Audi e-tron Forum banner
21 - 40 of 121 Posts
Discussion starter · #21 ·
5 dagen verder en tot nu toe geen problemen, hoewel ik alleen maar in de stad heb gereden.
Vanmorgen volledig opgeladen en er stond een bereik van 301 mijl!
Ik begin echt te genieten van B-rijden, maar het kost zeker even om eraan te wennen.

Hoe dan ook, domme vragen die volgens mij goed op deze pagina passen -
1. Moet je altijd je pincode in de MMI invoeren bij het instappen in de auto, of is er een instelling om dit te omzeilen?
2. Hoe voeg je een snelkoppeling toe om de waarschuwing voor snelheidslimiet uit te schakelen? Ik weet zeker dat ik ergens iets heb gezien dat je dit aan de * op het stuur kunt toevoegen of als een snelkoppeling met één knop bij het instappen in de auto.
3. Hoe wijzig je het direct toegangspaneel op de MMI om apps toe te voegen en te verwijderen?

Bedankt bij voorbaat.
De pincode is te wijten aan het feit dat er meerdere profielen zijn ingesteld in de gebruikersbeheersectie van de MMI.

Nu verbonden. Bleek een privacy-instelling te zijn die de communicatie stopte. Maar niet al het nieuws is goed. Kan de verwarming nog steeds niet op afstand starten, maar kan de status van dingen zien.
Ik probeerde vanochtend de verwarming op afstand via de app te starten en kreeg alleen een foutcode.
De batterijen houden zeker niet van koud weer, mijn voorspelde bereik daalde van de ene op de andere nacht met 100 mijl door de vorst vanochtend!

Discussion starter · #23 ·
Ik heb vanmorgen geprobeerd om op afstand te verwarmen via de app en kreeg steeds een foutcode.
De batterijen houden zeker niet van koud weer, mijn voorspelde bereik daalde vannacht met 100 mijl door de vorst vanochtend!
Ik had gisteravond verbindingsproblemen met de app. Het gebeurt helaas. Wat het bereik betreft dat in de app wordt weergegeven... het is als een jojo en je zult misschien merken dat het beter is dan wat in de app werd weergegeven als je in de auto stapt en gaat rijden.

5 dagen bezig en tot nu toe geen problemen, hoewel ik alleen maar in de stad heb gereden.
Vanmorgen volledig opgeladen en er stond een bereik van 301 mijl!
Ik begin echt te genieten van B-rijden, maar het kost zeker even om eraan te wennen.

Hoe dan ook, domme vragen die volgens mij goed op deze pagina passen -
1 Moet je altijd je pincode in de MMI invoeren bij het instappen in de auto of is er een instelling om dit te omzeilen?
2 Hoe voeg je een snelkoppeling toe om de waarschuwing voor het overschrijden van de snelheidslimiet uit te schakelen? Ik weet zeker dat ik ergens iets heb gezien dat je dit aan de * op het stuur kunt toevoegen of als een snelkoppeling met één knop bij het instappen in de auto.
3 Hoe wijzig je het direct toegang paneel op de MMI om apps toe te voegen en te verwijderen?

Bedankt bij voorbaat.
Je kunt een optie uitvinken om elke keer van de pincode af te komen

Ergens in de MMI-opties is er een optie om de stuurwielknop (*) te programmeren. Ik heb de mijne zo geprogrammeerd dat de hoorbare snelheidslimietwaarschuwing wordt uitgeschakeld.

Ik heb apps toegevoegd via de store in de MMI

Discussion starter · #25 ·
U kunt een optie uitschakelen om elke keer van het pincodenummer af te komen.

Ergens in de MMI-opties is er een optie om de stuurwielknop (*) te programmeren. Ik heb de mijne zo geprogrammeerd dat de hoorbare snelheidslimietwaarschuwing wordt uitgeschakeld.

Ik heb apps toegevoegd via de winkel in de MMI.
En om een app uit de App Store te verwijderen, houdt u deze ingedrukt en verwijdert u deze.

Ik heb net het grootste deel van een week besteed aan het naar mijn zin instellen van de auto. Het is iets ingewikkelder dan mijn ex-iPace van 4 jaar en mist ook een paar dingen die de i-Pace had en de e-tron niet heeft. Desondanks vind ik het tot nu toe leuk wat ik zie. Maar ik zie ook dat er een paar softwareproblemen zijn. Misschien moeten we onze diagnoses delen om ze echte data te geven om mee te werken? Gewoon een gedachte.

Hoe dan ook, mijn probleem: Heeft iemand anders een probleem met de MyAudi-app die zegt dat de softwareversie 03.01.00/C is, maar de auto zegt dat de software up-to-date is, maar versie 03.00.00/C weergeeft? Zijn er bekende oplossingen? Of wat is correct, de app of de auto?

Ik zie wel de digitale sleutel en plug and charge, maar kan ze niet instellen - dit zijn nieuwe en aankomende verbeteringen, laten we hopen.

Probleem 2: De kofferbak gaat open als je er met je voet naar zwaait, maar piept alleen (twee verschillende tonen) als ik hem met hetzelfde gebaar moet sluiten. Waarschijnlijk weer een probleem.

Als ik wat advies mag geven aan degenen die nieuw zijn in EV's, is de verwachte kilometerstand op de GuessO'Meter, je raadt het al, een schatting, en in de Q6 is het behoorlijk onbetrouwbaar. Als je met snelwegsnelheden rijdt, moet je je auto voorverwarmen voor vertrek als hij is aangesloten zonder laadbeperkingen, je dagteller (kort/langetermijngeheugen) resetten, regen 2 balken of modus B selecteren als je in de rij staat. Controleer dan, als je hebt gereden en 25% van je batterij hebt verbruikt, welke kilometerstand je hebt afgelegd op je kort/langetermijngeheugen display. Bevestig bij 50% dezelfde dag/rijstijl/verwarming instelling, etc. Je kunt vanaf daar vermenigvuldigen. De oplaadsnelheden van de Q6 lijken optimaal te zijn tussen 10-70% (20-80% is de algemene richtlijn voor EV's). Voor en na is gewoon een klus. Bespaar ons allemaal van de hamster die 0-10% en 80-100% oplaadt.

Tot slot, 2,6 mijl per kWh is een ruwe richtlijn in een 100 kWh batterij (ik weet dat 94.summit kWh bruikbaar is), maar in je kort/langetermijngeheugen is 2,6 mijl/kWh = ca. 260 mijl, 2,7 mijl/kWh = 270 mijl per lading als een RUWE RICHTLIJN. Maar je zult nooit een 100 kWh van 100% (94.iets bruikbaar) laten draaien en je moet ook niet echt naar 0-5% gaan TENZIJ je een oplader hebt aan beide uiteinden van je reis. Heuvels hebben invloed op je kilometerstand M40 High Wycombe —> Banbury geweldig als je naar het noorden gaat, maar een biatch op de terugweg naar het zuiden. Mijl verdwijnen sneller dan een EV bij de verkeerslichten....
Geniet ervan, en onthoud - mensen posten alleen op deze forums als ze een probleem hebben dat moet worden opgelost, degenen die niet posten zijn de meerderheid. Dit zijn een aantal behoorlijk hightech en behoorlijk verbazingwekkende machines.

Discussion starter · #27 ·
Ik heb net de beste week besteed aan het naar mijn zin instellen van de auto. Het is iets ingewikkelder dan mijn ex-iPace van 4 jaar en mist ook een paar dingen die de i-Pace had en de e-tron niet. Toch vind ik het tot nu toe leuk wat ik zie. Maar ik zie ook dat er een paar softwareproblemen zijn. Misschien moeten we onze diagnoses delen om ze echte data te geven om mee te werken? Gewoon een gedachte.

Hoe dan ook, mijn probleem: Heeft iemand anders een probleem met de MyAudi-app die zegt dat de softwareversie 03.01.00/C is, maar de auto zegt dat de software up-to-date is, maar versie 03.00.00/C weergeeft? Bekende oplossingen? Of wat is juist, de app of de auto?

Ik zie wel de digitale sleutel en plug and charge, maar kan ze niet instellen - dit zijn nieuwe en aankomende verbeteringen, laten we hopen.

Probleem 2: De kofferbak gaat open als je met je voet zwaait, maar piept alleen (twee verschillende tonen) als ik hem met hetzelfde gebaar moet sluiten. Waarschijnlijk weer een probleem.

Als ik wat advies mag geven aan degenen die nieuw zijn met EV's, de verwachte kilometerstand op de GuessO'Meter is, je raadt het al, een schatting, en in de Q6 is het behoorlijk onbetrouwbaar. Als je met autosnelheidsnelheid rijdt, moet je je auto voorverwarmen voor vertrek als hij is aangesloten zonder oplaadbeperkingen, je dagteller resetten (kort/langetermijngeheugen), 2 balken regeneratie of modus B selecteren als je in de rij staat. Als je dan hebt gereden en 25% van je batterij hebt verbruikt, controleer dan hoeveel kilometer je hebt afgelegd in je kort/langetermijngeheugen. Bij 50% bevestig je dezelfde dag/rijstijl/verwarming instelling, etc. Je kunt vanaf daar vermenigvuldigen. De oplaadsnelheden van de Q6 lijken optimaal te zijn tussen 10-70% (20-80% is de algemene richtlijn voor EV's). Daarvoor en daarna is gewoon een klusje. Bespaar ons allemaal van de gierigaards die 0-10% en 80-100% opladen.

Tot slot, 2,6 mijl per kWh is een ruwe schatting in een 100 kWh batterij (ik weet dat 94.summit kWh bruikbaar is), maar in je kort/langetermijngeheugen is 2,6 mijl/kWh = ca. 260 mijl, 2,7 mijl/kWh = 270 mijl per lading als een RUWE RICHTLIJN. Maar je zult nooit een 100 kWh van 100% (94.iets bruikbaar) laten draaien en je moet ook niet echt naar 0-5% gaan TENZIJ je een oplader aan beide uiteinden van je reis hebt. Heuvels zullen een impact hebben op je kilometerstand M40 High Wycombe —> Banbury geweldig als je naar het noorden gaat, maar een biatch op de terugweg naar het zuiden. Mijl verdwijnen sneller dan een EV bij de verkeerslichten....
Geniet ervan en onthoud - mensen posten alleen op deze forums als ze een probleem hebben dat moet worden opgelost. Degenen die niet posten, zijn de meerderheid. Dit zijn een aantal behoorlijk hightech en behoorlijk verbazingwekkende machines.
Digitale sleutel heeft de nieuwste 3.01 software in de auto nodig, die via de werkplaats moet worden bijgewerkt. De app is onjuist en informeert mensen dat ze de nieuwste update hebben terwijl dat niet zo is.

Zodra je de update hebt, ontvang je een e-mail met de activeringscode voor de digitale sleutel.

Plug and charge is onlangs ingetrokken, zodra je je Audi-oplaadaccount hebt ingesteld, bestel dan de RF-kaart omdat deze betrouwbaarder is.

Als je het forum doorzoekt, vind je problemen van eigenaren waarin de update en algemene opmerkingen worden besproken.

De levering van de auto aan klanten verloopt erg traag, de meeste mensen vinden de auto leuk, maar voelen zich een beetje teleurgesteld door softwareproblemen.

Ik heb persoonlijk het gevoel dat de 3.01 software de handling van de auto heeft aangepast en tussen de 2,9-3,2 op een behoorlijke rit en ongeveer 2,5-2,7 als je naar de winkel gaat.

De batterij van de auto houdt er niet van om onder de 6* buiten te zijn

Discussion starter · #29 ·
Kreeg de auto pas op maandag 16 december, had gedacht dat hij misschien wel geĂĽpdatet zou zijn vanuit de showroom. Geeft niet, het komt wel goed!
Ik denk dat het normaal gesproken wel zo zou zijn geweest, maar het is meerdere keren gepauzeerd vanwege problemen met sommige auto's die problemen hadden met hun regeleenheden.

Als je na de feestdagen je dealer belt en vraagt of ze het willen inboeken, zou het ongeveer 4 uur moeten duren, maar ze nemen de auto dan wel de hele dag mee.

Zeer nuttige draad. Waardeer het, want ik heb gisteren mijn Edition 1 ontvangen…

is er een manier om de pincode op de MMI te verwijderen? Ik heb een aantal van de opties hier geprobeerd, maar zonder succes…

Discussion starter · #31 ·
Zeer nuttige draad. Waardeer het, want ik heb gisteren mijn Edition 1 ontvangen…

is er een manier om de pincode op de MMI te verwijderen? Ik heb een aantal van de opties hier geprobeerd zonder succes…
Je kunt de pincode verwijderen in de sectie gebruikersprofielen van de MMI, de pincode is normaal gesproken wanneer je meer dan één profiel hebt.

U kunt de pincode in het gebruikersprofielgedeelte van de MMI verwijderen, de pincode is normaal gesproken wanneer u meer dan één profiel heeft.
Er is mijn account plus een gast die ik niet kan verwijderen. Ik kan de optie om de pincode uit het gebruikersprofielgedeelte te verwijderen niet vinden, tenzij ik het verkeerd aanpak.

Bedankt voor de reactie Hppy29

Discussion starter · #33 ·
Als u op uw profielpictogram klikt en deze ingedrukt houdt, zou u uw profiel moeten kunnen bewerken. Normaal gesproken is een pincode alleen actief met meerdere profielen, maar kan met één worden ingeschakeld.

Als je op je profielpictogram klikt en deze ingedrukt houdt, zou je je profiel moeten kunnen bewerken. Normaal gesproken is een pincode alleen actief bij meerdere profielen, maar kan ook bij één profiel worden ingeschakeld.
Ik zal het nog eens proberen, ik ben er vrij zeker van dat de enige optie toen ik dat probeerde, was om het profiel te verwijderen.

21 - 40 of 121 Posts