Audi e-tron Forum banner
41 - 60 of 121 Posts
Dit is geweldig - bedankt! Ik heb net mijn Q8 ingeleverd voor een '25 Q6 en ben dol op de update. Het is een beetje een leercurve, maar het MEEST irritante is dat hij bijna elke keer als ik de auto opnieuw start, spontaan terugschakelt naar een radiostation waar ik nooit naar zou luisteren - dus het staat niet in mijn favorieten. Dit is gewoon een FM-zender, geen Sirius. De handleiding zegt hier niets over en ik kon niets logisch vinden in termen van een standaardzender in de instellingenschermen. Heeft iemand hetzelfde probleem en zijn er ideeën voor oplossingen? Bij voorbaat dank!

De sleutel die wordt gebruikt om de auto te vergrendelen, behoudt instellingen voor radio/XM, klimaat, stoel, spiegels, enz. De mijne behoudt die elke keer, en mijn vrouw (haar auto) heeft andere instellingen, dus ik weet dat hij de gebruiker herkent die de auto ontgrendelt en de instellingen aanpast.

Heeft iemand problemen gehad met de dimlichten die niet uitgaan, zelfs als er geen slecht weer is? Ik was in een landelijk gebied dat heuvelachtig was en de dimlichten gingen aan en mijn gewone alle-weer-lampen schakelden niet over, zelfs niet toen ik stopte en de auto uitzette en opnieuw startte. Dit is nu een paar keer gebeurd toen ik familie bezocht die ver weg woont.

Een vreemdheid die ik gisteren tegenkwam. Ik gebruikte de routeplanner om naar een snellader te rijden - dit is de enige manier om de preconditioning in te schakelen. Ik zat op 26% en had de laadlimiet ingesteld op 80% - mijn ervaring was dat dit 25-30 minuten duurt bij de betreffende lader. Ik was toen verbaasd om te zien dat de geschatte tijd 50 minuten was. Vreemd.

Het bereikte 78% en zei dat het nog een half uur te gaan had. WTF? Toen 80...81..82..83. WTF?!? Vervelend genoeg is er geen "stoppen met opladen"-knop op de MMI die ik kan vinden - de enige manier die ik ken om het opladen te stoppen, is om de laadlimiet onder het huidige niveau in te stellen. Maar toen ik dat probeerde, verscheen er een bericht dat de laadlimiet op 100% staat als de routebegeleiding actief is! Het lijkt erop dat de auto nog steeds dacht dat ik onderweg was; het annuleren van de routebegeleiding zorgde ervoor dat de auto stopte met opladen.

Toen ik in de handleiding dook, vond ik dit weetje: "Uitzondering: de ingestelde laadbestemming wordt niet in overweging genomen tijdens de e-tron routeplanning."

Discussion starter · #48 ·
De preconditioning en de e-Tron planner hebben me de afgelopen maanden gek gemaakt. Soms werkt de preconditioning niet, en zelfs als het wel werkt, heb ik nooit de volledige snelheden gehaald. Maar ik merkte ook dat hij de laadlimiet overschreed, zoals u ervaren heeft, en uiteindelijk het opladen op de lader zelf stopte.

We kunnen de knop "opladen stoppen" toevoegen naast de handmatige preconditioning en betere filtering op de planner aan de verlanglijst.

Ik merkte ook op dat ik bij de Q8 e-tron een geplande reis invoerde toen ik voor 60% was opgeladen en er een melding verscheen dat het begin van het opladen was gewijzigd in 100%. Logisch, maar ik dacht dat het mijn oplaadbeurten zou plannen met een start van 60%. Wat betreft het stoppen van een oplaadbeurt: zou de Q6-knop bij de connector het niet stoppen?

Een vreemdheid die ik gisteren tegenkwam. Ik gebruikte de routeplanner om naar een snellader te rijden - dit is de enige manier om de pre-conditioning in te schakelen. Ik zat op 26% en had de laadlimiet ingesteld op 80% - mijn ervaring was dat dit 25-30 minuten duurt bij de betreffende lader. Ik was toen verbaasd om te zien dat de geschatte tijd 50 minuten was. Vreemd.

Het bereikte 78% en zei dat het nog een half uur te gaan had. WTF? Toen 80...81..82..83. WTF?!? Vervelend genoeg is er geen "stop met opladen"-knop op de MMI die ik kan vinden - de enige manier die ik ken om het opladen te stoppen, is om de laadlimiet onder het huidige niveau in te stellen. Maar toen ik dat probeerde, kwam er een bericht dat de laadlimiet op 100% staat ingesteld wanneer de routebegeleiding actief is! Het lijkt erop dat de auto nog steeds dacht dat ik onderweg was; het annuleren van de routebegeleiding zorgde ervoor dat de auto stopte met opladen.

Toen ik in de handleiding dook, vond ik dit weetje: "Uitzondering: de ingestelde laadtarget wordt niet in overweging genomen tijdens de e-tron routeplanning."
Wat gebeurt er als je op de knop op de laadkabel klikt? Zal het dan proberen de sessie te beëindigen of je gewoon negeren?

Ik zei wel "op de MMI". Ja, ik kan het opladen op elk moment stoppen met de knop in de laadpoort, maar de meeste andere EV's hebben een knop op het touchscreen in de auto. (Begin niet over hoeveel minder batterij-info Audi geeft in vergelijking met andere luxemerken, zoals, uh, Hyundai.)

Wat gebeurt er als je op de knop op de laadhendel klikt? Zal het dan proberen de sessie te beëindigen of je gewoon negeren? Ik weet dat ik gisteren de limiet op 80% in de garage had ingesteld en dat het nog niet klaar was, dus ik drukte op de knop van de laadhendel en wachtte een paar seconden, het stopte voordat het de target bereikte.
Het beëindigt het opladen onmiddellijk. Ik vind het goed zoals het is. Geen stop in het laadproces wanneer het het gewenste niveau bereikt terwijl het op trio staat, ik kan het een paar % bijvullen om sneller te rijden, en ik stop het opladen met de knop. Je moet de oplader handmatig loskoppelen, dus het is geen probleem.

Ik zei wel "op de MMI". Ja, ik kan het opladen op elk moment stoppen met de knop in de oplaadpoort, maar de meeste andere EV's hebben een knop op het touchscreen in de auto. (Begin me niet over hoeveel batterij-info Audi geeft in vergelijking met andere luxemerken, zoals, uh, Hyundai.)
Ik ben het eens over het data-aspect, maar Audi lijkt gewoon te willen dat je het gevoel hebt dat het een gewone auto is. Vul hem tot waar je wilt en ga.

Wat is de use case om hem vroegtijdig via de MMI te stoppen?

Discussion starter · #54 ·
Ik ben het eens met het data-aspect van de dingen, maar Audi lijkt gewoon te willen dat je het gevoel hebt dat het een gewone auto is. Vul hem tot waar je maar wilt en ga.

Wat is de use case om hem vroegtijdig te stoppen via de MMI?
Een normale auto kan je ook de individuele bandenspanning vertellen. Het heet gebruikerservaring, ze kunnen slechte thema's op de MMI zetten, en een app store die vol zit met bijna zinloze apps. Maar alles wat nuttig is, zoals batterijbeheer en bandenspanning, wordt weggelaten.

Ik zei wel "op de MMI". Ja, ik kan het opladen op elk moment stoppen met de knop in de oplaadpoort, maar de meeste andere EV's hebben een knop op het touchscreen in de auto. (Laat me niet beginnen over hoe weinig batterij-info Audi geeft in vergelijking met andere luxemerken, zoals, uh, Hyundai.)
Ik heb zelf nog geen andere EV's opgeladen (ik heb er twee gereden, maar ze werden altijd opgeladen in het hotel door het parkeerpersoneel),
maar ik heb veel reviews bekeken - en reviewers prezen vaak auto's die de optie hadden om het opladen zelf te stoppen.

Ik was onder de indruk dat veel auto's afhankelijk zijn van de oplader om de sessie te stoppen, wat niet ideaal is - elke oplader is anders, en meestal moet je opnieuw authenticeren met een kaart of app.

Hoe dan ook, ik heb 10.000 km in mijn Q6 gereden en ik ben erg blij met hoe het opladen werkt.
Een van de weinige dingen die echt geweldig zijn aan deze auto...
helaas zijn er zo weinig van. :(

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen. Ik heb mijn nieuwe Q6 opgehaald en ik heb geprobeerd een manier te vinden om een aantal filters in te stellen in het navigatiesysteem, zoals tolwegen of snelwegen, en ik kon niets dergelijks vinden in de instellingen. Mis ik iets? Ik kan ook de verschillende routes niet vinden om uit te kiezen. Het zou gebaseerd moeten zijn op Google Maps en Google biedt meestal de mogelijkheid om je voorkeurspad te kiezen. Weet je of het is verwijderd?

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen. Ik heb mijn nieuwe Q6 opgehaald en probeerde een manier te vinden om een aantal filters in te stellen in het navigatiesysteem, zoals tolweg of snelwegen, en ik kon niets dergelijks vinden in de instellingen. Mis ik iets? Ik kan ook de verschillende routes niet vinden om uit te kiezen. Het zou gebaseerd moeten zijn op Google Maps en Google biedt meestal de mogelijkheid om je voorkeurspad te kiezen. Weet je of het is verwijderd?
Klik in het navigatiescherm op het tandwielpictogram rechtsboven en je kunt de instellingen Vermijden selecteren.
View attachment 16427

Het kan alternatieve routes weergeven als je deze optie hebt ingeschakeld in Kaartinhoud (hetzelfde dialoogvenster als hierboven).

41 - 60 of 121 Posts