Audi e-tron Forum banner

GT RS oplader wandmontage

5.7K views 11 replies 8 participants last post by  nenebuer  
#1 ·
Hallo,
Eindelijk mijn prachtige GT RS ontvangen en nu wil ik hem er "professioneel" uit laten zien. Ik wil de level 1/2 lader aan de muur monteren in de buurt van het 240v stopcontact.
Helaas beweert Audi onderdelen dat er geen "op voorraad" zijn en ik heb geen idee welke beugel precies op de lader past bij het zoeken op Amazon (en eBay).
Ik heb eerdere discussies gelezen en nu blijkt volgens Audi (Onderdelen) dat het niet langer het juiste onderdeelnummer is.
Suggesties?

#8 ·
Waarom neem je geen ChargePoint of iets dergelijks? Het gaat sneller zijn, rapporten geven en er mooi uitzien
Oplader wordt geleverd met de GT (RS) in de VS, dus geen behoefte aan een andere Level 2-oplader, hoeft alleen maar netjes gemonteerd te worden. Ik wilde eerst een ChargePoint aanschaffen voordat ik erachter kwam dat deze bij de auto wordt geleverd.

#9 · (Edited)
We hebben onze oude Porsche-laderskast hergebruikt.

Alle laders gebruiken hetzelfde montagesysteem, maar elke generatie lader heeft een andere diepte. Mijn Porsche-kast en -lader worden aangeduid als "Versie 1". De huidige eenheden zijn "Versie 3".

OUDE installatie. Gemonteerd op een kleine doos die ik heb gemaakt, zodat het geheel het 6-50 stopcontact kon verbergen en voorkomen dat het snoer de deurrails vervuilde. Ik maakte een eenvoudige Franse sponning om het ophangen aan de muur te vergemakkelijken.
Image

In de kast
Image

Verving het 6-15 stopcontact door een 14-50, verving de Audi-lader en ontdekte het diepteprobleem.
Image

Vulde de montagebeugel in de kast op met wat dunne PVC-platen en een rubberen plaat. Moest ook wat langere M5-schroeven aanschaffen. Ik denk dat het er nu best goed uitziet.
Image

Het wand-naar-lader-snoer is veel korter op Versie 3, dus ik moest een korte verlengkabel aanschaffen om het stopcontact te bereiken.

$20 voor 18" in 6 gauge

Ik wilde het gewoon delen. De Porsche-kast is een mooi stukje kit. Glazen voorkant. Veel capaciteit om het snoer eromheen te wikkelen. Voorkomt dat het snoer op de vloer rondslingert en vies wordt.

#10 ·
Kon u het snoer van de muur naar de oplader zo positioneren dat de stekker in het stopcontact mooi plat tegen het stopcontact zit? Het lijkt erop dat mensen met verwarmings-/gefrituurde connectorproblemen vaak de stekker onder fysieke spanning hebben wanneer deze in het stopcontact zit.

#11 ·
Kon u het snoer van de wand naar de oplader zo positioneren dat de stekker in het stopcontact mooi plat tegen het stopcontact zit? Het lijkt erop dat mensen die problemen hebben met verwarming/gefrituurde connectoren vaak de stekker onder fysieke spanning hebben wanneer deze in het stopcontact zit.
Het oude Porsche wand-naar-oplader snoer was veel langer en slechts 10AWG, dus het paste er gemakkelijk in.
VAG knijpt nu op de centen door ze met ongeveer 50% in te korten op deze nieuwe 6AWG snoeren
Ik kon het niet eens in de buurt krijgen om het te laten passen, dus ik kocht die RV-verlenging en liet hem een paar oplaadcycli draaien voordat ik alles weer dichtmaakte. Er was nauwelijks merkbare warmte op de verlenging. Minder dan het Audi-snoer, in feite. Ik ben erg risicomijdend als het gaat om projecten als deze

Ook vergeten te vermelden dat ik een 4X4 box extender nodig had omdat ik het nieuwe 4-aderige stopcontact (14-50) niet veilig kon vastschroeven.

Huidige stand van zaken. Veel verlichting in het pad.
Image

#12 ·
Image
Beslist low-tech optie, maar het werkt en kostte in totaal 20 minuten om op te hangen. 4 PVC-buisklemmen opgehaald, de Audi EVSE op een houten plank gemonteerd om de belasting te verminderen. Van plan om alles op te ruimen door de plank zwart te schilderen en een haak voor de kabel te halen.