!