Audi e-tron Forum banner
61 - 80 of 142 Posts
Ik kreeg net deze gevreesde foutmelding op mijn e-tron uit 2019. Net iets meer dan 24.000 mijl. Ik heb hem 3 maanden geleden gekocht van Carvana met 22.000 mijl. Ik had hem ongeveer een uur aangesloten op mijn level 2 garage lader, maar moest hem verplaatsen, dus ik heb hem losgekoppeld zoals ik altijd doe, maar kreeg dit toen ik hem probeerde te starten. Ik heb een obeleven apparaat en heb een volledige scan uitgevoerd om te proberen het probleem te zien. Het heeft 28 fouten, maar had er 20 toen ik hem kocht (ik neem aan dat ze nooit zijn gewist en Audi zei dat hij een volledige pre-inspectie had doorstaan toen ik hem kocht). Ik denk dat ik maandag de dealer ga bellen...
Ik heb een service bulletin gevonden waarin stond dat je de code moet resetten en hem 5 keer uit en aan moet zetten, waarbij je tussen elke keer wacht. Ik heb de code niet gewist, maar heb hem een paar keer uit en aan gezet en hij startte weer. De volgende dag werkte hij prima, maar een dag later kwam de code weer tevoorschijn en weigerde de auto te starten nadat ik ergens was geweest en probeerde weg te gaan. Ik kon hem weer opnieuw starten na een paar keer aan/uit en toen weer vanmorgen om hem naar de dealer te brengen. Dus ik zal zien wat de volgende stap is met dit leuke avontuur.

Hier is een korte update... De dealer heeft de achtermotor besteld, een module gerelateerd aan de achtermotor en de Sx6-module. De auto is op 15 augustus naar de dealer gebracht en er is al een onderdeel aangekomen, waarbij het laatste onderdeel voor 1 september wordt verwacht.

Als alles volgens plan verloopt, zal het voertuig in totaal drie weken buiten gebruik zijn. In vergelijking met enkele van de langdurige vertragingen die in dit draadje worden genoemd, lijkt een termijn van drie weken redelijk. Ik hoop dat deze eerste vervangingen van onderdelen inderdaad de oorzaak van het probleem zijn en dat het voertuig snel weer in optimale staat zal worden hersteld.

Ik vond een servicebulletin waarin stond dat je de code moest resetten en hem 5 keer uit en aan moest zetten, waarbij je elke keer moest wachten. Ik heb de code niet gewist, maar heb hem een paar keer uit en aan gezet en hij begon weer opnieuw. De volgende dag werkte hij prima, maar een dag later kwam de code weer tevoorschijn en de auto weigerde te starten nadat ik ergens naartoe was gegaan en probeerde weg te gaan. Ik kon hem weer opnieuw starten na een paar keer aan/uit en toen weer vanmorgen om hem naar de dealer te brengen. Dus ik zal zien wat de volgende stap is met dit leuke avontuur.
Plan om je etron een maand lang niet te zien terwijl er een motor wordt vervangen.

Discussion starter · #65 ·
... en hoop op een goede technicus bij de dealer. Ik heb horrorverhalen gehoord over verkeerd uitgevoerde vervangingen, waarbij nieuwe onderdelen werden verknoeid en opnieuw besteld moesten worden. Ik heb een vertrouwde technicus en serviceadviseur en zal er alles aan doen om niet naar iemand anders te gaan. Ze kennen de autogeschiedenis.

... en hoop op een goede technicus bij de dealer. Ik heb horrorverhalen gehoord over verkeerd uitgevoerde vervangingen, met nieuwe onderdelen die verknoeid werden, en ze opnieuw te moeten bestellen. Ik heb een vertrouwde technicus en serviceadviseur en zal er alles aan doen om niet naar iemand anders te gaan. Ze kennen de geschiedenis van de auto.
😳 Nu ben ik meer bezorgd.

Plan om je etron een maand lang niet te zien terwijl een motor wordt vervangen.
Ja, ik plan het ergste, maar hoop op het beste.

Na het bellen zeiden ze dat ze achterliepen en 2 of 3 weken geen vervangende auto's hadden, maar dat ze me naar huis konden brengen als ze hem moesten houden.

Ik kwam daar aan en hij startte niet. 10 minuten later boden ze me een vervangende auto aan en ik was de deur uit. Zeer verwarrende ervaring. Ik kreeg ook een gloednieuwe Q7 prestige om te gebruiken totdat hij klaar is, dus op dit moment ben ik niet echt bezorgd of klaag ik. Als ik hem terugkrijg en verdere problemen heb, zal ik die brug oversteken, maar zoals ik al zei, ik hoop op het beste.

Ja, ik plan het ergste maar hoop op het beste.

Na het bellen zeiden ze dat ze achterliepen en geen leenauto's hadden voor 2 of 3 weken, maar dat ze me naar huis konden brengen als ze hem moesten houden.

Ik kwam daar aan en hij startte niet. 10 minuten later boden ze me een leenauto aan en ik was de deur uit. Zeer verwarrende ervaring. Ik kreeg ook een gloednieuwe Q7 prestige om te gebruiken totdat hij klaar is, dus op dit moment ben ik niet echt bezorgd of klaag ik. Als ik hem terugkrijg en verdere problemen heb, zal ik die brug oversteken, maar zoals ik al zei, ik hoop op het beste.
Ik vermoed dat Audi dealers pusht om meer nieuwe eenheden als leenauto's toe te wijzen, misschien omdat ze ze toch niet verkopen. Ik wacht nog steeds op de vervanging van mijn motor. De dealer maakt zich klaar om een Q8e Prestige in de leenautoservice te plaatsen. Ze gaven me een Q7, maar ik gaf hem terug en nam in plaats daarvan een Q5. Q7 was gewoon te groot en traag.

Trouwens; Ik realiseer me dat het een beetje te vroeg is om te weten - maar heeft iemand meldingen gezien van defecten aan de nieuwe Q8e-motoren? Naar verluidt opnieuw ontworpen motoren, maar ik heb geen idee wat er is veranderd.

Ik zou niet verwachten dat Audi adverteert dat ze "de defecte koelvloeistofafdichtingen hebben gerepareerd", maar ze zouden gewoon stilletjes wijzigingen aanbrengen. We zullen zien, denk ik. Het lijkt erop dat ik ga ruilen voor een Q8e omdat de incompetente dealer er niet in slaagt om enig werk aan mijn '21 te verrichten. Het is een maand geleden, de onderdelen zijn er, en ze zijn er nog niet eens aan begonnen. :mad:

Nou, dit draadje is deprimerend. Mijn 2024 Q8 etron gaf me vanmiddag deze foutmelding en ik heb hem naar de dealer laten slepen. Ze gaan hem morgen in de service zetten. Ik heb hem twee maanden en er staat 2.000 mijl op. 😭

Het goede nieuws is dat ze me vandaag een leenauto konden bezorgen en dat scheelt alle kilometers van de roadtrip die ik voor het lange weekend gepland had. 🤷‍♀️

Nou - dit draadje is deprimerend. Mijn 2024 Q8 etron gaf me vanmiddag deze foutmelding en ik heb hem naar de dealer laten slepen. Ze gaan hem morgen in de service zetten. Ik heb hem twee maanden en heb er 2K mijl mee gereden. 😭

Het goede nieuws is dat ze me vandaag een leenauto konden bezorgen en dat zal alle kilometers van de roadtrip dekken die ik voor het lange weekend had gepland. 🤷‍♀️
Je hebt net mijn hart gebroken. Bekijk je lokale wetgeving over ondeugdelijke producten. 2 maanden valt meestal binnen de termijn voor grote defecten. Ga ervan uit dat ze het niet in minder dan een paar maanden kunnen repareren.

Je hebt net mijn hart gebroken. Bekijk je lokale wetgeving over citroenen. 2 maanden valt meestal binnen de termijn voor grote defecten. Ga ervan uit dat ze het niet in minder dan een paar maanden kunnen repareren.
Ik heb het gevoel dat ik eeuwig op deze auto heb gewacht. Ik wilde een 2022, maar was niet blij met de batterijgrootte. Ik bestelde hem toen ik dacht dat ze de grotere batterij in de 2023's zouden hebben. Ze maakten hem met de kleinere batterij en ik heb hem afgewezen. Ik kocht een ICE Q8 van de oprit en wachtte een jaar. Er is iets prachtigs aan het bouwen van de auto die je wilt en erop wachten.

Maar nu wil ik niet weer hoeven wachten op een bestelling op maat. Maar ik wil ook de auto die ik wil. En ik heb een groter verlies geleden op de ICE omdat ik dacht dat ik de etron voor altijd zou hebben. 😭😭😭

Ik heb het gevoel dat ik eeuwig op deze auto heb gewacht. Ik wilde een 2022, maar was niet blij met de accugrootte. Ik bestelde hem toen ik dacht dat ze de grotere accu in de 2023's zouden hebben. Ze maakten hem met de kleinere accu en ik heb hem laten schieten. Ik kocht een ICE Q8 van de oprit en wachtte een jaar. Er is iets geweldigs aan het bouwen van de auto die je wilt en erop wachten.

Maar nu wil ik niet meer hoeven wachten op een andere bestelling op maat. Maar ik wil ook de auto die ik wil. En ik heb een groter verlies geleden op de ICE omdat ik dacht dat ik de etron voor altijd zou hebben. 😭😭😭
Welnu, er staan genoeg Q8e-eenheden stof te verzamelen op de terreinen van dealers, misschien moet je genoegen nemen met een. Ook een paar gebruikte exemplaren.

Welnu, er staan genoeg Q8e-eenheden stof te verzamelen op de terreinen van dealers, misschien moet je er genoegen mee nemen. Ook een paar gebruikte eenheden.
Geen blauw met bruin leer waar ik het kan vinden. Geen veel voorkomende combinatie, maar ik kan gewoon geen andere smokingkleur verdragen en het bruine leer is mijn grootste liefde.

Ik zou absoluut niet voor gebruikt gaan. De enige reden dat ik zo lang heb gewacht, was om de grotere batterij van 2024 te krijgen.

Ze hebben hem in gebruik genomen en bevestigd dat de module vervangen moet worden. Ze hebben de bestelling vandaag geplaatst en zeiden dat ze verwachten dat deze over 3-4 weken uit Duitsland komt. Balen. Ik wacht 3 weken en als hij er dan nog niet is, begin ik over de citroenwetten. 😭😭

Ik weet niet of het toeval is, of dat het de module heeft getriggerd, maar het was de eerste keer dat ik hem boven de 80% oplaadde. We waren ingepakt, op weg naar een roadtrip, en ik had de brutaliteit om hem op 82% op te laden. Zodra dit is opgelost, wordt mijn eerste test om hem op 100% op te laden en ervoor te zorgen dat er geen fouten optreden 🤦‍♀️

Ze hebben het in gebruik genomen en bevestigd dat de module vervangen moet worden. Ze hebben de bestelling vandaag geplaatst en zeiden dat ze verwachten dat deze over 3-4 weken uit Duitsland aankomt. Balen. Ik wacht 3 weken en als het er dan nog niet is, begin ik over de wet van de citroen. 😭😭
Ik zou nu de wet van de citroen in gang zetten en terugkoop eisen stellen. Dat kan hen motiveren om aan de slag te gaan, en je kunt altijd van gedachten veranderen. Laat ze weten dat je het meent.
Ik weet niet zeker wat "module" betekent, maar het klinkt er niet naar dat de motor kapot is.

Ik zou nu de citroenwet in gang zetten en terugkoopverzoeken indienen. Kan ze wat motiveren om aan de slag te gaan, en je kunt altijd van gedachten veranderen. Laat ze weten dat je niet aan het dollen bent.
Ik weet niet zeker wat "module" betekent, maar het klinkt er niet naar dat de motor slecht is.
Mijn staat zegt 3 verschillende servicebezoeken zonder oplossing, of 30 dagen in totaal in onderhoud. Dus ik heb nog geen argument. Ik denk eerlijk gezegd dat ze proberen het zo snel mogelijk te regelen. 🤷‍♀️

Mijn staat zegt 3 verschillende servicebezoeken zonder oplossing, of 30 dagen in totaal in service. Dus ik heb nog geen argument. Ik denk eerlijk gezegd dat ze proberen het zo snel mogelijk te regelen. 🤷‍♀️
De meeste citroenwetten van de staat hebben ook een extra clausule over "grote" storingen die zich voordoen binnen een bepaalde periode na aankoop. Zoals 6 maanden of zo. Dus in die beginperiode hoeft het alleen maar buiten gebruik te zijn. De 3 bezoeken verwijzen meestal naar gebruikte auto's, oudere auto's, enz.

61 - 80 of 142 Posts