Audi e-tron Forum banner
541 - 560 of 1,430 Posts
Discussion starter · #541 ·
Update:
De auto staat in de garage. Vandaag geüpdatet - ze kregen het advies (ik weet niet van wie) om de software niet te updaten, omdat dit alle bestaande foutcodes zou wissen en er waren er blijkbaar een paar. De problemen zullen bekeken moeten worden door een "hoogspannings"-technicus die er tot eind volgende week niet is... :unsure:
De update mag alleen door een hoogspanningsingenieur worden uitgevoerd! Dealers moeten de update vrezen, voor het geval de auto een vervangende regeleenheid of hulp uit Duitsland nodig heeft.

Kreeg mijn Q6 op dinsdag. De auto waarschuwde me net voor een HV-storing voordat ik er zelfs maar 20 mijl mee had gereden.

Stond geparkeerd bij een supermarkt met mijn dochter - de auto schakelde niet naar de drive-modus. Dochter moest naar de wc, dus ik bracht haar naar de wc terwijl ik de wegenwacht regelde.

Toen we terugkwamen, deed de auto alsof er niets aan de hand was en schakelde naar de drive-modus.

Nu we de levering van de Q6 & SQ6 beginnen te zien, leek het me een goed idee om een plek te hebben om problemen, oplossingen en bekende problemen te delen.

Als je een probleem plaatst, vermeld dan het model/de uitvoering, bijvoorbeeld: Q6 E1, Q6 SLine
Welke foutcodes en waarschuwingen krijg je?
Wanneer is het begonnen?
We zijn een tijdje weg geweest, dus tijd voor een snelle update.

Ik ben er gelukkig in geslaagd de meeste problemen die hier gemeld zijn te vermijden. Had drie openstaande
  1. Getimed opladen 's nachts
    1. Dit opnieuw getest met behulp van de planning van de auto via de instelling 'Oplaadlocatie'
    2. Voorheen laadde hij niet op en gooide hij een 'hoogspanning'-fout
    3. Vanmorgen geen foutmelding....maar....hij laadde niet op. Hij denkt dat hij bezig was en in het proces zat - maar toen ik in de auto stapte, was de werkelijke stroomafname van de oplader meestal 0 en ging kortstondig naar 3 kWh voordat hij weer terugviel naar 0
    4. Gepland opladen uitgeschakeld en normaal opladen werkte meteen
  2. Autoalarm gaat willekeurig af
    1. Mensen hadden de theorie dat dit te maken had met de digitale sleutel die ik had ingeschakeld
    2. Uitgeschakeld - en ja, het alarm is gestopt. Althans 10 dagen
    3. Kanttekening - we gingen op vakantie en de auto stond een week stil en geen problemen met de 12 volt accu
  3. Deur kan niet worden vergrendeld met de knop op de handgreep
    1. Geen verandering

Al het andere lijkt in orde. Geen problemen met foutmeldingen - of verkeersborden of iets anders.

Dus als ik dit forum lees, voel ik me enigszins gelukkig.

Discussion starter · #544 ·
We zijn een tijdje weg geweest, dus tijd voor een snelle update.

Ik heb gelukkig de meeste problemen die hier gemeld zijn, weten te vermijden. Had drie openstaande
  1. Tijdsgebonden opladen 's nachts
    1. Dit opnieuw getest met behulp van de planning van de auto via de instelling 'Oplaadlocatie'
    2. Voorheen laadde hij niet op en gooide hij een 'hoogspanning'-foutmelding
    3. Vanmorgen geen foutmelding....maar....hij laadde niet op. Hij denkt dat hij het wel deed en dat hij bezig was - maar toen ik in de auto stapte, was de werkelijke stroomafname van de oplader meestal 0 en ging kortstondig naar 3 kWh voordat hij weer terugviel naar 0
    4. Gepland opladen uitgeschakeld en normaal opladen werkte meteen
  2. Autoalarm gaat willekeurig af
    1. Mensen hadden de theorie dat dit te maken had met de digitale sleutel die ik had ingeschakeld
    2. Uitgeschakeld - en ja, het alarm is gestopt met afgaan. Al minstens 10 dagen
    3. Kanttekening - we gingen op vakantie en de auto stond een week stil en geen problemen met de 12 volt accu
  3. Deur kan niet vergrendeld worden met de handvatknop
    1. Geen verandering

Al het andere lijkt in orde. Geen problemen met foutmeldingen - of verkeersborden of iets anders.

Dus als ik dit forum lees, voel ik me enigszins gelukkig.
Fijn om te horen dat het alarm is gestopt met afgaan! Het probleem met de verkeersbordherkenning is opgelost door een MMI-database-update, maar dat heeft een nieuw probleem veroorzaakt dat je uiteindelijk zult opmerken. Op een snelweg die 70 mph zou moeten zijn, krijg je van de MMI te horen dat het 60 mph is. Sommigen hebben 90 mph gemeld op 70 mph. De laatste MMI-update was de 17e, ik verwacht geen nieuwe OTA-updates tot januari.

Blij te horen dat het alarm is gestopt! Het probleem met de verkeersbordherkenning is opgelost door een MMI-database-update, maar dat heeft een nieuw probleem veroorzaakt dat je uiteindelijk zult opmerken. Op een snelweg die 70 mph zou moeten zijn, krijg je van de MMI 60 mph te zien. Sommigen hebben 90 mph gemeld op een 70 mph. De laatste MMI-update was de 17e, ik verwacht geen nieuwe OTA-updates tot januari.
Hey @Hppy29 - nu je het zegt - ik denk dat ik een 60 heb gezien waar het een 70 had moeten zijn. Op de A3 bij mij in de buurt. Ik vroeg me toen af - aangezien de weg de snelheidslimieten verandert en misschien was het dat gewoon - maar ik dacht toen dat het een 70 had moeten zijn. Zal dat in de gaten houden.

Discussion starter · #546 ·
Hier is mijn update,

1. Plug & Charge is teruggekeerd zonder vermelding en verschijnt alleen op de MMI (standaard uitgeschakeld), maar werkt wel bij Ionity wanneer geheractiveerd. Wat me naar mijn volgende probleem leidt...

Opladen! Elke keer als de auto is aangesloten, krijg ik fouten of weigering om op te laden.

Op een DC-lader heb ik twee Gridserve en een Applegreen geprobeerd en dit resulteerde erin dat de auto probeerde verbinding te maken, maar bij de handshake leek de tijd te verstrijken. Na een paar pogingen kan ik het normaal gesproken aan de praat krijgen. Thuis bij het opladen is er elke keer een probleem, maar uiteindelijk werkt het wel, maar de auto blijft rood gloeien op het dashboard.

2. Voorconditionering is wisselvallig! Met meer missers en dat betekent dat het langzaam is, zelfs als ik het aan een DC-lader kan opladen. Ik controleer altijd met andere auto's en kijk wat ze krijgen om er zeker van te zijn dat het niet de stroom naar de lader is die de schuldige is.

3. Ohme heeft een probleem erkend als gevolg van de VW App & API

4. Kofferbak, sluit of vergrendelt vaak niet. Hij sluit wel, maar springt dan weer 40 cm open.

5. De bestuurder kan het scherm van de passagier zien. Soms verliest het scherm zijn thema en geen screensaver.

6. Snelheden weergegeven op MMI zijn onjuist, 60 als het 70 mph is.

7. Camera aan de voorkant blijft zonder problemen aan gaan.

8. Connectiviteit tussen auto en app, of gebrek daaraan

Hier is mijn update,

1. Plug & Charge is teruggekeerd zonder vermelding en verschijnt alleen op de MMI (standaard uitgeschakeld), maar werkt wel bij Ionity wanneer geheractiveerd. Wat me naar mijn volgende probleem leidt...

Opladen! Elke keer dat de auto is aangesloten, krijg ik fouten of weigering om op te laden.

Op een DC-lader heb ik twee Gridserve en een Applegreen geprobeerd en dit resulteerde erin dat de auto probeerde verbinding te maken, maar bij de handshake lijkt het op een time-out uit te draaien. Na een paar pogingen kan ik het normaal gesproken aan de praat krijgen. Thuis bij het opladen is er elke keer een probleem, maar uiteindelijk werkt het wel, maar de auto gloeit rood op het dashboard.

2. Preconditionering is hit and miss! Met meer missers en dat betekent dat het langzaam gaat, zelfs als ik het aan een DC-lader kan opladen. Ik controleer altijd met andere auto's en kijk wat ze krijgen om er zeker van te zijn dat het niet de stroom naar de lader is die de schuldige is.

3. Ohme heeft een probleem erkend als gevolg van de VW App & API

4. Kofferbak, wil vaak niet op slot of sluiten. Hij sluit wel, maar springt dan weer 40 cm open

5. Bestuurder kan het scherm van de passagier zien, soms verliest het scherm zijn thema en geen screensaver

6. Snelheden weergegeven op MMI zijn onjuist, 60 als het 70 mph is

7. Camera aan de voorkant blijft zonder problemen komen

8. Connectiviteit tussen auto en app, of gebrek daaraan
Hppy - met betrekking tot de kofferbak, schudt deze af en toe een beetje net voordat hij opengaat, want dit is me af en toe opgevallen en soms is het slot volledig gesloten alsof het op slot zit, dus hij wil niet sluiten.

Discussion starter · #549 ·
Hppy - met betrekking tot de kofferbak, schudt deze af en toe een beetje net als hij opengaat, want ik heb dit af en toe opgemerkt en soms is het slot helemaal gesloten alsof het op slot zit, dus het gaat niet dicht.
Ik heb niet gemerkt dat hij schudt, maar ja, het is alsof hij op slot zit. Dubbel indrukken, één keer indrukken of er aardig tegen praten, helpt niet om hem te sluiten. Wacht even en dan gaat hij wel dicht.

Kan iemand bevestigen of je elektrische voorstoelen als standaardoptie krijgt op de Q6 Etron?
Nee, dat heb je niet. Je moet controleren welke stoelen je hebt.

Dit is mogelijk niet waar in alle landen, afhankelijk van de opties die door het Audi marketingteam van elk land worden gekozen. Ik denk dat alleen de meest eenvoudige stoffen stoelen handmatig zijn, en zodra je voor iets hogers gaat, worden ze elektrisch bediend.

Voor een definitief antwoord op het model dat u overweegt, kunt u echter het beste contact opnemen met uw Audi-dealer!

Nee, dat hoeft niet. U moet controleren welke stoelen u heeft.

Dit is mogelijk niet waar in alle landen, afhankelijk van de opties die door het Audi marketingteam van elk land worden gekozen. Ik denk dat alleen de meest eenvoudige stoffen stoelen handmatig zijn, en zodra u voor iets hogers gaat, worden ze elektrisch bediend.

Voor een definitief antwoord op het model dat u overweegt, kunt u echter het beste contact opnemen met uw Audi-dealer!
Ja, verschillende opties voor verschillende landen. In ieder geval in de VS zijn er geen stoffen stoelen en zouden ze allemaal elektrisch verstelbaar moeten zijn.

Yep, different options for different countries. At least in the US, there are no fabric seats and they should all have power adjustment.
Er zijn een aantal opties met de stoelen, afgezien van de bekleding (ik vind de blauw-grijze trouwens erg mooi, maar die is superduur en was niet beschikbaar toen ik de mijne bestelde). Ik denk dat alle andere mogelijkheden zijn:
  • Lendensteun
  • Verwarming (over het algemeen vrij standaard, denk ik)
  • Ventilatie (alleen beschikbaar met sommige soorten bekleding, ik heb het met het beige leer)
  • Sportstoelen en -bekleding
  • Massage (dit zit in de Sport Plus stoelen)
  • Hoofdsteunen die naar voren en naar achteren kunnen worden bewogen (waarschijnlijk niet beschikbaar bij alle typen)
  • Luidsprekers in de hoofdsteunen (alleen beschikbaar in combinatie met de B&O-luidsprekers)

Ik denk dat dat alles is, tenzij iemand nog iets kan bedenken dat ik gemist heb!

Nu we de levering van de Q6 & SQ6 beginnen te zien, leek het me een goed idee om een plek te hebben om problemen, oplossingen en bekende problemen te delen.

Als je een probleem plaatst, vermeld dan het model/de uitvoering, bijvoorbeeld: Q6 E1, Q6 SLine
Welke foutcodes en waarschuwingen krijg je?
Wanneer is het begonnen?
Net mijn SQ6 opgehaald. Op mijn SQ5 kan ik mijn favorieten op het dashboard zien, omdat er een optie was. Heeft iemand al ontdekt hoe je het op de SQ6 kunt toevoegen?

Ik heb dat ding een keer zien oplichten en uiteindelijk vanzelf weer verdwijnen. Een tijdje stond de verkeersherkenning ook in km/u!!! Toen reset het en was het weer goed... Ik probeer nog steeds uit te zoeken of ik iets heb gedaan.

Zorgwekkender is dat ik op zondagmiddag, toen ik over de A1 reed, een alarm kreeg dat de bouten van het rechter voorwiel los zaten. Ik controleerde het en ze zaten niet zo vast als de andere 3 wielen, maar niet los... natuurlijk regende het😡. Ik vraag me ook af welke sensor in staat is om marginaal losse bouten te identificeren!!! Misschien is het de moeite waard om het te controleren...

Geen andere problemen te melden.

Ohme-lader werkt nu oké, toen ik de bedrading in de zekeringkast controleerde, was de stroomspoel op de verkeerde kabel aangesloten, dus hij gaf constant 0A aan!!!! Nu vrolijk aan het opladen met 7,3 kW.

In ander nieuws heb ik opgeladen bij de supersnelle DC-laders bij Woodall Services... Omg, die zijn snel. Begonnen met opladen met 270 kW/u en stabiliseerde vervolgens op ongeveer 180. In de tijd die het kostte om een broodje te kopen, had ik 20 kW bijgetankt en was ik weer onderweg. Beetje prijzig, maar helpt zeker om eventuele zorgen over de actieradius weg te nemen...
Had dezelfde opmerking over de losse bouten al 3 keer.
Een oplossing??

Discussion starter · #556 ·
Welnu, voor degenen onder ons die misschien een Porsche als alternatief voor de Q6 hebben overwogen, lijkt het erop dat ze niet zonder problemen zijn. Met schijnbaar hetzelfde niveau van VW-klantenservice.

Ik heb net een YT-video bekeken waarin wordt gesproken over klanten die brieven krijgen over hun Tycan EV. Hoewel dit niet op het PPE-platform staat, laat het wel zien hoe ze problemen aanpakken. Een terugroepactie voor remslangen (klinkt bekend) en nu wordt hen verteld dat ze problemen kunnen hebben met de batterijen, die constant moeten worden bewaakt totdat er in het 1e kwartaal van 2025 nieuwe software wordt uitgebracht. Sommige klanten kregen te horen dat ze hun auto niet in de buurt van hun huis moesten parkeren, en nu wordt klanten verteld dat ze niet met de auto overdekt mogen opladen. Bestuurders hebben nu problemen met het afsluiten van een verzekering vanwege de problemen.

Je moet je afvragen wat er aan de hand is met VW en hun kwaliteitscontrole. Voor iedereen die geïnteresseerd is om de brief te zien die naar sommige Porsche Tycan EV-eigenaren is gestuurd, bekijk TheMacMaster op YT.

Hallo mede gefrustreerde Sq6-bezitters. Ik heb mijn sq5 op 14 december ingeruild voor een Sq6. Ik was voorzichtig optimistisch na het lezen van alle horrorverhalen hier over de verschillende problemen die mensen ervaren. Mijn eerste week met de auto was geweldig!! Deuren ontgrendelden prima, geen alarmen die afgingen, etc. Toen, een dag of zo geleden, had ik de auto 's nachts aangesloten om op te laden en tot mijn verbazing laadde de auto de volgende ochtend niet... Ik sloot de auto weer aan en alles leek in orde te zijn totdat ik in de auto stapte. Dit ding lichtte op als een kerstboom met talloze fouten en storingen!! Heeft iemand dit ervaren of aanbevelingen? Ik heb al geprobeerd MMI te resetten. Ik belde de lokale dealer en tot mijn ontsteltenis; ze zeiden dat ze de auto waarschijnlijk wekenlang nodig zullen hebben om het probleem te isoleren en een oplossing te vinden... Ik bedoel, wat een grap voor een voertuig van meer dan $80.000!! 🤬

Nieuw klein probleem:

Als ik de DC-kabel aansluit, beweegt deze op de een of andere manier onder de motorkap en opent mijn kofferbak. Van de vier DC-laadsessies tot nu toe is de kofferbak drie keer opengegaan.
Ik heb het afgelopen jaar een of twee keer iets soortgelijks meegemaakt met mijn Q4. Sluit aan op een level 2-lader in mijn appartementencomplex en de kofferbak gaat open...geen probleem, tenzij het elke keer begint te gebeuren. Gekke dingen.

Als iedereen problemen post, zou het handig zijn om te vermelden welke softwareversie je gebruikt - anders hebben we geen idee of de problemen al zijn opgelost, onopgelost blijven of regressies zijn in een nieuwe versie.

541 - 560 of 1,430 Posts