Audi e-tron Forum banner

Noodoproepfunctie: storing

33K views 61 replies 12 participants last post by  JNealCox  
#1 ·
Klinkt alsof een bezoek aan de dealer nodig is.

#2 ·
Het lijkt erop dat er een fout is opgetreden met uw SOS-foutmeldingsknop :D

LOL

#4 ·
Druk erop en kijk of je verbinding krijgt :D

#8 ·
Even een kleine update hier. Het probleem is blijkbaar ernstig genoeg om 4 controlemodules, een dakantenne en enkele bijbehorende ondersteuningselementen te vervangen. 3 weken wachten op onderdelen zoals het er nu uitziet. Ik hoop alleen dat ze me voorlopig in een leen-etron kunnen krijgen, want de Q5 met 2.0T-motor die ik voorlopig heb gekregen, maakt me kapot. Helemaal geen acceleratie om over te spreken, het brandstofverbruik is slecht en het is gewoon een algeheel gevoel van een grote downgrade.

#9 ·
Dat stinkt, en ik begrijp je helemaal over de Q5, want dat is wat ik ook altijd heb gekregen. Dat gezegd hebbende, het in de sportmodus zetten maakt nogal een verschil in hoe hij reageert en maakt hem beter bestuurbaar. Nadeel is het effect op het brandstofverbruik.

EDIT: Ik wilde ook nog toevoegen dat een van de Q5's die ze me gaven zo uitgekleed was dat hij niet eens een geavanceerde sleutel (deurgreepsensoren) had. Ik heb in de toekomst duidelijk gemaakt dat ik geen auto zou accepteren die zo uitgekleed is.

#10 ·
Serieus? Je krijgt een leenauto en klaagt over het gebrek aan functies en weigert hem in de toekomst? Ieder z'n eigen ding denk ik, maar ik kan me alleen maar de oogrollen voorstellen als ik zou klagen over het niet krijgen van iets 'naar behoren' als mijn RS7 of R8 in de garage staat.

#12 ·
Ik heb geklaagd, het is mijn recht, en krijg morgen een eTron. Ik breng een elektrische auto voor onderhoud, ik hoop er ook een elektrische voor een leenauto te krijgen. Ze hebben er verschillende op voorraad, het zijn verkopers die ermee naar huis rijden.
Als ze geen E Tron hebben, zorg er dan voor dat ze je een opfriscursus geven over hoe je een benzinestation gebruikt!

#14 ·
Het lijkt erop dat een paar van ons onze voertuigen voor een langere periode niet hebben. Als maandag aanbreekt en er nog steeds geen auto is, zijn het 4 volle weken zonder de mijne. Goed dat ik besloot de e-tron te nemen in plaats van de Subaru Forester, dat was een basismodel. Ik heb het gevoel dat ik nog steeds in mijn auto rijd, aangezien deze versie ook een Premium Plus is.

#16 ·
Leuk! Ik heb genoten van de Sportback en vandaag op de terugweg naar huis gooide hij een heleboel fouten. De file-functie werkte niet meer, ik kon niet alle berichten zien. Het lijkt erop dat er ook dingen in verband met de sensoren voor adaptieve cruise control opdoken. Ik merkte dat mijn auto van het terrein naar de werkplaats is verplaatst, dus ik denk dat de reparaties aan de gang zijn. Ik denk dat deze auto ook wel wat werk nodig zal hebben.

Ik denk dat het goede hieraan is dat het vroeg in het bezit gebeurde, zodat ze het kunnen repareren en hopelijk zal het een permanente oplossing zijn. Wij zijn de proefpersonen voor deze nieuwe generatie Audi EV's, laten we hopen dat toekomstige generaties EV's hiervan profiteren.

#17 ·
Leuk! Ik heb genoten van de Sportback en vandaag op de terugweg gooide hij een heleboel fouten. De file-functie werkte niet meer, ik kon niet alle berichten zien. Het lijkt erop dat er ook dingen zijn opgedoken die te maken hebben met de sensoren voor de adaptieve cruise control. Ik merkte dat mijn auto van het terrein naar de werkplaats is verplaatst, dus ik denk dat de reparaties aan de gang zijn. Ik denk dat deze auto ook wat werk nodig heeft.

Ik denk dat het goede hieraan is dat het vroeg in het bezit gebeurde, zodat ze het kunnen repareren en hopelijk is het een permanente oplossing. Wij zijn de proefpersonen voor deze nieuwe generatie Audi EV's, laten we hopen dat toekomstige generaties EV's hiervan profiteren.
EV's lijken meer op je magnetron dan op je oude ICE-voertuig, met veel meer elektronische modules en elektronische kruiscommunicatie. Elektronische apparaten hebben de neiging om vroeg in het bezit te falen, in tegenstelling tot meer mechanische apparaten. De vroege piek in storingen voor EV's komt naar voren in geaggregeerde gegevens.

#18 ·
Voorlopig kunnen degenen onder ons met problemen met onze e-trons alleen maar hopen dat, zodra deze problemen zijn verholpen, de oplossing permanent is. Deze lange weken van reparaties hebben de neiging om mensen af ​​te schrikken en hun ervaring zal op zijn beurt veranderen in slechte pers tegen anderen die de overstap naar EV's maken. Ik bekijk de threads om te zien hoe reparaties uitpakken voor de anderen hier met problemen. Ik duim voor goede dingen die uit de reparaties komen.

#19 ·
Daar ben ik het mee eens. Hopelijk kan Audi door vroeg op de markt te komen wat praktijkervaring opdoen voor hun volgende generatie. Toch moet ik zeggen dat Tesla dit concept van "testen in de praktijk" heeft uitgevonden. Eerlijk gezegd, als ik terugkijk op mijn 18 maanden eigenaarschap, zijn het niet de autoreparaties (stuureenheid, achterlichtassemblage, enz.) die een "minder goede" smaak achterlaten, maar de ellendige, langdurige problemen met MyAudi en MyAudiConnect!

#20 ·
Welnu, uit ervaring blijkt dat de Duitsers en andere fabrikanten hun producten doorgaans eerst op hun thuismarkt uitbrengen, voordat ze in de VS op de markt komen. Dit is doorgaans een jaar eerder, met veel gegevens, upgrades en wijzigingen voor de volgende modeljaarcyclus. Ik dacht dat 2 jaar (verkooptijd in de VS) een goed moment was om in te stappen, maar het lijkt erop dat er nog steeds wat groeipijnen zijn.

Ze moeten echt aan de app werken en een manier vinden om te kunnen aansluiten en opladen zonder met je telefoon te hoeven rommelen om op te laden. Ik bewaar mijn gratis oplaadbeurten voor lange reizen en heb de nieuwe ElectrifyAmerica-site om de hoek een paar keer gebruikt voor snel opladen. Tesla heeft meer ervaring met elektrische voertuigen, maar Audi bouwt al veel langer auto's, dus ze zouden een betere grip op deze dingen moeten hebben. Ze zouden hier inmiddels ook auto's moeten bouwen, zodat we niet weken hoeven te wachten tot reserveonderdelen worden verzonden. Dat is ook wat mensen irriteert. De lange reparatietijd wekt geen vertrouwen.

#22 ·
Welnu, uit ervaring uit het verleden brengen de Duitsers en andere fabrikanten doorgaans uit op hun thuismarkt vóór de VS. Dit is doorgaans een jaar, met veel gegevens, upgrades en wijzigingen voor de volgende modeljaar bouwcyclus. Ik dacht dat 2 jaar (VS-verkooptijd) een goed moment was om in te stappen, maar er lijken nog steeds wat groeipijnen te zijn.
Dit is zeker niet gebeurd met de release van de 2019 E Tron SUV. De eerste auto werd in maart 2019 in Duitsland afgeleverd en de eerste Amerikaanse auto's arriveerden in juni 2019.

#21 ·
Reparatievertragingen voor EV's lijken inherent te zijn aan het ras. De Tesla-, Jaguar- en nu Audi-forums staan vol met verhalen als deze. Ik weet niet waarom het zo'n probleem is bij zoveel merken, maar het is vaak de kern van veel terugkoopplannen wanneer auto's wekenlang stilgelegd worden.

#24 ·
Laten we niet naĂŻef zijn. Realistischerwijs voelen Audi en legacy-makers zich verplicht om nieuwe producten uit te brengen om niet achter te raken. Vertrouwen in de technologie wordt nauwkeuriger omschreven als een vergelijking waarbij de kosten van reparatie/garantie/terugroepactie/terugkoop de winstgevendheid op lange termijn van nieuwe auto's niet overschrijden zelfs als de technologie nog niet klaar is voor gebruik. Op dit moment, met onvoldoende aantallen getrainde e-tron-technici en beperkingen in de levering van reserveonderdelen, gokken Audi (en anderen) simpelweg op de enthousiasme van de markt.

#25 ·
Als het niet voor Tesla en anderen was, zouden de traditionele autofabrikanten alleen hybrides maken, en dat alleen maar vanwege Toyota en anderen die ze aanbieden en in grote hoeveelheden verkopen. Geen enkel bedrijf zal producten maken alleen omdat het cool is om te doen - er moet een markt voor zijn.
Helaas faalt Audi in dit geval enorm. Ik begrijp niet waarom de hele VS geen enkele nood-SOS-module op voorraad heeft om mijn auto in ongeveer 48 uur klaar te hebben. Nee, het moet uit Duitsland worden gehaald. Gezien het aantal eTrons in de VS is dat geen goed teken voor de beschikbaarheid van reserveonderdelen op lange termijn.

#26 ·
Ik moet rekening houden met het feit dat Audi een nieuw product moest introduceren en uitbreiden in een jaar dat werd getroffen door een wereldwijde pandemie. Hoe leid je bijvoorbeeld E-Tron-technici op als alles stil ligt? En het zijn niet alleen bij Audi problemen om onderdelen op voorraad te hebben voor een snelle omzet.

#28 ·
Ik moet rekening houden met het feit dat Audi een nieuw product moest introduceren en uitbreiden in een jaar dat getroffen werd door een wereldwijde pandemie. Hoe leid je bijvoorbeeld E-Tron technici op als alles stil ligt?
Op dezelfde manier als iedereen die als essentieel werknemer werd beschouwd, werd opgeleid: via video en persoonlijk. Dit is niet zo moeilijk als je het wilt doen. En alles lag niet "stil". Ja, het was moeilijker en vereiste nadenken en inspanning. Maar het is niet zo dat ze de prijs van auto's hebben verlaagd tijdens de pandemie of de garantie met een jaar hebben verlengd. Ze hebben nog steeds ons geld aangenomen. Wat betreft de onderdelenbeperkingen, nee, het zijn niet alleen zij, maar ik heb moeite te begrijpen hoe dat het oké maakt om wekenlang op auto's van klanten te zitten zonder compensatie. Ik ben de eerste die de leenauto's waardeert die ik van mijn dealer krijg. Maar een leenauto is geen compensatie voor het verlies van die specifieke auto. De leenauto lost de vervangbare problemen op: boodschappen, woon-werkverkeer, etc., maar het compenseert niet het verlies van plezier. Audi (en anderen) zouden zich over de kop moeten werken om niet alleen de auto te repareren, maar om het goed te maken. D.w.z. de auto goed maken, de reparatie goed maken, de ervaring goed maken.

#31 ·
Sommige Audi-dealers in LA hebben geen leenauto's, zijn gestopt tijdens COVID, of ze hebben niet zoveel leenauto's beschikbaar. Geen van hen heeft nog eTron-leenauto's. Dus ik ben dankbaar - zelfs als ik uiteindelijk een Q3 krijg, want die is veel beter dan de GMC SUV die ze me een keer gaven of de Nissan Frontier Pickup.

owns 2023 Audi RS eTron GT Project_513/2
#32 ·
Zelfs als ik eindig met een Q3, want die is veel beter dan de GMC SUV die ze me een keer gaven of de Nissan Frontier Pickup
Eens. Tijdens de COVID-lockdown hadden ze hier wel leenauto's, maar... geen mensen om ze op tijd schoon te maken, dus de beschikbaarheid was wat beperkter. Nu lijkt het weer business as usual te zijn.