Ik heb een paar opmerkingen die wellicht wat verwarring kunnen wegnemen. GM doet iets vergelijkbaars met zijn softwareversies. Een high-level versie (zoals 3.2) wordt gebruikt om (meestal alleen intern) te verwijzen naar een manifest van softwareversies over alle verschillende systemen in de auto. Er zijn plaatsen waar deze high-level versie gecodeerd is, maar deze is niet zichtbaar voor de klant of via de voertuig-UI's.
Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om door de engineering-menu's van mijn 2022 etron SUV (met MPR3_US_AU_P3606 alias MIB3 met 3606) te bladeren. Er zijn een paar interessante dingen om op te merken in deze menu's:
- Er is geen duidelijke manier om handmatig te updaten, omdat we de SD-kaartsleuf missen die wordt gebruikt voor MIB2-updates/hacks/etc. We zouden echter de ethernet dongle-truc kunnen proberen (hoewel het verkrijgen van het ssh-wachtwoord moeilijk, zo niet onmogelijk kan blijken te zijn). Blijkbaar kun je ook toegang krijgen tot de MIB2 via het wifi-netwerk van het voertuig. Ik heb een paar vermeldingen gezien van het gebruik van de JTAG-pinnen aan de achterkant om te flashen, niets voor de gemiddelde gebruiker

- Je kunt de updategeschiedenis bekijken. Interessant is dat updates als pakketten aankomen en een willekeurig aantal systemen kunnen updaten. Tot nu toe heb ik alleen kaart-DB- en schijnbaar spraakmodelupdates ontvangen. Veel van de andere modules in de auto lijken echter wel te kunnen worden bijgewerkt, inclusief de MIB3 zelf.
- Theoretisch kan Audi gewoon een updatepakket uitbrengen dat op meer systemen gericht is. Om de een of andere reden hebben ze dat nog niet gedaan.
Voor zover ik kan beoordelen, hebben we al OTA-updates, Audi heeft er gewoon nog geen uitgebracht met een grotere impact op de software.
Ik heb mijn voertuig onlangs binnengebracht voor de 10.000 km-service en de technicus gesmeekt om software-updates uit te voeren nadat ik op alle bugs (leeg scherm, vergeten favorieten, enz.) had gewezen. Zijn antwoord was om alle TSB's toe te voegen die stellen dat er geen software-updates zijn en dat Audi de garages voorlopig niet betaalt om ze uit te voeren.
Trouwens, als de lege schermen je storen, schakel dan gewoon over naar voertuignavigatie of home en dan terug naar wat je het lege scherm gaf. Dit is letterlijk de