Audi e-tron Forum banner
81 - 100 of 142 Posts
De meeste citroenwetten van de staat hebben ook een extra clausule met betrekking tot "grote" storingen die zich voordoen binnen een specifieke periode na aankoop. Zoals 6 maanden of zo. Dus in die beginperiode hoeft hij alleen maar buiten gebruik te zijn. De 3 bezoeken-taal verwijst meestal naar gebruikte auto's, oudere auto's, enz.
Het lijkt er niet op dat dat het geval is voor mijn staat. Er is geen wet voor gebruikte voertuigen, dit geldt alleen voor nieuwe voertuigen. En bij nadere inspectie zijn het 30 werkdagen... wat me op 6 weken brengt.

Ik ga stomweg optimistisch zijn en hopen op de 3-4 weken. 🤦‍♀️🤷‍♀️

Ik heb vandaag mijn auto teruggekregen - dus ik dacht dat ik een update zou geven. Ze konden vaststellen dat de sx6-module vervangen moest worden de dag nadat ik hem had gebracht en ze bestelden het onderdeel dezelfde dag nog. Helaas duurde het 2 weken om vanuit Duitsland te verzenden, nog een week om aan te komen, en toen bijna een week om de batterij te krijgen, te vervangen en vervolgens de batterij terug te plaatsen. Het duurde dus precies 4 weken - of 20 werkdagen.

Mijn dealer was gemakkelijk om mee te werken en voorzag me de hele tijd van een Q5-leenauto. Maar ik ben zo blij dat ik MIJN auto terug heb. Ik hou echt van haar.

Ik heb de waarschuwing “Storing elektrisch systeem. Voertuig veilig stoppen” misschien wel tien keer gehad in het afgelopen jaar. De eerste keer dat het gebeurde, was ik ver in de bergen zonder bereik, dus ik had geen andere keuze dan door te rijden. De auto was helemaal in orde en sindsdien is dat elke keer zo geweest. Ik vraag me af of het een defecte sensor is. Omdat ik 72.000 mijl met de auto heb gereden, valt hij niet onder de garantie. Ik ga hem waarschijnlijk binnenkort inruilen en er waarschijnlijk niets aan doen.

Mijn e-tron uit 2019 staat al 2 weken bij de Audi-service vanwege een vergelijkbaar probleem. Ik hoorde een harde klap en toen ging mijn auto in de noodloop, samen met verschillende waarschuwingsberichten. Ik heb net 37.000 mijl bereikt. Ze zeggen dat het probleem is veroorzaakt door de voorste motor en wachten op het onderdeel om het te vervangen. Hopelijk lost dat het probleem op.

Hallo iedereen. We hadden hetzelfde probleem (etron 2019), dit gebeurde op 9 november. We komen uit Rusland, misschien vindt iemand dit als «dat is wat ze nodig hebben», maar dit is een heel groot probleem voor onze familie. We hebben geen officiële Audi-ondersteuning. We hebben via eBay gebruikte onderdelen besteld: sx6-module en de batterijlader 5QE915684J. Maar het gaat nog steeds mis, de auto werkt niet (we weten niet wat we moeten doen en wie kan helpen). Verkopers op eBay zeiden dat onderdelen werken, alles is in orde, ze hebben meer dan 7.000 positieve feedback, dus ik denk dat het goede verkopers zijn. Mensen die dezelfde fouten hebben gehad, zoek alsjeblieft uw factuur op wat er aan uw auto's is veranderd, antwoord alsjeblieft, en misschien helpt dit. Sorry voor mijn Engels.

Voeg me toe aan de lijst. Ik heb mijn Edition One 7 maanden geleden gekocht en ben er mee gereden van Salt Lake City naar Northwest AR, waarbij ik de hele weg naar huis DC-snel opladen heb gebruikt. Bij de laatste laadstop ondervonden we een heleboel laadproblemen, waarbij de laders gewoon stopten en niets me vertelde waarom of wat er gebeurde. Na opnieuw aansluiten en opnieuw opstarten op een 200kW-lader stopte de lader en schreeuwde de auto de waarschuwing "Elektrisch systeem storing". We kregen hem opgeladen op een andere (minder krachtige) lader en kwamen thuis, maar niet voordat de hulpklimaatregeling niet wilde starten, en ik vreesde dat we de laatste 2 van ~20 uur zonder airconditioning zouden doen. Uiteindelijk werkte alles prima en werd hij opgeladen met wisselstroom toen we thuiskwamen.

Ik heb periodiek dezelfde waarschuwing gekregen, meestal bij het "starten" van de auto, maar alle systemen waren normaal, en meestal zou een aan/uit-cyclus met de sleutel het bericht wissen. De afgelopen 2-3 weken heb ik de waarschuwing bijna elke keer gekregen dat ik heb gereden en een paar keer kon deze niet worden gewist met een sleutelcyclus. Ik nam aan dat ik een nieuwe 12V nodig had, dus belde ik woensdag om een afspraak te maken met Audi, zodat ze ook een knallend geluid van de voorwielophanging konden diagnosticeren. Het is waarschijnlijk de kogelgewricht, waarvoor een garantie-uitbreiding geldt. Tot mijn verbazing zeiden ze dat het het beste was om de auto die dag te brengen, zodat ze hem konden diagnosticeren. Ik bracht hem om 16:30 uur en ze laadden hem 's nachts op en diagnosticeerden hem de volgende dag. Slechte Sx6-module, onderdeel besteld, zou begin volgende week hier moeten zijn en zou onder de batterijgarantie moeten vallen, aangezien mijn 5 jaar/60.000 km eind september dit jaar is verlopen. De auto heeft pas 46.000 mijl gereden. De dealer zei dat ze de afgelopen weken/maanden 3-4 anderen met hetzelfde probleem hebben gehad.

Ik vraag me af wat er daadwerkelijk misgaat in de module en vraag me ook af of dit een terugroepactie wordt, aangezien alle modules waarschijnlijk in hetzelfde schuitje zitten. Of misschien zijn er incrementele updates geweest om zwakke punten in de module zelf te verhelpen. Zou graag meer willen weten.

De eerste diagnose wijst op een defecte achtermotor en/of een defecte batterij. Beide betekenen 3 maanden wachten op een revisie. Dus hoera... Ik zit deze 3 maanden in een leenauto.

Aan de andere kant raakte ik in gesprek met de servicemanager en deze defecten komen blijkbaar niet zo zelden voor. Ze werden oorspronkelijk geweten aan het ontwerp van de eerste generatie, maar blijkbaar duiken de modellen 20, 21 en 22 al op met dezelfde problemen, met een kilometerstand tussen de 25.000 en 35.000 mijl. Ik zit nu rond de 27.000 mijl, als dat ĂĽberhaupt een trigger is.
Ik heb vandaag hetzelfde probleem en ik heb ook net 27.000 gereden. De mijne is een q5 hybride geregistreerd in september 2020

Ik heb sinds januari 2023 3 elektrische storingen gehad aan mijn 2023 Eton GT. De laatste was op 1 december 2023. Eindelijk heeft Audi mijn auto in behandeling genomen. Blijkbaar wacht ik op een "onderdeel" om het te repareren (hoewel ze nog niets van Audi Duitsland hebben gehoord over het onderdeel). Het is 2 maanden geleden. Ik heb een leasecontract. Ik heb een officiële klacht ingediend bij Audi Canada omdat ik nog geen mogelijke oplossing heb gehoord. Wachten op antwoord.

Ik gebruik een autobroker voor mijn leases en hij zei dat ik een goede reden heb voor beëindiging van de lease, hopelijk wat terugbetaling of mogelijk een nieuw voertuig in de tussentijd.

Ik vraag me gewoon af of iemand hier ervaring mee heeft?

Weet iemand hoe de garantie op de SX6-module zit? Mijn 20198 e-tron heeft iets vergelijkbaars als hierboven en staat nu bij de dealer. Ze zeiden dat ze navraag doen bij Audi.
Al verschillende cellen in de batterij vervangen die Audi heeft vergoed, maar dat is al een paar jaar geleden.

Mijn 2023 e-tron S, Tri motor, met 6800 mijl, op weg van Los Angeles naar Las Vegas, 300 mijl per enkele reis, wilde niet goed opladen bij een Electrify America 350kW hypercharger, moest verderop naar een EVGO, waar het wattage LANGZAAM in de auto sijpelde. Ik gaf het op bij ongeveer 82% lading, was 70 minuten op het station geweest. Begon te rijden richting Vegas (bergopwaarts) met 80% lading, en "aandrijflijnprobleem, veilig stoppen" auto vertraagde tot 55. Gestopt. Auto uitgeschakeld. Liet het 5 minuten staan. (Mijn BMW X5 45e had soms een herstart nodig om bugs te verhelpen). Schakelde hem weer in, geen waarschuwingen. 10 mijl de heuvel op, dezelfde waarschuwing, auto verloor vermogen, zei "aandrijflijnprobleem" en ik moest naar Las Vegas Audi worden gesleept.

Nu, het zorgwekkende was dat ze me de volgende dag belden en zeiden dat ze niets verkeerds hadden gevonden. Ik vroeg hen om een meer uitgebreide proefrit op de snelweg te maken, zodat ik niet midden in de woestijn zou stranden als ik naar huis reed. Dat deden ze, en zeiden dat het goed was. Ik vroeg de servicemanager wat het probleem veroorzaakt zou kunnen hebben, hij had geen antwoord. Ik zei: "Wat als ik weer vast kom te zitten?" Hij zei dat hij er "vertrouwen" in had dat het niet meer zou gebeuren.

Nou, geen problemen meer gehad, maar hebben ze iets gerepareerd waarvan ze niet willen dat ik het weet? Ik vond het heel vreemd, hij kon me verzekeren dat het probleem weg was, maar wist niet wat het probleem was.

Nogmaals, 2023 Audi Efron S, met slechts 6800 mijl. :(

Weet iemand wat de garantie is op de SX6-module? Mijn 20198 e-tron heeft iets vergelijkbaars als hierboven en staat nu bij de dealer. Ze zeiden dat ze navraag doen bij Audi.
Ik heb al verschillende cellen in de batterij vervangen, wat Audi heeft vergoed, maar dat is al een paar jaar geleden.
Mijn dealer vertelde me dat het onder de garantie van de batterij valt, wat geweldig is, want ik zit ook 4 maanden buiten mijn bumper-to-bumper garantie. Ik heb nog geen volledige papieren ontvangen, dus dat kan nog veranderen, maar dat is wat me werd verteld toen ik hem afleverde en ze SX6 vermoedden.

Heeft iemand onlangs de zijne teruggekregen van een Sx6-vervanging? Ik ben benieuwd of het onderdeel is herzien. Het lijkt erop dat het laatste gangbare onderdeelnummer dat online verkrijgbaar is bij Audi-onderdelenretailers 4KE-915-253-F is. Ik heb de mijne net opgehaald (na 5 weken) en het vervangende onderdeelnummer is 4KE-915-253-L. Het lijkt erop dat die laatste letter een revisie-identificatie zou kunnen zijn. Ik vraag me echt af wat er is herzien, want ik ben niet enthousiast over het opnieuw vervangen van hetzelfde onderdeel over nog eens 45.000 mijl, wat ik waarschijnlijk een paar maanden buiten de 8-jarige batterijgarantie zal bereiken.

Het is mijn beurt om de gevreesde "Storing in het elektrische systeem" te hebben in mijn '21 e-tron met 23.000 mijl. Dit was begin december, mild weer in Phoenix. Ik kon de auto in eerste instantie na een paar pogingen van de weg halen (hij reed maar korte afstanden voor korte tijd), maar daarna kon ik hem alleen nog in de neutraalstand zetten, en dat allemaal in het donker. De volgende dag is hij naar de dealer gesleept. Ik heb Audi Roadside Assistance daarvoor gebeld. Ik was bang dat het een slechte batterijmodule was, omdat mijn schoonzoon en een vriend van hem, die allebei een '22 e-tron hadden, hun auto's 2-3 maanden in de garage hadden staan vanwege dat probleem. Ik had geluk (relatief gezien), want mijn probleem was dat ik een nieuwe aandrijfmotor voorin nodig had omdat er koelvloeistof in was gekomen. De dealer kreeg het onderdeel toevallig de volgende dag binnen en ik kreeg mijn auto na 6 dagen terug. Maar nu ben ik bang voor wat ik beschouw als de onvermijdelijke batterijmodule-debacle. Ik zou de auto graag meenemen op een aankomende roadtrip naar San Diego, maar ben doodsbang om ergens in de middle of nowhere stil te vallen. Bovendien is de wederverkoopwaarde van deze auto's nu verschrikkelijk. Ik hield wel van de auto, maar ik ben geen tevreden klant.

Ik ben aan de beurt om de gevreesde "Electrical System Malfunction" te hebben in mijn '21 e-tron met 23k mijl. Dit was begin december, mild weer in Phoenix. Ik kon de auto in eerste instantie met een paar pogingen van de weg halen (hij reed maar korte afstanden voor een korte tijd), maar daarna kon ik hem alleen nog in de neutraalstand zetten, en dit alles in het donker. De volgende dag is hij naar de dealer gesleept. Ik heb Audi Roadside Assistance daarvoor gebeld. Ik was bang dat het een slechte batterijmodule was, omdat mijn schoonzoon en een vriend van hem die allebei '22 e-trons hadden, hun auto's 2-3 maanden in de garage hadden voor dat probleem. Ik had geluk (relatief gezien), want mijn probleem was dat ik een nieuwe voorste aandrijfmotor nodig had omdat er koelvloeistof in was gekomen. De dealer kreeg het onderdeel toevallig de volgende dag binnen en ik kreeg mijn auto na 6 dagen terug. Maar nu ben ik bang voor wat ik beschouw als het onvermijdelijke batterijmodule-debacle. Ik zou de auto graag meenemen op een aankomende roadtrip naar San Diego, maar ben doodsbang om ergens in de middle of nowhere stil te vallen. Bovendien is de restwaarde van deze auto's nu verschrikkelijk. Ik hield wel van de auto, maar ben geen tevreden klant.
Heeft u een onderdeelnummer op uw bon? Ik vraag me af of ze de motor hebben herzien of dat ze gewoon dezelfde motor blijven installeren.

De eerste diagnose wijst op een defecte achtermotor en/of een defecte batterij. Beide betekenen 3 maanden wachten op een revisie. Dus hoera... ik zit de komende 3 maanden in een leenauto.

Aan de andere kant raakte ik in gesprek met de servicemanager en deze defecten komen blijkbaar niet zo zelden voor. Ze werden oorspronkelijk geweten aan het ontwerp van de eerste generatie, maar blijkbaar vertonen de modellen 20, 21 en 22 al dezelfde problemen, met tussen de 25.000 en 35.000 mijl op de teller. Ik zit nu rond de 27.000 mijl, als dat ĂĽberhaupt een trigger is.
Mijn vrouw heeft een Etron uit 2021. Ik denk dat ze ongeveer 25-30.000 mijl heeft gereden. Precies hetzelfde is haar net overkomen. ZO ERG HANDIG dat we weten dat we niet alleen zijn. Heel erg bedankt voor de originele post en alle vervolginfo!!!

Ik heb de mijne van lease gekocht. Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat ik een van deze problemen tegenkom. Gelukkig is het een tweede auto. Maar toch, niemand koopt een auto om bij de dealer te houden. ;-/ Maar ik had wel de wijsheid om een verlengde garantie te nemen. Ik dacht dat dit model ('21 sportback) geen (erg weinig) waarde zou hebben bij inruil, dus ik ben van plan om hem minstens een paar jaar te houden.

24 Q8 etron - Op vrijdag reed ik ongeveer 5 mijl naar een supermarkt. Toen ik mijn auto startte, merkte ik een storing in het elektrische systeem! Neem contact op met de service (in het geel). Ik belde ze en maakte een afspraak voor later die dag. Reed terug naar huis, de melding bleef staan ​​totdat ik de auto uitzette. Reed met de auto naar de lunch en daarna ongeveer 20 mijl naar de dealer. Geen bericht en de auto reed prima. De auto staat bij de dealer en wacht op een reactie.

81 - 100 of 142 Posts