Zonder ieders antwoorden te lezen, mijn 2 cent sinds ik onze 22 etron bezit, is puur het feit dat het bereik zuigt. Mijn 22 etron adverteert met een maximaal bereik van 222 mijl. Wat ze je pas vertellen nadat je hem hebt gekocht, of de verkoper het je nu heeft verteld of in je handleiding staat, is dat je hem niet altijd tot 100% moet opladen. Laad hem slechts op tot 80%. Als je langere reizen gaat maken, laad hem dan op tot 100%. Nou $#!+ nu haal ik gemiddeld maar 150-160 mijl bij 80% en dat hangt ervan af of het warm/heet is buiten. Toen het koud was, haalde ik gemiddeld 129-139 mijl. Een ander goed voorbeeld, gisteren had ik mijn etron opgeladen tot 100% vanwege een langere reis. In de ochtend toen ik de oplader loskoppelde, had ik een bereik van 202 mijl. Dat is het hoogste geschatte bereik dat ik heb gehaald sinds ik deze suv bezit. Mijn eerste bestemming volgens de gps was 32 mijl verderop. Op de snelweg 98% vlak bereikte ik mijn eerste bestemming met een resterend bereik van 152 mijl over. Zonder airco of verwarming te gebruiken en in de efficiëntiemodus te rijden. Ik rijd de snelheidslimiet en ik heb geen zware voet, vooral niet met mijn vrouw, kind en bejaarde moeder in de auto. Ik was echt teleurgesteld dat ik uiteindelijk 50 mijl bereik verbruikte op een reis van 32 mijl. Dit gebeurt vaak en niet de enige keer. Omdat we gisteren nog veel meer plaatsen moesten bezoeken, moest ik ergens opladen voordat ik naar huis ging, omdat ik nog 65 mijl lading over had nadat we alles hadden gedaan wat we wilden doen. Eerlijk gezegd, voor mij is deze etron suv het geld dat we hebben uitgegeven niet waard. De technologie is geweldig (als hij werkt), maar zelfs dat is wisselvallig, van wat ik op de forums en groepsberichten heb gelezen. Veel mensen verlaten de etrons en gaan naar tesla's en andere ev-auto's. Ik hou niet van tesla's, maar ik haat ze ook niet. Vrienden van mij hebben ze en ze zijn qua bereik geweldig vanwege hun regeneratievermogen. Zodra je het gas loslaat, begint hij te regenereren, wat geweldig is, zowel op de snelweg als in de stad. Met onze etrons gebeurt regeneratie alleen als de rem wordt gebruikt of als je de linker paddle indrukt. Maar serieus, wanneer ga je afremmen of remmen op een open snelweg zonder verkeer? Met tesla's zul je vaker het gas loslaten om je snelheid te verlagen of de snelheid te behouden, enz. Vrienden vertellen me dat hun bereik het vrij goed volhoudt, zelfs op de snelwegen.
Een andere reden....De restwaarde van Audi daalt als een steen. Dat verbaast me, vooral gezien het een populair luxemerk is.