Audi e-tron Forum banner
81 - 100 of 103 Posts
Discussion starter · #81 ·
Ja, de actieradius (zou naar verluidt) minder zijn, de cabine iets kleiner en ook de kofferbak. Maar hier is het tenminste, zoals ik al zei, qua prijs vergelijkbaar. Je krijgt ook navigatie, een oplaadkabel voor thuis, parkeersensoren voor, een elektrische geheugenstoel voor de bestuurder, runflat-banden en ventilatie achterin, die niet op mijn Q4 zitten. Als ik die zou toevoegen, zou mijn Q4 nog duurder worden.

Een verrassend voordeel van de Q4 is de reële actieradius. 270 mijl in de VS bij 70 graden Fahrenheit. Audi stelt dat het 236 mijl is. De onderstaande grafiek kan nuttig zijn.

Hier in de VS is BMW een beter bedrijf dan Audi als het gaat om het snel aanpakken van problemen en de klantervaring.

Ja, de actieradius (zou) minder zijn, de cabine iets kleiner en de kofferbak ook. Maar hier is het tenminste, zoals ik al zei, vergelijkbaar goedkoper. Je krijgt ook navigatie, een oplaadkabel voor thuis, parkeersensoren voor, een elektrische geheugenstoel voor de bestuurder, runflat-banden en ventilatie achterin - die niet op mijn Q4 zitten. Als ik die zou toevoegen, zou mijn Q4 nog duurder worden.
Vreemd genoeg is de kofferbak groter!

Hij heeft 2,5 cm meer bodemvrijheid en biedt 8% meer bagageruimte.4,5

Ik was daar ook door in de war.

Discussion starter · #86 ·
Dit is erg verwarrend gemaakt.

Ik heb het over de MK3 X1 generatie U11, die onlangs is gelanceerd. Hij gebruikt de gemeenschappelijke basis en wordt, in navolging van de huidige filosofie van BMW, in alle vermogensversies aangeboden. De iX1 30 (ik vind geen gegevens van een 50-versie) is inderdaad de elektrische versie, maar hierdoor zijn er uiteraard enkele wijzigingen nodig. De noodzaak om de batterij te verbergen, vermindert bijvoorbeeld de bagageruimte van 592 l naar 490 l. Ik heb dit van de BMW-site.
De lanceringsversie is alleen verkrijgbaar met een 64 kWh-batterij en vierwielaandrijving.

En laat zien hoe je tegenwoordig niet veel kunt vertrouwen.

Inderdaad, laat ons weten wat u uiteindelijk beslist. De BMW is erg verleidelijk. Als u echter nog even kunt wachten, kunt u wellicht een Polestar 4 krijgen, wat mijn huidige potentiële toekomstige auto is.

Discussion starter · #88 ·
Ik ben deze thread begonnen met de titel Q4 Slecht product - mooie auto. Wat gaat Audi doen?

Geen verrassingen, ik weet nu – absoluut niets, nul, nada, niets.

Audi geeft niet om hun klanten; ze willen zeker niets van hen horen.

Na 9 1/2 maanden te hebben gewacht op het verhelpen van leveringsfouten en zonder dat er ook maar één poging is gedaan, vroeg ik mijn dealer om de auto terug te nemen voor een volledige terugbetaling.
Hij bood me een tweedehands aankoopprijs van £11.000 minder dan ik had betaald of een inruil voor een nieuwe Q4 voor £7.000 minder.

Het is duidelijk dat hij niet aanbiedt om de defecte auto die is geleverd te herstellen, bovendien kan elke dealer me deze deals aanbieden. Hij begrijpt ook niet dat ik nooit meer een Audi zal kopen, laat staan mijn Q4 inruilen voor een andere!

De geschatte levertijd was 3-4 maanden; misschien heeft iedereen anders het nieuws gehoord: Q4 Onkoopbaar product.

Misschien wilt u een advocaat vragen om een officiële brief te schrijven aan de Audi-manager van uw land. En richt dezelfde brief aan uw dealer. En schrijf naar de federale regelgevende instantie van uw land voor auto's.

In de VS is uit enquêtes gebleken dat als je een AR-15 aanvalsgeweer meeneemt naar een bijeenkomst bij je dealer om geschillenbeslechting te bespreken, je een betere service krijgt.

Discussion starter · #90 ·
Er zijn 4 weken verstreken sinds de laatste software-update, geen teken van leven, dus ik dacht dat ik mijn dealer eens zou benaderen. Omdat het binnenkort 1 jaar geleden is sinds de productie, vertelde ik hem dat ik een verjaardagsfeestje zou organiseren en vroeg ik of er iemand was die hij wilde dat ik uitnodigde? Ik dacht dat hij me misschien een cadeau zou willen geven in de vorm van een werkende auto!

De MD deed aan victim-shaming. Het is gemakkelijk voor hem om geduld aan te moedigen in reactie op de incompetentie en het beschamende gedrag van Audi op de Q4e.

Het is duidelijk waarom Audi de Q4 eTron eerst in Europa en veel later in de VS uitbracht nadat de Q4 was verfijnd. Meer dan de helft van de Amerikaanse bevolking is zwaarbewapend.

De MD deed aan victim blaming. Het is gemakkelijk voor hem om geduld aan te moedigen in reactie op de incompetentie van Audi en het beschamende gedrag van de Q4e.

Het is duidelijk waarom Audi de Q4 eTron eerst in Europa en veel later in de VS uitbracht nadat de Q4 was verfijnd. Meer dan de helft van de Amerikaanse bevolking is zwaar bewapend.
Ik heb een etron quattro uit 2019, dus zat op dit forum toen de Q4 voor het eerst werd geïntroduceerd. Ik kreeg zeker de indruk dat de Q4 etron ten tijde van de Europese introductie "niet helemaal af" was en uitgesteld had moeten worden.

Mooie thread-opstanding. 👻

ID.4/ID.5 Heb je er al in gereden? De interieurkwaliteit is weer een grote stap achteruit, de bediening is een grap, de software is nog slechter dan die van Audi. Misschien is er iets verbeterd met de vernieuwing, maar er was nog een lange weg te gaan. OTOH is het misschien wel het enige wat VAG in de VS kan verkopen, aangezien ze in een Amerikaanse fabriek worden gebouwd voor de Amerikaanse markt (maar met onderdelen van over de hele wereld...).

Ik weet niet zeker wat er met Audi en VAG gaat gebeuren, maar ik ben het ermee eens dat ze hun basis hoger moeten leggen. Porsche kan het bedrijf niet alleen dragen.

IMHO is de Q4 een bijna-luxe EV crossover. (Ongeacht het typeplaatje). Maar het is tenminste mooi. En het rijdt goed. Ik ben oud genoeg om me te herinneren dat ik een auto kocht op basis van hoe hij reed. Kun je je dat voorstellen?

Leuk om te weten, maar om eerlijk te zijn heb ik al lang problemen met CR's definities van zowel "luxe" als "SUV".

IMHO is de Q4 een bijna-luxe EV crossover. (Ongeacht de typeplaat). Maar hij is tenminste mooi. En hij rijdt goed (met MIJ die erin rijdt...). Ik ben oud genoeg om me te herinneren dat ik een auto kocht op basis van hoe hij reed. Kunt u zich dat voorstellen?
Ik ben het in principe met je eens. Ik heb een Q4 getest en vond het prettig hoe hij reed, maar de afwerking van het interieur kwam iets tekort voor luxe. Toen ik het artikel las, was ik een beetje verrast over de lage beoordeling die CR de Rivian gaf - je hoort er zoveel hype over. Ze hielden niet van de implementatie van One-Pedal rijden, en zeiden dat de auto te abrupt was in acceleratie en vertraging, wat leidde tot een "schokkerige" rit. Dus, in principe denk ik dat je het eens bent met CR - ze vonden het erg prettig hoe de Q4 reed (veel van de andere subbeoordelingen voor de Q4 waren gemiddeld of lager).

Gelukkig ook een Porsche Cayenne GTS te bezitten, wat luxe is..........de Q4, niet zozeer.

Ik heb CR jaren geleden laten vallen..........ga liever proefritten maken en mijn eigen mening vormen. YMMV

81 - 100 of 103 Posts