Audi e-tron Forum banner
41 - 60 of 74 Posts
Omdat je de aanpassingen hebt gedaan, zijn er aparte waarden voor elk van de modi? Ik vroeg me af of je bijvoorbeeld individuele waarden op +20 mm kon hebben om de auto te parkeren, maar de waarden voor de andere modi kon laten zoals ze zijn?
Nee, de waarden worden ingesteld terwijl uw auto in de comfortmodus staat, en de 4 waarden die ik heb genoemd, zijn voor elk wiel.

Ter info, sinds ik mijn GT heb verlaagd, heb ik de kans gehad om met de auto te rijden en er wat kilometers mee te maken, en ik heb besloten om de auto 10 mm te verhogen.

De reden is dat de auto standaard, laten we zeggen, op 0 mm staat, in de efficiëntiemodus daalt hij -10 mm, en als je ooit besluit om met de auto harder dan 111 mph te rijden, daalt hij nog eens 12 mm, waardoor hij op -22 mm komt.

Dus als je standaard 20 mm instelt, zoals ik heb gedaan, daalt de auto in de efficiëntiemodus naar -32 mm, wat te veel is en je kunt de airbags beschadigen, en als je ooit harder dan 111 mph gaat, daalt de auto nog eens 12 mm, waardoor hij op -44 mm komt en je op je bumpstops van de ophanging zou rijden, wat ik niet aanbeveel en mogelijk zal de auto foutmeldingen geven.

Dus vandaag zal ik hem standaard instellen op -10 mm tot -12 mm, zodat hij in de efficiëntie naar zijn door Audi ingestelde werkingsvenster daalt en ik denk niet dat ik binnenkort 111 mph zal rijden.
Geweldige info. Ik ga dit proberen!

Leuk, ik ga dit ook proberen. Ik had onlangs een andere observatie na een MMI-software-update. Als ik DriveSelect naar Dynamic zet, staat het niveau nu op 3, vroeger was het 2. Comfort staat op 3 en Efficiency op 1, wat hetzelfde is als ik me herinner. Vreemd, ik heb de Audi-monteur net gevraagd om het te controleren.

Ik heb de OBDEleven-mensen ook gevraagd of ze "Show Mode" aan de functies zouden toevoegen. Ze zeiden dat ze aanpassingen aan het maken zijn, maar ik heb er nog geen gezien. Dit lucht in feite alleen de vering uit als de auto geparkeerd staat. Ik zag een man het in Europa op de forums doen, maar ik kon het niet uitzoeken omdat veel van de taal in het Duits is.

Leuk, dit ga ik ook proberen. Ik had onlangs een andere observatie na een MMI-software-update. Als ik DriveSelect naar Dynamic zet, staat het niveau nu op 3, vroeger was het 2. Comfort staat op 3 en Efficiency op 1, wat hetzelfde is als ik me herinner. Vreemd, ik heb de Audi-technicus net gevraagd om het te controleren.

Ik heb de OBDEleven-mensen ook gevraagd of ze "Show Mode" aan de functies zouden toevoegen, ze zeiden dat ze aanpassingen aan het maken zijn, maar ik heb er nog geen gezien. Dit lucht in feite alleen de vering uit als de auto geparkeerd staat. Ik zag een man het in Europa op de forums doen, maar ik kon het niet uitzoeken omdat veel van de taal in het Duits is.
Kan Audi zien wat je met de obd11 hebt gedaan? Als ze de Audi-fabrieksscanner aansluiten, worden ze dan op de hoogte gebracht als er wijzigingen zijn aangebracht? Ik wil graag een showmodus-optie hebben. Ik wil hem alleen verlagen als hij geparkeerd staat. Maar de garantie zit nog steeds in mijn achterhoofd.

Leuk, dit ga ik ook proberen. Ik had onlangs een andere observatie na een MMI-software-update. Als ik DriveSelect naar Dynamic zet, staat het niveau nu op 3, voorheen was het 2. Comfort staat op 3 en Efficiency op 1, wat hetzelfde is als ik me herinner. Vreemd, ik heb de Audi-technicus net gevraagd om het te controleren.

Ik heb de OBDEleven-mensen ook gevraagd of ze "Show Mode" aan de functies zouden toevoegen, ze zeiden dat ze aanpassingen aan het maken zijn, maar ik heb er nog geen gezien. Dit lucht in feite alleen de vering uit als de auto geparkeerd staat. Ik zag een man het in Europa op de forums doen, maar ik kon het niet uitzoeken omdat veel van de taal in het Duits is.
Wil je misschien een link naar de post delen?

Kan Audi zien wat je met de obd11 hebt gedaan? Wanneer ze de Audi-fabrieksscanner aansluiten, krijgen ze dan een melding als er wijzigingen zijn aangebracht? Ik wil graag een show-modusoptie. Ik wil hem alleen verlagen als hij geparkeerd staat. Maar de garantie zit nog steeds in mijn achterhoofd.
Ik ben geïnformeerd dat Audi niet kan zien dat er een aanpassing is gedaan en het zal niet op de scanner verschijnen

Je kunt de OBDeleven online kopen voor +/- $120, ik heb de mijne op eBay gekocht.

Zodra je de OBD11 hebt ontvangen, moet je de APP downloaden naar je telefoon, deze vervolgens aansluiten op je OBD-poort onder het stuur van de auto, op de START/STOP-knop drukken en de auto op AAN zetten en de instructies op de APP volgen en er VIA Bluetooth verbinding mee maken. ONTHOUD DAT JE DEUREN ALTIJD GESLOTEN MOETEN BLIJVEN.

Zodra je telefoon is verbonden met de OBD11, krijg je alle info van de auto en worden er tal van APPs weergegeven van de verschillende functies die je op de auto kunt wijzigen.

Als je naar OBDeleven.com gaat, kun je er alles over lezen.

Het moeilijke gedeelte is dat de APP half Duits en half Engels is, dus je zult het in het Engels moeten vertalen (ik heb Google gebruikt).

Het verlagen van je ophanging staat onder "Chassis" en het heeft een afbeelding van de ophanging.

Als je in het juiste deel van de APP bent, ga dan naar aanpassingen, je zult door de opties/koppen moeten scrollen totdat je de ophangingswaarden in millimeters vindt. en daar moet je je wijzigingen aanbrengen om de ophanging te verlagen. ELK WIEL ZAL EEN APARTE OPTIE/KOPIE ZIJN.

Vergeet niet dat je de meetwaarde moet toevoegen waarmee je je auto wilt verlagen, je trekt NIET af, je wilt dat de auto denkt dat hij hoger is, zodat de boordcomputer de auto verlaagt. ZORG ERVOOR DAT JE OP EEN EFFEN ONDERGROND STAAT.

Mijn ophangingswaarden waren bijvoorbeeld 400,20, 399,90, 402,30 en 403,80 en ik heb ze gewijzigd in 420,20, 419,90, 422,30 en 423,80. Er wordt om een code gevraagd voor de OBD11, er zijn er verschillende, maar de mijne werkte met 20103, de meeste codes zijn online te vinden.

Zodra de waarden zijn ingevoerd, moet je de ophanging resetten door de opties op dezelfde APP naar beneden te scrollen, de optie staat net iets verderop in de lijst in de APP. dit zal een storing veroorzaken die kan worden gewist met de OBD11.

Zodra je de STORING hebt gewist, ga je verder en zet je je auto uit, verwijder je de OBD11, zodra je je auto weer aanzet, past de ophanging zich aan de nieuwe waarden aan.

Ik hoop dat dit helpt. Succes.
Weet je of Audi kan zien dat het is verlaagd (behalve visueel) met behulp van de obd11? Verschillende mensen, waaronder een paar garages, hebben me verteld dat ze het niet in de scanner kunnen zien als het met de Audi-fabrieksscanner is gedaan. Ik zou de obd11 willen kopen en het zelf doen als het niet wordt weergegeven.

Je kunt de OBDeleven online kopen voor +/- $120, ik heb de mijne op eBay gekocht.

Zodra je de OBD11 hebt ontvangen, moet je de APP downloaden naar je telefoon, deze vervolgens aansluiten op je OBD-poort onder het stuur van de auto, op de START/STOP-knop drukken en de auto op AAN zetten en de instructies op de APP volgen en er VIA Bluetooth verbinding mee maken. ONTHOUD DAT JE DEUREN ALTIJD GESLOTEN MOETEN BLIJVEN.

Zodra je telefoon is verbonden met de OBD11, geeft deze je alle informatie van de auto en worden er tal van APPs weergegeven van de verschillende functies die je aan de auto kunt wijzigen.

Als je naar OBDeleven.com gaat, kun je er alles over lezen.

Het moeilijke deel is dat de APP half Duits en half Engels is, dus je zult het in het Engels moeten vertalen (ik heb Google gebruikt).

Het verlagen van je ophanging staat onder "Chassis" en het heeft een afbeelding van de ophanging.

Zodra je in het juiste deel van de APP bent, ga je naar aanpassingen, je zult door de opties/koppen moeten scrollen totdat je de ophangingswaarden in millimeters vindt. en daar moet je je wijzigingen aanbrengen om de ophanging te verlagen. ELK WIEL ZAL EEN APARTE OPTIE/KOPIE ZIJN.

Houd er rekening mee dat je de meetwaarde moet toevoegen waarmee je je auto wilt verlagen, je trekt NIET af, je wilt dat de auto denkt dat hij hoger is, zodat de boordcomputer de auto verlaagt. ZORG ERVOOR DAT JE OP EEN EGALEN ONDERGROND STAAT.

Mijn ophangingswaarden waren bijvoorbeeld 400,20, 399,90, 402,30 en 403,80 en ik heb ze gewijzigd in 420,20, 419,90, 422,30 en 423,80. Er wordt om een code gevraagd voor de OBD11, er zijn er verschillende, maar de mijne werkte met 20103, de meeste codes zijn online te vinden.

Zodra de waarden zijn ingevoerd, moet je de ophanging resetten door de opties op dezelfde APP naar beneden te scrollen, de optie staat net iets verderop in de lijst in de APP. Dit zal een FOUT instellen die kan worden gewist met de OBD11.

Zodra je de FOUT hebt gewist, ga je verder en zet je je auto uit, verwijder je de OBD11, zodra je je auto weer aanzet, past de ophanging zich aan de nieuwe waarden aan.

Ik hoop dat dit helpt. Succes.
Ik heb geen idee hoe je dit met Google Translate voor elkaar hebt gekregen. Alle instellingen staan in het Duits, maar alles wat ik in Google Translate probeerde te typen, komt nergens in de buurt van wat er in de app staat. Er zijn 2 of 3 belangrijke stappen die ik niet kan vinden, dus ik kan niet verdergaan.

Ik heb mijn E-tron verlaagd met deze tool:

Duurt een paar minuten. Heeft ook de "Show" optie.
Op deze foto heb ik net 15 mm verlaagd, misschien speel ik er nog wat mee.
Het beste van alles is dat het een "Terug naar fabriek"-knop heeft, voor het geval dat. 👍
Image

Oh, en als iemand hulp nodig heeft met de Duitse vertaling, ik kom uit Duitsland en spreek het vloeiend.

Ik heb mijn E-tron verlaagd met deze tool:

Duurt een paar minuten. Heeft ook de "Show" optie.
Op deze foto heb ik net een verlaging van 15 mm gedaan, misschien speel ik er nog wat mee.
Het beste van alles is dat het een "Terug naar fabrieksinstellingen"-knop heeft, voor het geval dat.👍
View attachment 6764

Oh, en als iemand hulp nodig heeft met de Duitse vertaling, ik kom uit Duitsland en spreek het vloeiend.
Ik zou graag meer willen weten. Wordt het gewoon in de OBD-poort gestoken? Hoeven er geen sensoren of iets dergelijks te worden geïnstalleerd? Is de applicatie volledig in het Duits?

Ik zou graag meer willen weten. Wordt het gewoon in de OBD-poort gestoken? Hoeven er geen sensoren of iets dergelijks te worden geïnstalleerd? Is de applicatie volledig in het Duits?
Ja, het wordt gewoon in de OBD-poort gestoken, dan verbindt uw app ermee en stelt u elk wiel in op de gewenste hoogte. Een deel is in het Duits, maar het meeste is in het Engels.
🍺

Ik heb onlangs de wielen vervangen door 22's en de verlagingslinks toegevoegd, de auto ziet er absoluut geweldig uit! Ik merkte dat mijn stuur iets uit het midden staat. Ik sprak met een uitlijningstechnicus bij Audi en hij adviseerde me dat het voertuig opnieuw uitgelijnd en opnieuw gekalibreerd moest worden vanwege de verlaging. Heeft u of iemand anders hiervan gehoord?
Hoi,
Toen ik mijn Audi Gt op 22's verlaagde, bracht ik de mijne naar de Audi-dealer om hem opnieuw te kalibreren en een 4-wiel uitlijning te laten uitvoeren. Dit kostte minder dan $300,00 voor de uitlijning. Ze gaven me ook een leenauto en gaven me ook geen problemen.
Ik heb de mijne verlaagd op Vossens en dit is met de CETE-verlagingsmodule.

Nee, de waarden worden ingesteld terwijl uw auto in de comfortmodus staat, en de 4 waarden die ik heb vermeld, zijn voor elk wiel.
Hoi,
Ik denk niet dat dit hetzelfde is met mijn CETE-verlaagmodule. Ik heb de auto op -37 mm gezet in comfort en dynamisch. Lager dan dat en de auto begint lampjes op het dashboard te zetten. De auto maakt geen aanpassingen meer tijdens snelheidsniveaus, behalve wanneer ik de snelheid instel op mijn app die hem vertelt om terug te keren naar de fabrieksinstellingen bij een bepaalde snelheid.

Hoi,
Toen ik mijn Audi Gt op 22's verlaagde, bracht ik de mijne naar de Audi-dealer om hem opnieuw te laten kalibreren en een 4-wieluitlijning te laten uitvoeren. Dit kostte minder dan $300,00 voor de uitlijning. Ze gaven me ook een leenauto en gaven me ook geen problemen.
Ik heb de mijne op Vossens verlaagd en dit is met de CETE-verlaagmodule.

View attachment 6918
View attachment 6916
View attachment 6915
Wow, dat ziet er zo goed uit @Long! Wat zijn de specificaties van je wiel- en bandenconfiguratie?

Gebruik je dit op je auto?

41 - 60 of 74 Posts