Audi e-tron Forum banner
41 - 60 of 142 Posts
Bedankt Jean! Waardeer de reactie, de groep is geweldig om te proberen vergelijkbare problemen te bepalen etc! Blij dat je het in ieder geval terug hebt, en ja, ik hoop dat ze het snel repareren en het klinkt ook als een defecte cel. Dit valt ook onder de batterijgarantie, dus ik denk dat het gewoon afwachten is vanaf hier. Heb er tot nu toe geen problemen mee gehad en ben er nu ook iets meer dan een jaar eigenaar van, bedankt, ik zal je op de hoogte houden voor de toekomst 🙌🏻

@mmmzon Ik zie verschillende threads op dit forum over storingen in het elektrische systeem en geluid van de motor/versnellingsbak. Kunnen we deze samenvoegen in één thread en heeft dit forum een poll-optie om te zien hoe vaak ze voorkomen, wat het probleem was/wat er vervangen is, hoe lang het duurde, bouwjaar en kilometerstand van de auto?

Image

Er is een class action rechtszaak tegen Audi over precies dit probleem, maar het lijkt geen e-trons te omvatten (althans nog niet). Een familielid heeft dit net gehad met zijn 2022 e-tron (56.000 km), en een vriend heeft het ook al meer dan eens gehad met de zijne. Beide voertuigen staan nu bij de dealer, zonder dat er tot nu toe een oplossing is voorgesteld. Ik maak me nu zorgen dat dit met mijn e-tron gaat gebeuren.

etron maakt hier geen deel van uit - het heeft geen startmotor of dynamo:
"Audi wordt momenteel geconfronteerd met een nieuwe class action rechtszaak vanwege vermeende defecten in de elektrische systemen van bepaalde voertuigen in hun modeljaren van 2018 - 2023. De rechtszaak beweert dat eigenaren en leasers van bepaalde Audi-voertuigen problemen hebben ondervonden met hun dynamo's en startgeneratoren, wat resulteert in verschillende waarschuwingsberichten die op hun dashboards verschijnen."

etron maakt hier geen deel van uit - het heeft geen startmotor of dynamo:
"Audi wordt momenteel geconfronteerd met een nieuwe class action rechtszaak vanwege vermeende defecten in de elektrische systemen van bepaalde voertuigen in hun modeljaren van 2018 – 2023. De rechtszaak beweert dat eigenaren en leasers van bepaalde Audi-voertuigen problemen hebben ondervonden met hun dynamo's en startgeneratoren, wat resulteerde in verschillende waarschuwingsberichten die op hun dashboards verschenen."
Klopt, dat was ook mijn gedachte. Maar ik vraag me af of er een probleem begint te ontstaan bij e-trons, misschien die met 30.000+ mijl.

Kreeg de gevreesde foutmelding "storing elektrisch systeem" toen ik van Los Angeles naar San Francisco reed. De dealer bestelt een vervangende achtermotor, een module voor de motor en een Sx6-module. Nog geen idee van de ETA. De auto heeft 9.900 mijl op de teller, 2022 GT. 😢

Kreeg de gevreesde elektrische systeemstoring foutmelding toen ik van Los Angeles naar San Francisco reed. De dealer bestelt een vervangende achtermotor, een module voor de motor en een Sx6-module. Nog geen idee van de ETA. De auto heeft 9.900 mijl op de teller, 2022 GT. 😢
Spijtig om te horen! Veel succes met de reparatie. Onderdelenleveringen duren echt lang.

Ik heb net deze gevreesde foutmelding gekregen op mijn e-tron uit 2019. Net iets meer dan 24.000 mijl. Ik heb hem 3 maanden geleden gekocht van Carvana met 22.000 mijl.

Ik had hem ongeveer een uur aangesloten op mijn level 2 garage-oplader, maar moest hem verplaatsen, dus ik heb hem losgekoppeld zoals ik altijd doe, maar kreeg dit toen ik hem probeerde te starten.

Ik heb een obeleven-apparaat en heb er een volledige scan op uitgevoerd om te proberen het probleem te achterhalen. Het heeft 28 fouten, maar had er 20 toen ik hem kocht (ik neem aan dat ze nooit zijn gewist en Audi zei dat hij een volledige pre-inspectie had doorstaan toen ik hem kocht).

Ik denk dat ik maandag de dealer ga bellen...

Discussion starter · #55 ·
Dat lijkt erg op wat ik zelf ook meemaak. Het wilde 's ochtends niet starten en dat was het dan. Ik heb hem naar de dealer laten slepen, aangezien het toch gedekt is.

Discussion starter · #59 ·
Er zijn maar heel weinig bewegende delen, dus de smeerolie is niet nodig in zulke grote hoeveelheden als bij ICE-ontwerpen.

"Tijdens het remmen zorgen de elektromotoren alleen voor vertragingen tot ongeveer 0,3 g, d.w.z. de overgrote meerderheid van alle remtoepassingen in het dagelijks rijden. De hydraulische wielremmen worden pas geactiveerd als de bestuurder zeer hard remt. De overgang is bijna niet merkbaar, en recuperatie blijft bijna tot stilstand actief."

Oh, maar ik merk het wel elke keer dat het gebeurt ;) Het is een ander gevoel van remmen, veel minder verfijnd. Vooral bij het remmen op besneeuwde plekken. Regeneratief remmen is soepel en veel meer controle, mechanische remmen voelen in vergelijking erg scherp aan.

"Tijdens het remmen voeren de elektromotoren alleen vertragingen uit tot ongeveer 0,3 g, d.w.z. de overgrote meerderheid van alle remtoepassingen in het dagelijks rijden. De hydraulische wielremmen worden pas geactiveerd als de bestuurder zeer hard remt. De overgang is bijna onmerkbaar, en recuperatie blijft bijna tot stilstand actief."
Je hebt het beste deel weggelaten: "Remrestitutie: output tot 265 kW".

41 - 60 of 142 Posts