Audi e-tron Forum banner
101 - 120 of 142 Posts
24 Q8 etron - Op vrijdag reed ik ongeveer 5 mijl naar een supermarkt. Toen ik mijn auto startte, merkte ik een storing in het elektrische systeem! Neem contact op met de service (in het geel). Ik belde ze en maakte een afspraak voor later die dag. Reed terug naar huis, de melding bleef staan totdat ik de auto uitzette. Reed de auto naar de lunch en daarna naar de dealer, ongeveer 20 mijl. Geen melding en de auto reed prima. De auto staat bij de dealer en wacht op bericht.
Ik had een vergelijkbaar probleem nadat de dealer de auto 3 weken had gehad, er werd vastgesteld dat de 12-volt batterij zwak was, deze werd vervangen en sindsdien geen probleem meer.

Ik had een vergelijkbaar probleem nadat de dealer de auto 3 weken had, er werd vastgesteld dat de 12-volt-accu zwak was, deze werd zonder problemen vervangen.
Mijn auto staat nog steeds bij de dealer. Heb niets meer gehoord. Gisteren kreeg ik een melding op mijn app Elektrisch systeem: storing! Stop het voertuig veilig (rood). Ik keek naar mijn lowjack en de auto stond op de parkeerplaats van de dealer. Ik keek naar mijn app en ze hadden de ramen naar beneden, de lichten aan en de motorkap open. Later gisteren is dat bericht gewist en stond de auto in een werkplaats. Later kreeg ik weer een bericht, ik kreeg het gele bericht dat zegt neem contact op met de service. Ik zie dat ze de auto vandaag hebben verplaatst, maar het bericht staat er nog steeds en is niet gewist. Ik denk dat ik later deze week zal ontdekken wat er mis is.

Mijn auto staat nog steeds bij de dealer. Heb niets meer gehoord. Gisteren kreeg ik een melding op mijn app Elektrisch systeem: storing! Stop het voertuig veilig (rood). Ik keek naar mijn lowjack en de auto stond op de parkeerplaats van de dealer. Ik keek naar mijn app en ze hadden de ramen open, de lichten aan en de motorkap open. Later gisteren verdween dat bericht en stond de auto in een werkplaats. Later kreeg ik weer een bericht, ik kreeg de gele melding dat ik contact moest opnemen met de service. Ik zie dat ze de auto vandaag hebben verplaatst, maar het bericht staat er nog steeds en is niet verdwenen. Ik denk dat ik later deze week zal ontdekken wat er mis is.
Is dit ooit opgelost?

Ik voeg me bij de lijst, 2021 E-Tron, nieuw gekocht in augustus 2021. Elektrisch systeemstoring in geel op vrijdagavond op weg naar huis van kantoor, rood op zaterdagochtend boodschappen doen in de buurt. Ik heb hem vanmorgen naar Audi gebracht, ze hebben inmiddels teruggebeld om te zeggen dat de elektrische motor aan de voorkant vervangen moet worden. Ik zit op 101.000 km... Volgens Audi is mijn garantie afgelopen bij 80.000 km. Ze hebben aangegeven dat het ongeveer $14.000 CDN kost om de motor te vervangen... alle hulp hier met een garantieargument zou enorm gewaardeerd worden. De auto rijdt perfect, geen indicatie dat hij te weinig vermogen heeft of iets anders, alsof de helft van de aandrijving niet goed werkt... Ik ben ongelooflijk boos en onzeker over een oplossing, behalve naar buiten treden. Ik wil eraan toevoegen dat ik afgelopen zomer ook een garagebrand heb gehad als gevolg van de Audi-wandlader... het is geen geweldige ervaring geweest.

Inchecken. Het bericht is nu twee keer verschenen, bij het aanzetten van de auto, stilstaand. Binnen 10-15 seconden is het verdwenen en kan ik starten. De auto rijdt dan prima. Gebeurt niet elke keer als ik start, maar hier is de kicker... ...die twee keer zijn goed voor ongeveer 50% van alle starts!! De auto is gloednieuw, het eerste bericht verscheen de dag nadat ik hem ophaalde! Zal het in de gaten houden, maar dit draadje geeft me niet veel hoop... 2024 e-tron GT

Discussion starter · #107 ·
...die twee gelegenheden zijn goed voor ongeveer 50% van het totaal aantal starts!! De auto is gloednieuw, de eerste melding kwam de dag nadat ik hem ophaalde! Ik zal het in de gaten houden, maar dit draadje geeft me niet veel hoop...
Ik hoop dat het maar een toevalstreffer is, meer niet

Inchecken. De melding is nu twee keer verschenen, bij het aanzetten van de auto, stilstaand. Binnen 10-15 seconden is het weg en kan ik starten. De auto rijdt dan verder oké. Gebeurt niet elke keer als ik start, maar hier is de kicker...

...die twee keer zijn goed voor ongeveer 50% van de totale starts!! De auto is gloednieuw, de eerste melding kwam de dag nadat ik hem ophaalde! Zal het in de gaten houden, maar dit draadje vervult me niet met veel hoop...

2024 e-tron GT
Ik heb het nooit gehad of iets mis met de auto tot 15.000 mijl. Ik zou het zeker inleveren voordat je gestrand raakt.

Even inchecken met mijn verhaal 2024 Q8 e-tron, 9 maanden geleden gekocht, 2400 mijl. Kreeg dezelfde foutmelding bij het opstarten vanaf een parkeerplaats, was op dat moment 80% vol. Hij kwam niet uit de parkeerstand, moest hem naar de dealer laten slepen. Ze hebben de codes gewist, een proefrit gemaakt en het gebeurde de technicus op de snelweg. Ze moeten de batterij eruit halen om een module te vervangen, hoewel ik niet zeker weet welke.

Dit ga je niet geloven, ik kreeg dit bericht op de terugweg naar de dealer om mijn 21 e-tron terug te brengen met 29.714 mijl op een leasecontract van 36 maanden met een verlenging van 4 maanden.

Eerst kreeg ik de melding Elektrisch systeem: storing! Stop het voertuig veilig in het geel, daarna gingen de fouten na nog eens 2 mijl over op rode lichten, en letterlijk toen ik de dealer opreed, maakten de elektrische systemen een luid geluid van falen en schoten naar voren met een extra melding "Waarschuwing aandrijfsysteem beperkte prestaties". Het klonk eng, alsof de elektromotor het begaf.

Eerst zei de dealer dat ik hem in onderhoud moest brengen voordat hij de lease zou beëindigen, maar ik las de forum posts en wilde hem niet vertellen dat het misschien 2 maanden zou duren, dus ik overtuigde hem om me de auto te laten terugbrengen en hem daarna in onderhoud te laten brengen, zodat ik geen extra maanden lease zou worden aangerekend. Gelukkig heb ik een paar dagen geleden een inspectie aan het einde van de lease gehad zonder problemen, en ik belde Audi Financial daarna en ze zeiden dat er geen kosten waren en hun systeem toont dat de auto is teruggebracht. Ik koop hierna nooit meer een elektrische auto, en het moet de reden zijn waarom alle elektrische auto's na 3 jaar een vreselijke restwaarde hebben.

Mijn aanbeveling is dat iedereen deze auto dumpt voordat de garantie van 4 jaar-50.000 mijl afloopt. De industriestandaard voor EV-garantie zou 8-10 jaar moeten zijn, anders gaan ze allemaal naar de schroothoop.

Ik heb deze auto vervangen door een leasecontract van 24 maanden op een Cadillac Lyriq voor veel minder geld, en de Lyriq voelt aan als een veel luxere buitenkant en binnenkant dan de Audi e-tron, de Lyriq heeft een veel groter bereik en een betere vering en veel snellere acceleratie, het enige wat ik beter vond aan de e-tron was de manier waarop hij bochten nam, voelde scherper aan, het remmen was hetzelfde.

Nooit meer een EV kopen na dit, en het moet de reden zijn waarom alle EV's een vreselijke restwaarde hebben na 3 jaar.
Gefeliciteerd met de nieuwe Caddy. Als het een J3400 was, wat waarschijnlijk over een paar jaar het geval zal zijn, zou ik misschien in de verleiding komen.

De prijzen van EV's zijn erg gevarieerd. Ik verving mijn 2012 LEAF door een 2014 nadat de 2012 total loss was. Gebruikte EV's werden in 2014 verkocht tegen prijzen die dicht bij nieuw lagen. Later verkocht ik mijn 2014 aan mijn zoon voor $1000, terwijl ik hem in 2022 voor $7000 aan Carvana had kunnen verkopen.

Etron is ook gevarieerd:

Maar ik ben het er wel mee eens. De technologie verbetert, een nieuwere EV zal waarschijnlijk meer bereik, snellere oplaadsnelheid enzovoort hebben, dus de oudere EV's zullen er minder aantrekkelijk uitzien. Dit zal echter in de leaseprijs worden meegenomen. Meer geld betalen voor een lease, of de auto wat langer houden en minder betalen? En de betrouwbaarheid is onbekend met zoveel nieuwe technologie, vooral met de eerste modellen in productie. De LEAF's uit 2011-2013 hadden een vreselijke levensduur van de batterij in warme klimaten en waren slechts OK in koelere klimaten. 2014 en later zijn veel beter. Ik verwacht dat de motorproblemen van Audi zullen worden opgelost, zodat toekomstige auto's dat probleem niet zullen hebben. Lancering-jaar edities zijn waarschijnlijk slechte weddenschappen, en er zijn veel EV-modellen gelanceerd. Dus de lease ziet er beter uit voor de eerste paar jaar van de productie.

Image

Het lijkt erop dat ik me aansluit bij de club met mijn e-tron sportback uit 2022. 28.250 mijl op de auto, geen problemen gehad, gekocht in januari '22. Ik hoor al ongeveer een week een laagvolume, tandwielachtig gejank tussen 15 en 40 mph. Gelukkig gaf het me al deze waarschuwingen op duizend voet van het huis, dus ik reed naar binnen, laadde het gezin uit, schakelde het uit en weer in en geen waarschuwingslampjes meer. Ging terug de straat op om het te testen en het viel uit in het midden van de weg, 500 voet van het huis. Ik schakelde het weer in en kreeg het terug naar mijn oprit. De sleepwagen kwam de volgende ochtend en bracht hem gisteren naar de dealer met een mooie Q7-leenwagen. Laten we eens kijken wat er gebeurt!

Ik heb net dezelfde berichten gekregen: storing elektrisch systeem en storing vierwielaandrijving. Ik heb een Audi Q8 Etron 2024 met slechts 6.500 mijl. Ik denk: WTF!
Verdomme! Ik dacht echt dat ze die aandrijfmotorstoring inmiddels wel zouden hebben opgelost, ervan uitgaande dat het dat is. Laat me weten wat het uiteindelijk is.

Heb de mijne net terug na 2,5 maanden bij de dealer. Ik had een sporadische storing in het laadsysteem. De dealer heeft de achterste aandrijfmotor en de transmissie vervangen vanwege koelvloeistofmenging, daarna was de #7-controller in de HV-batterij nodig. Het was een hele reis. De kosten werden allemaal gedekt door Audi NA. En terecht... Mijn auto heeft 25.000 mijl en is van 2019.

Dit is zojuist gebeurd met mijn 2024 Q8 e-Tron na een nacht opladen op niveau 2. De auto is voor 80% opgeladen, maar als ik hem aanzet, krijg ik de waarschuwing 'storing elektrisch systeem' en de waarschuwing 'storing vierwielaandrijving'.

Zouden jullie aanraden om hem terug te brengen naar de dealer waar ik hem oorspronkelijk heb geleased? Hoe zou het werken als ik hem naar een andere serviceafdeling dichter bij mijn huis zou brengen en ik besluit de wet van de citroen na te streven?

Voorwielaandrijving motorstoring. Gelukkig zijn er onderdelen beschikbaar. Hier is een foto van de koelvloeistof met veel deeltjes erin. View attachment 13715
Reparatie duurde 2 weken, rijdt als nieuw. Ik ben erg blij dat ze de motorgarantie hebben verlengd tot 10 jaar 120k. Ik weet zeker dat ik uiteindelijk een achtermotor zal moeten doen. Ik vroeg wat de prijs was als ik geen garantie meer had, adviseur zei $8700! Laten we nu eens kijken wat ze doen met deze batterijterugroepactie...

Dit is zojuist gebeurd met mijn 2024 Q8 e-Tron na een nacht opladen op niveau 2. De auto is voor 80% opgeladen, maar als ik hem aanzet, krijg ik de waarschuwing voor een storing in het elektrische systeem en de waarschuwing voor een storing in het vierwielaandrijvingssysteem.

Zouden jullie aanraden om hem terug te brengen naar de dealer waar ik hem oorspronkelijk heb geleased? Hoe zou het werken als ik hem naar een andere serviceafdeling dichter bij mijn huis zou brengen en ik besluit om de wet van de citroen te volgen?
Ga naar elke gewenste dealer. Ik ben naar een andere dealer gegaan om mijn voorste motor te laten vervangen. Wat de wet van de citroen betreft, ik denk dat je twee of drie storingen moet hebben binnen een bepaalde periode.

101 - 120 of 142 Posts