Hallo Mark, ik weet niet zeker of je hulp hebt gehad van de dealer..
Profielinstellingen - Heb je gecontroleerd of je bent ingelogd als een belangrijke gebruiker? Normaal gesproken gebeurt dit wanneer je bent ingelogd als gast of lokale gebruiker? of het proces om je als belangrijke gebruiker in te stellen, heeft niet volledig gewerkt. (Op de MMI - Gebruikersbeheer)
Privémodus, komt vaak voor omdat de auto de app geen volledige toegang heeft gegeven tot de MMI. Controleer in de privacy-instellingen van de MMI of je externe toegang hebt toegestaan. Hiermee zou je verbonden moeten kunnen blijven met de auto, maar tenzij je bent ingesteld als de belangrijkste gebruiker, zullen de functies beperkt zijn.
Willekeurige fouten, het meeste van wat je hebt genoemd, zou moeten worden aangepakt in de software-update die is uitgebracht. Als je geen afspraak hebt gemaakt met je dealer, probeer deze dan te boeken.
Bereik, is iets dat gemengde resultaten oplevert. Ik heb een SQ6 die technisch gezien een lager bereik zou moeten hebben, maar alles van 2,5-3,1 heeft gekregen, wat ik zou verwachten voor het gewicht van de auto. Wat we nog niet weten, is hoeveel de software de efficiëntie heeft beïnvloed of dat de aanstaande update van enkele besturingseenheden zal helpen.
Software-updates voor de MMI worden OTA gedaan, maar omdat dit een nieuw platform is voor Audi en vanwege problemen die sommige klanten hebben gehad, willen ze de eerste systeemupdates in de werkplaats uitvoeren voordat ze OTA activeren.
Opladen is iets dat je mogelijk moet bekijken, ik weet niet zeker waarom je die snelheid alleen krijgt op een thuislader en de belasting op je lader. De oplaadsnelheid is iets waar niemand echt problemen mee heeft gehad, behalve problemen met de Ohme-lader en de API. Ik zou ook de batterijonderhoudsmodus uitschakelen om te zien of dit helpt.
Het is een geweldige auto, maar ik zou zeggen dat IX niet zonder zijn softwareproblemen is, die online goed gedocumenteerd zijn. Polestar en Volvo hebben ook problemen, ik denk dat de meeste mensen hier het erover eens zouden zijn dat de ervaring niet geweldig is geweest. Niet omdat er dingen mis zijn gegaan, maar het feit dat ze niet genoeg hebben gecommuniceerd om uit te leggen wat er is gedaan om de problemen op te lossen.
Wat betreft het kitscherige interieur, nou, dat is persoonlijke smaak. Ik vind persoonlijk de kristallen jogdial in de BMW iets dat in een Claires-accessoire thuishoort, maar anderen vinden het leuk.
Helaas is geen enkele auto perfect qua prestaties of stijl en de high-end EV-reeks heeft de neiging een solide constructie en prestaties te missen of lijkt op een traditionele auto. Niet iedereen wil gerecycled plastic of namaakleer. Ik heb persoonlijk een hekel aan het glanzende zwart in de Q6, maar ik kan dat vergeven voor alle andere dingen die ik wel leuk vind.
De software-update die momenteel wordt uitgerold, zou het volgende moeten aanpakken:
De nieuwe softwareversie bevat een reeks maatregelen die bedoeld zijn om de kwaliteit te verbeteren, evenals verschillende functionele verbeteringen. De software-update verbetert verschillende functies en vermindert het optreden van ongerechtvaardigde waarschuwingsberichten. Zo zijn bijvoorbeeld de laadfuncties van het voertuig en hun beschikbaarheid geoptimaliseerd. Dit geldt voor functies zoals het gebruik van spraakherkenning via de Audi-assistent, het navigatiesysteem en voor mobiele telefoonverbindingen. De detectie van inzittenden, de geluidsuitvoer en de inhoud die op de schermen wordt weergegeven, zijn ook geoptimaliseerd
Er wordt ook gezegd dat updates voor verkeersbordherkenning, problemen met de bestuurdersassistentie en het ophangingsprobleem zijn aangepakt. Samen met de activering van de digitale sleutel.
Ik zou zeker controleren of je bent ingesteld als een belangrijke gebruiker, dit zou een aantal van je problemen oplossen.